بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

اعتصاب کارگران سامسونگ هند با مطالبه اضافه‌ دستمزد

این اعتراضات که از ۹ سپتامبر با برپایی چادری موقت در نزدیکی کارخانه‌ای در حومه شهر چنای آغاز شد به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای تلاش‌های نخست‌وزیر نارندرا مودی برای جذب سرمایه‌گذاران به کشورش ایجاد کرده است.

اعتصاب کارگران سامسونگ هند با مطالبه اضافه‌ دستمزد
تین نیوز |

کارگران سامسونگ هند با وجود اعتصاب و درخواست اضافه دستمزد، پیشنهاد افزایش دستمزد را به دلیل به رسمیت شناخته نشدن اتحادیه شان رد کردند .

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال داوطلب، رویترز چند روز بیش گزارش داد که هزار کارگر از مجموع ۱۸۰۰ کارگر کارخانه سامسونگ در جنوب هند، پیشنهاد افزایش دستمزد را به دلیل عدم به رسمیت شناختن اتحادیه خود رد کردند و وارد دومین ماه اعتصاب خود شدند.

منابع دیگر پیشتر اعلام کرده بودند که پلیس در پایان هفته اول، حدود ۱۰۰ کارگر مطالبه گر را دستگیر کرده بود ولی اعتصابات ادامه یافت.

شرکت سامسونگ برای ختم اعتصاب مشوق هایی مانند پرداخت ماهانه ۵ هزار روپیه (۶۰ دلار)، افزودن شمار اتوبوس های مجهز به تهویه مطبوع و یک کارت هدیه برای تولد فرزندانشان پیشنهاد داد ولی مرکز اتحادیه های کارگری هند (CITU) که حامی این اعتصابات است پیشنهاد سامسونگ را به دلیل عدم به رسمیت شناختن اتحادیه رد کرد.

به گفته مرکز اتحادیه های کارگری هند، کارگران سامسونگ به طور متوسط ماهیانه ۲۵ هزار روپیه (۳۰۰ دلار) حقوق می گیرند و خواستار افزایش حقوق به ۳۶ هزار روپیه در ماه طی سه سال هستند. این مبلغ یعنی درخواست نزدیک به یک و نیم برابر دستمزد بیشتر از دستمزد کنونی.

شرکت سامسونگ پیشتر در پاسخ به این خواسته ها اعلام کرده بود که حقوق ماهانه کارگران تمام وقت تولیدی در این کارخانه تقریباً دو برابر حقوق کارگران مشابه در منطقه است.

این اعتراضات که از ۹ سپتامبر با برپایی چادری موقت در نزدیکی کارخانه ای در حومه شهر چنای آغاز شد به یکی از بزرگ ترین چالش ها برای تلاش های نخست وزیر نارندرا مودی برای جذب سرمایه گذاران به کشورش ایجاد کرده است.

کارگران سامسونگ از شرکت خواسته اند علاوه بر افزایش دستمزدها، اتحادیه آن ها را نیز به رسمیت بشناسد. سامسونگ در پاسخ گفتند که به اعتصاب ادامه می دهند و اعتراضات خود را برای اعمال فشار بیشتر بر دولت تشدید خواهند کرد. سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرده که با کارگران در حال مذاکره است، اما از ارائه اظهارنظر درباره ادامه اعتصاب خودداری کرده است.

تی.آر.بی. راجا، وزیر صنایع ایالتی در هند، روز سه شنبه اعلام کرد که سامسونگ با ۱۴ مطالبه کارگران موافقت کرده و آماده است تا درباره موارد بیشتری نیز بحث کند. با این حال، او تأکید کرد که کارگران باید به کار خود بازگردند و تمامی مطالبات آنان، از جمله به رسمیت شناختن اتحادیه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این کارخانه با حدود ۱۸۰۰ کارگر تمام وقت، محصولات متنوعی از جمله یخچال، تلویزیون و ماشین لباس شویی تولید می کند و یکی از دو کارخانه سامسونگ در هند به شمار می رود.  این کارخانه مهم، حدود یک پنجم از ۱۲ میلیارد دلار فروش این شرکت در هند طی سال ۲۰۲۲-۲۳ را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.