بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ پشت پرده نایاب شدن بنزین سوپر از زبان دبیر سندیکای جایگاه داران

اواسط تابستان سال‌جاری تاکنون عرضه بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور همچون تهران متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام می‌شود حتی در جایگاه های مرکز و شمال تهران مدت‌هاست بنزین سوپری عرضه نشده است.

پشت پرده نایاب شدن بنزین سوپر از زبان دبیر سندیکای جایگاه داران
تین نیوز

 از اواسط تابستان سال‌جاری تاکنون عرضه بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور همچون تهران متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام می‌شود حتی در  جایگاه های مرکز و شمال تهران مدت‌هاست بنزین سوپر عرضه نشده است. این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ظرفیت تولید بنزین ایران به حدود 115 میلیون لیتر در روز خبر داده بود.

یوسف فرامرزی دبیر سندیکای جایگاه داران سراسر کشور در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حال حاضر توانایی تولید بنزین سوپر را ندارد و به همین دلیل از جایگاه داران خواسته اند که به جای بنزین سوپر بنزین یورو4 و یورو 5 به مردم عرضه کنند در حالی که این کار غیر قانونی است.

وی در ادامه گفت: مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در توجیه عدم عرضه و توزیع بنزین سوپر در کشور تاکید دارند که بنزین یورو 4 و 5 با اکتان 90 تا 91 می تواند جایگزین مناسبی برای بنزین سوپر باشد این درحالی است که احتراق و میزان آلایندگی بنزین سوپر با اکتان 93 تا 95 به مراتب کمتر از بنزین یورو 4 و 5 است.

بنزین سوپر با توجه به اکتان بالاتر از بنزین معمولی و یورو 4 و 5 می تواند ضمن صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت و به تبع آن کاهش انتشار آلایندگی به احتراق مناسب‌تر کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.