بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور به ۱۰۵ میلیون لیتر می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ظرفیت تولید بنزین کشور تا ۱۰۵ میلیون لیتر در روز خبر داد.

ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور به ۱۰۵ میلیون لیتر می‌رسد
تین نیوز

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش  ظرفیت تولید بنزین کشور تا ۱۰۵ میلیون لیتر در روز خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت نفت، علیرضا صادق‌آبادی گفت: با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در پایان هفته، ظرفیت تولید بنزین کشور به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

او ادامه داد: با تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور افزون بر تامین نیاز داخل، حدود ۲۰ میلیون لیتر نیز تفاوت تولید و مصرف در ۶ ماه دوم سال خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به این که ظرفیت تولید بنزین کشور در آبان‌ماه پارسال، ۶۳ میلیون لیتر در روز بود، افزود: این مقدار در دی‌ماه پارسال با تثبیت تولید در فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۲۴ درصد افزایش یافت و  به ۷۸ میلیون لیتر در روز رسید.

او با اشاره به تحریم‌ها گفت: همه مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج از سوی نیروهای داخلی شرکت و بدون حضور نمایندگان شرکت‌های خارجی انجام شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.