بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی حوزه زیرساخت، روبنا و ترانزیت

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه زیرساخت و روبنا و توسعه ترانزیت از سوی این سازمان خبر داد.

هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی حوزه زیرساخت، روبنا و ترانزیت
تین نیوز

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی از هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه زیرساخت و روبنا و توسعه ترانزیت از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یداللهی با بیان اینکه سرمایه گذاری، موتور محرک اقتصاد ملی و از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است در خصوص وضعیت سرمایه گذاری در حوزه دریایی و بندری اظهار داشت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه بنادر و دریانوردی است و بهترین نوع سرمایه گذاری را سرمایه گذاری مستقیم دانست.

یداللهی افزود: باوجود اینکه شرایط اقتصادی کشور به علت تحریم های ظالمانه با محدودیت هایی همراه است اما سازمان بنادر و دریانوردی معطل نمانده و در این حوزه دست و پا بسته عمل نکرده و فعالیت های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

اعلام محورها و فرصت های سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه این سازمان با حمایت وزارت راه و شهرسازی مذاکرات و رایزنی های مختلفی را با کشورهای حوزه CIS، خلیج فارس و... مدنظر قرار داده است، گفت: مذاکرات بسیاری با کشورهای روسیه، چین و هند انجام شده و تلاش سازمان بنادر و دریانوردی، جذب سرمایه گذاری خارجی و همکاری با کشورهای مذکور است.

وی در مورد محورها و فرصت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه دریایی و بندری اعلام کرد: در حوزه لجستیک، پارک های لجستیک و پارک های توزیع کالا، پوشش کالاهای ترانزیتی، ایجاد روساخت در بخش انبارش کالا و... از جمله محورها و فرصت های سرمایه گذاری خارجی حمل و نقل دریایی است و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار دارد.

حمایت از سرمایه گذاری در حوزه ترانزیت

وی افزود: سرمایه گذاری داخلی همواره به عنوان یک اولویت ویژه برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است و در عین حال جذب سرمایه گذاری خارجی که در راستای منافع ملی باشد چه در بنادر شمالی و چه در بنادر جنوبی کشور را در دستور کار داریم.

یداللهی با اشاره به اینکه هدفگذاری سازمان بنادر و دریانوردی صرفاً جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه زیرساخت نیست، اظهار کرد: علاوه بر حوزه زیرساخت، جذب سرمایه گذاری داخلی اعم از بخش خصوصی و دولتی نیز در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که مسیر را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری هموار کنیم، بیان کرد: باید بتوانیم به راحتی کالا را از مسیر دریایی و بندری کشور ترانزیت کنیم، همچنین نگاه ویژه ای به همکاری با ارگان های دیگر در حوزه ریلی و جاده ای داریم تا بتوانیم شاهد انتقال هرچه بهتر کالا باشیم.

یداللهی با اشاره به اینکه یکی دیگر از هدفگذاری های سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه ترانزیت است، گفت: مذاکرات مختلفی با شرکت های فعال در حوزه حمل ونقل بین المللی داشته ایم تا سرمایه گذاری از سوی این شرکت ها صورت گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم بخشی از کالاهای مورد نیاز کشورهای حوزه CIS و کشورهای اروپایی را از مسیر ایران ترانزیت کنیم که این مسأله به عنوان یک هدف از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.