بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

پرداخت عوارض آزادراه شیراز اصفهان برحسب میزان مسافت طی شده محاسبه می شود

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جواب اعتراض به نرخ آزادراه شیراز _ اصفهان به خصوص برای ترددهای محلی گفت: دوربین هایی در مسیر تعبیه شده که افراد نسبت مسیری که طی می کنند عوارض بپردازند.

پرداخت عوارض آزادراه شیراز اصفهان برحسب میزان مسافت طی شده محاسبه می شود
تین نیوز |

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جواب اعتراض به نرخ آزادراه شیراز _ اصفهان به خصوص برای ترددهای محلی گفت: دوربین هایی در مسیر تعبیه شده که افراد نسبت مسیری که طی می کنند عوارض بپردازند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا؛ جعفر قادری با اعلام این مطلب گفت: با توجه به دوربین هایی که در چند نقطه از این آزادراه گذاشته شده است، اگر کسی ۵ یا ۱۰ کیلومتر از آزادراه استفاده کرد نیازی نیست که کل عوارض را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اگر شخصی از ۲ دوربین عبور کرد، فاصله بین ۲ دوربین محاسبه می شود و بر اساس آن عوارض پرداخت می شود و اگر از کل مسیر آزادراه استفاده کرد، باید کل عوارض را پرداخت کنند، بنابراین به نسبت مسیری که افراد در مسیر آزادراه شیراز _ اصفهان طی می کنند باید عوارض بپردازند.

دولت در پرداخت عوارض آزادراه کمک کند

قادری در پاسخ به اینکه آزادراه شیراز _ اصفهان گران ترین آزادراه در ایران است، گفت: برای این آزادراه مسیر جایگزین هم وجود دارد و مردم نیاز نیست برای رسیدن به مقصد حتماً از این آزادراه عبور کنند.

وی ادامه داد: طبق قراردادهایی که با سرمایه گذاران پروژه آزادراه شیراز _اصفهان بسته شده است باید پول سرمایه گذار در مدت معینی بازگردد و این پول از عوارض بازگردانده می شود، البته اگر مشخص شود نرخ عوارض آزادراه زیاد است دولت باید در این زمینه کمک کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه آزادراه شیراز _ اصفهان یک پروژه انتفاعی است و یکی از دلایل اینکه در کشور ما سرمایه گذار در برخی از حوزه ها ورود نمی کند بدقولی و عدم تعهدات هاست.

وی افزود: همین سرمایه گذار در کشورهای دیگری مانند گرجستان، ترکیه و امارات با خیال راحت سرمایه گذاری می کند چون آن ها مکلفند به تعهدات پایبند باشد اما در ایران به بهانه های مختلف از زیر بار تعهدات خارج می شویم.

قادری ادامه داد: وقتی که سرمایه گذار نتواند اصل پول خود را به دست آورد انگیزه ای برای مشارکت در پروژه های دولتی نخواهد داشت و دیگر در هیچ پروژه ای ورود نمی کند.

خلف وعده ها باعث بی اعتمادی مردم شده است 

وی با تأکید بر اینکه دولت باید ذهنیت عدم اعتماد را از بین ببرد، گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که اگر می خواهیم رونق اقتصادی و ارزانی پیش بیاید، دولت باید اعتمادسازی کند تا مردم پای کار بیایند و فشار زیادی را تحمل نکنند، اما نمی تواند از سرمایه گذار به این بهانه که قدرت خرید مردم پاسخگو نیست، هزینه کند و راضی به ضرر سرمایه گذار شود، بلکه باید باعث اعتماد سرمایه گذار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عرفان

    من راننده خاور هستم ۳۵۰ از ایزد خواست تا شیراز برام عوارض اومده با این وضعیت گرونی نبود بار کرایه پایین این دیگه آخرشه که وقتی برسی مقصد ی چیزی هم بدهکار بشی

  • ناشناس

    600 هزار تومان برای کامیون زیاد نیست
    چرا اینقدر ظلم میکنید

  • سعید

    ظلم پایه ندارد رفت برگشت یه خاور میشه ۵۲۰ هزار با کرایه کم

  • ناشناس

    سلام من راننده خاورهستم همه طورازراننده پول میگیرن ازپلیس راه گرفته عوارض آزادراه تعویض روغن وغیره بااین گرانی قطعه ونرخ کرایه که ماشاالله باربری میده مثلاازشیرازبرای تهران باالتماس مبلغ۴ملیون کرایه بابار۴/۵تن دیگه چیزی برای راننده باقی نمیمونه راننده باخطرجاده وماشین وسرمایه ای که تواین راه گذاشته والبته بابی امنیتی جاده که بااسترس سرقت بارمواجه می‌شود دیگرارزش کاردرجاده وجودنداردلطفا برای راننده که‌این همه زحمت میکشدچاره ای بیاندیشید

  • جبار سینگ

    عوارض را برای آزاد راهی میدن که استاندارد باشه. گردنه بیضا مگه مربوط به آزاد راه نیست. شما فقط فکر دزدی مسالمت آمیز هستید. کجای قطعه 5و 6 استاندارد هست. مشکلی نیس ما هم پلاکمون رو میپوشونیم

  • جبار سینگ

    عوارض را برای آزاد راهی میدن که استاندارد باشه. گردنه بیضا مگه مربوط به آزاد راه نیست. شما فقط فکر...... مسالمت آمیز هستید. کجای قطعه 5و 6 استاندارد هست. مشکلی نیس ما هم پلاکمون رو میپوشونیم

  • جبار سینگ

    عوارض را برای آزاد راهی میدن که استاندارد باشه. گردنه بیضا مگه مربوط به آزاد راه نیست. شما فقط فکر...... مسالمت آمیز هستید. کجای قطعه 5و 6 استاندارد هست. مشکلی نیس ما هم پلاکمون رو 🖤🖤🖤

  • علیرضا

    زیباترین بزرگراه ایران با بهترین کیفیت، چند بار رفتم لذت بردم مخصوصا منطقه ی کامفیروز

  • احمدرضا آیتی

    قطعه اول آزادراه لرزه به تن ماشین میندازه و سرنشینان داخل ویبره قرارمیگیرند.۰

  • ناشناس

    آزاد راه برا همتون زدین خب راننده هایی که این مبلغ عوارض اومده که اغلب شیرازی هستن دیگه حاضر نیستن از آزاد راه استفاده کنن فک کنم این آزادراه زده شده فقط برا مجلسیا که تردد کنن و گرنه راننده های سنگین دیونه نیستن که یه رفت برگشت یک دویست بابت عوارض بدن مگه‌کرایه چقده با این هزینه ها ... که همین مجلس نشینا سر مردم آوردن حالا هم فکر سرمایه گذار هستن نه بابا باجشون گرفتن

  • ناشناس

    لعنت به شما که همیشه دست گدای تون تو جیب مردمه.گداصفتا.رفت وبرگشت۷۰۰هزارتومان عوارض اومده برام.

  • عباس

    لعنت بر پدرو مادر اون مسؤلی که این نرخ تایید کرده ظلم پایدار. نیست خون مردم رو کردید توشیشه نوش جان می کنید

  • ارش

    با عدم حضور کامیون ها در این محور دیگه هیچ امنیت جانی و مالی واسه راننده های سواری نمیمونه

  • مصطفی عسگری

    باسلام چرا آزاد راه اصفهان شیراز باید بر روی اتوبوس های نسافربری بسته باشد؟

  • فضول دنیا

    پول نفت میره ...و ..پول آزادراه از جیب مردم

  • اصغر زمانی

    به این نماینده باید گفت، در پس دولت چکاره است،، ا