بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

◄ رانندگان کامیون و معضل جولان دلالان مجازی و حقیقی/چه تعداد از شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس صوری هستند؟

جمعی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از جولان شرکت‌ های صوری بزرگ مقیاس و ویژه خواری هایی برخلاف نص صریح قانون اساسی که برای آنها در نظر گرفته شده است، خبر دادند.

رانندگان کامیون و معضل جولان دلالان مجازی و حقیقی/چه تعداد از شرکت های حمل و نقل بزرگ مقیاس صوری هستند؟
تین نیوز |

جمعی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از جولان شرکت های صوری بزرگ مقیاس و ویژه خواری هایی که برخلاف نص صریح قانون اساسی (موضوع بند ۶ و ۹ اصل ۳) برای آنها در نظر گرفته شده است، خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، جمعی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای در پیامی که خطاب به فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، جولان شرکت های صوری بزرگ مقیاس و ویژه خواری هایی را که برخلاف نص صریح قانون اساسی (موضوع بند ۶ و ۹ اصل ۳) برای آنها در نظر گرفته شده را از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل جاده ای ذکر کردند.

آنان همچنین عدم تابعیت بازارگاه های اینترنتی از هیچ قانون و ضابطه ای را از دیگر مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای کالا ذکر کرده  و گفتند: بازارگاه ها  به اسم کاهش هزینه حمل، خون رانندگان را در شیشه کرده اند.

این رانندگان کامیون افزودند: افزایش ۱۲۵ درصدی عوارض جابجایی کالا با وعده نوسازی ناوگان، نگهداری و بهسازی راه ها و افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای هم هنوز محقق نشده است.

آنان خاطرنشان کردند: در موضوع نوسازی ناوگان باری با همراهی با دلالان و حذف اسقاط، افزایش تعداد ناوگان، جایگزین نوسازی شد و همین کار مسبب ترویج بومی گرایی، تردد یک سرخالی ناوگان، افزایش مصرف سوخت و افزایش آلودگی هوا، ترافیک جاده ای، معطلی در مبادی بارگیری و تخلیه، افزایش تصادفات و ده ها خسارت دیگر شده است.

رانندگان تاکید کردند: همچنین علی رغم تلاش جامعه حمل و نقل در سال ۹۷ و جایگزین شدن تعیین نرخ کرایه بر حسب تن کیلومتر به جای کرایه توافقی؛  اعمال نظر شخصی مدیران و مسئولان استانی و عدم نظارت و برخورد قاطع مراجع رسیدگی به شکایات (سامانه ۱۴۱) باعث ترویج صدور بارنامه های مزورانه و سرکوب حقوق رانندگان شده و از طرفی فقدان سالن و سامانه های اعلام بار یا درگاه ملی بار که به جز توزیع عادلانه بار متضمن حفظ حقوق مصوب رانندگان است، موجب جولان دلالان مجازی و حقیقی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید فخرالدین شریعتی

    بنام خدا
    مطالب این متن قسمتی از نامه‌ای که طی کارزاری خطاب به وزیر محترم راه و شهر سازی نوشته شده ودر دبیر خانه وزارت راه و شهر سازی بوسیله پلتفرم کارزار ثبت گردیده است ومتن نامه هم حاصل تفکر وهمفکری مطالبه گران و دلسوختگان این اب وخاک وصنف از کل کشور تدوین گردیده است

  • محمد کاظم نیمه فروش

    متاسفانه همان رویه اشتباهی را که در مورد ناوگان مسافری اجرا کردند و بتدریج باعث نابودی این صنف گردیدند همان رویه و روش غلط را در مورد ناوگان باری نیز اجرا نمودند که نتیجه اش را چند سال بعد که همانا مرگ این صنف نیز می‌باشد خواهند دید !!!!

  • ظفرعظیمی مهر

    سلام .سازمان راهداری با افزون ۵ درصدی که بیش از دوبرابر قانونی و کارشناسی بیش از یک قرن بوده با وعده های سرخرمن و نوسازی ناوگان سنگین و آسفالت جاده ها و فلان میکنیم وبهمان کنیم همه فقط شعار بود از خانم وزیر درخواست داریم سهم سازمان را به ۴ درصد گذشته برگرداند ۴ درصد کمیسیون سازمان یک قرن است اضافه نشده واین افزون ناگهانی و بدون پشتوانه درآمدی بایستی از جیب رانندگان در بیاید که تمام کامیونداران را زمینگیر کرده وکمیسیون باربری ها هم بایستی مدیریت شود