بازدید سایت : ۴۶۸۸۳

افزایش ۱۰۵ درصدی کشف تخلفات اضافه تناژ در استان بوشهر

۱۳۸ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سه ماهه اول سال جاری شناسایی و اعمال قانون شده است.

افزایش ۱۰۵ درصدی کشف تخلفات اضافه تناژ در استان بوشهر
تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ۱۳۸ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سه ماهه اول سال جاری شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بابک کاوه ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: ۱۳۸ فقره تخلف اضافه تناژ ناوگان باری در سه ماهه اول سال جاری شناسایی و اعمال قانون شده است.

وی افزود: این میزان برخورد با تخلفات، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰۵ درصد و از نظر تعداد ۴۷ درصد افزایش داشته است.

کاوه ئیان ادامه داد: بر اساس رصد سامانه های هوشمند جاده ای، ۳۰درصد از ناوگان باری در جاده های استان در سه ماهه اول سال جاری دارای اضافه بار بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: اضافه تناژ ناوگان، علاوه بر این که سیستم ترمز خودرو را به مخاطره می اندازد و در صورت برخورد با خودروهای سواری حادثه آفرین است، زیرساخت جاده ای را نیز به شدت تخریب می کند.

این مقام مسئول یادآور شد: در این راستا شناسایی و برخورد با متخلفین اضافه تناژ در سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

کاوه ئیان تصریح کرد: بیشترین اضافه تناژ مربوط به ناوگان حمل مصالح ساختمانی است که در محورهای مواصلاتی "بوشهر برازجان"، "برازجان دالکی" و جاده های پیرامونی شهرهای "کنگان"، "دیر" و "خورموج" رخ می دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر بیان کرد: نظارت بر اضافه تناژ علاوه بر گشت های مشترک با پلیس راه از طریق سامانه های توزین در حال حرکت انجام گرفته و در صورت تکرار تخلف و تردد با اضافه تناژهای غیرمتعارف علاوه بر جریمه نسبت به غیرفعال کردن کارت هوشمند خودروها اقدام می گردد.

کاوه ئیان خاطرنشان کرد: همچنین از طریق نظارت و کنترل ناوگان باری توسط باسکول های ثابت و سیار در مبادی بارگیری (معادن)، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اضافه تناژ صورت می گیرد.

وی یادآور شد: ناوگان باری همراه با بار که فاقد بارنامه باشد، با همکاری پلیس راه مشمول توقیف وسیله نقلیه، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان می شوند.

کاوه ئیان از رانندگان و مالکین ناوگان باری خصوصاً کمپرسی های حامل مصالح ساختمانی خواست تا ضمن رعایت قوانین و مقررات حمل بار در راه ها و رعایت تناژ مجاز، نسبت به تهیه بارنامه و کارت هوشمند ناوگان برای پیشگیری از توقیف، برخوردهای قضایی و غیرفعال شدن کارت سوخت ناوگان اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد

    هیچ عاملی به اندازه " اضافه تناژ " به جاده ها آسیب نمیزنه . تمامی کارشناسان و عوامل راهداری و پلیس راه , حتی خود رانندگان , در این یک مقوله اتفاق نظر دارند .
    هزینه هر کیلومتر آسفالت مطابق اظهارات معاونت محترم راهداری در سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد تومان برآورد میشود , در تمامی ممالک اروپایی و آمریکا یا کانادا ,, در زمینه تناژ ناوگان , جرایم و مقررات بدون اغماض و بسیار سختگیرانه ای اعمال میشه و تحت هیچ شرایطی اجازه طی مسیر به ناوگان متخلف رو هم نمیدهند .
    یعنی هرگز اینگونه نیست که در میانه راه به یه جریمه اکتفا کنند , بلکه ناوگان به نزدیکترین پارکینگ منتقل و علاوه بر اعمال قانون و نمره منفی و درج موضوع تخلف در سوابق راننده ,,, تا کاهش وزن کلی به حد مجاز توسط تخلیه بار , اجازه حرکت به ناوگان داده نخواهد شد .
    در این زمینه کلیپ های زیادی از طرف رانندگان ایرانی مقیم خارج , در شبکه های مجازی منتشر شده که همگی در مورد اهمیت رعایت وزن محوری مجاز در ناوگان سنگین و باسکول های موجود در طول مسیر مفصلا توضیح میدهند .
    این نشدنی هست که از یک طرف , جاده ها آسفالت , و صاف و مرتب بشه ,,, و فورا از سمت مقابل , تردد و هجوم ناوگان با اضافه تناژ بالا , در مدتی بسیار کوتاه ,, جاده یا محور مذکور رو از حیز انتفاع یا بهره برداری , ساقط کنه .