بازدید سایت : ۳۶۲۵۹

◄ ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می شود/ تاکید ایران، چین و روسیه برای تجارت با ارزهای محلی

رئیس کل بانک مرکزی: در زمینه اتصال شبکه های کارت و همکاری های پولی با روسیه توافقات مثبتی داشتیم. ایران و دیگر کشورهای بریکس به دنبال انجام معاملات با ارزهای محلی هستند؛ در این زمینه پیشرفت های مهمی حاصل شده.

ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می شود/ تاکید ایران، چین و روسیه برای تجارت با ارزهای محلی
تین نیوز |

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک توسعه جدیدی که توسط بریکس ایجاد شده، می تواند بسیاری از اهداف توسعه کشورهای عضو بریکس را دنبال کند و ما قصد داریم عضو این بانک شویم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزین اظهار کرد: در دومین اجلاس روسای بانک های مرکزی عضو بریکس در مسکو، توافقات بسیار خوبی در زمینه مالی و پولی داشتیم. ایران در دوره ای که دبیر بریکس بود، توافقات خوبی با بانک مرکزی روسیه انجام داد و ما در مورد اتصال شبکه های کارت و همکاری های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم که همه آنها را در بریکس مطرح کردیم.

فرزین افزود: سیستم پرداختی بین کشورها بر اساس ارزهای محلی داریم که یکی از موضوعات این جلسه بود. چین، روسیه و ایران به شدت به این موضوع علاقه مند هستند.

وی گفت: بانک توسعه جدیدی که توسط بریکس ایجاد شده است می تواند بسیاری از اهداف توسعه کشورهای عضو بریکس را دنبال کند، زیرا امروز بانک جهانی در چارچوب اهداف ایالات متحده و کشورهای غربی عمل می کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد که بانک توسعه جدید این نقش را برای کشورهای عضو بریکس ایفا کند و ما قصد داریم عضو این بانک شویم.

رئیس کل بانک مرکزی: در زمینه اتصال شبکه های کارت و همکاری های پولی با روسیه توافقات مثبتی داشتیم / ایران و دیگر کشورهای بریکس به دنبال انجام معاملات با ارزهای محلی هستند؛ در این زمینه پیشرفت های مهمی حاصل شده

وی افزود: همچنین درباره پرداخت های ذخیره جهانی و بهره گیری از اوراق قرضه برای پرداخت ها نیز توافقاتی صورت گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی به ساختار فعلی سیستم مالی جهان که بر پایه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی استوار است، اشاره کرد و گفت: به دلیل چالش های سیاسی با کشورهای غربی، جهان به دنبال ترتیبات جدیدی است و بریکس بستری برای تحقق این اهداف است.

فرزین همچنین از تمایل چین، روسیه و ایران برای کاهش نقش دلار در تجارت بین المللی خبر داد و افزود: ایران و دیگر کشورهای بریکس به دنبال انجام معاملات با ارزهای محلی هستند و در این زمینه پیشرفت های مهمی حاصل شده است.

او با اشاره به بانک توسعه جدید بریکس گفت: این بانک می تواند اهداف توسعه ای اعضا را دنبال کند و ما نیز در تلاشیم تا به عضویت این بانک درآییم. چراکه بانک جهانی عمدتاً در راستای اهداف کشورهای غربی عمل می کند و بریکس می تواند جایگزین مؤثری در این حوزه باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.