بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

یک مقام گمرک: فعالیت گمرک ها باید شبانه روزی شود

تین نیوز | مدیرکل دفتر هماهنگی استانهای گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: برای تسهیل در امور گمرکی، فعالیت گمرک های کشور باید 24 ساعته شود.
ˈمحمدحسین باغ عنایتˈ  افزود: در حال حاضر گمرکات مرزی 24 ساعته هستند و باید سایر گمرکات استانها نیز باید به گونه ای فعالیت کنند که در 24 ساعت در خدمت فعالیت های گمرکی باشند.
 
وی گفت: در این برنامه هدف ارائه خدمات و تسهیلات کامل برای صادرکنندگان و وارد کنندگان است و ارزیابی کالا در محل کارخانه نیز از جمله این اقدامات است.
 
وی بدون بیان آماری از صادرات کالا در دو ماهه امسال گفت: حجم صادرات کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه بین 70 تا 80 درصد افزایش دارد و این روند در ادامه سال نیز تداوم خواهد داشت.
 
مشاور رییس کل گمرک ایران با تاکید بر اجرایی شدن امور الکترونیکی در گمرک ایران برای تسهیل در امور گمرکی گفت: برای ارتقای امور ترانزیتی کالا نیز مذاکراتی با کشورهای همسایه در برنامه گمرک قرار دارد.
 
وی جلوگیری از توقف کالا در مرز، حذف تعطیلات و روان سازی امور تراتزیتی را از جمله این اقدامات بیان کرد و گفت: در نظر است در این زمینه مذاکراتی با کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان و ... صورت گیرد.
 
مدیرکل دفتر هماهنگی استانهای گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین روز سه شنبه در آیین معرفی مدیرکل گمرک استان سمنان و در جمع مسوولان اقتصادی و صاحبان صنایع این استان از صادرکنندگان و وارد کنندگان خواست تا از ورود و صدور کالاهای بی کیفیت جلوگیری کنند.
 
ˈمحمدحسین باغ عنایتˈ افزود: گمرک در تسهیل صادرات نقش مهمی دارد و هدف اصلی آن خدمت به صادرات است و این یک شعار نیست بلکه واقعیت است.
 
وی با اشاره به تجارت ایران با 120 تا 130 کشور جهان گفت: صادرات تنها منحصر به کالا نیست بلکه صادرات فرهنگی نیز در این عرصه بسیار مهم است و صادرات فرش ایران، صنایع دستی و ... در قالب صادرات فرهنگی مطرح است .
 
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان نیز در این آیین با تقدیر از تلاش گمرک استان سمنان در ارتقای صادرات و واردات گفت: مسوولان این استان برای تقویت تولید و ارتقای صادرات موظف به حمایت از بخش خصوصی هستند.
 
ˈمحمد همتیانˈ گمرک را مرزبان اقتصاد ایران دانست و اظهار داشت: گمرک باید برای تقویت صادرات و فعالیت های اقتصادی آسان سازی و استاندارد سازی امور را بیش از پیش اجرایی کند.
 
مدیرکل قبلی گمرک استان سمنان نیز با اشاره به فعالیت قریب پنج ساله در این استان گفت: در این مدت حجم صادرات کالا از 31 میلیون دلار در سال 87 به 155 ملیون دلار در سال 92 ، واردات کالا از 9 میلیون دلار به 61 میلیون دلار و درآمد گمرک استان سمنان از دو میلیارد ریال به 140 میلیارد ریال ارتقاء یافته است.
 
ˈعلی اکبر شامانیˈ تاکید کرد: ظرفیت اقتصادی استان سمنان به حدی است که می تواند حجم صادرات و واردات کالا در آن به سالانه یک میلیارد دلار برسد.
 
مدیرکل جدید گمرک استان سمنان نیز تسهیل در امور گمرکی به ویژه در بخش صادرات را ازمهمترین برنامه های خود بیان کرد.
 
ˈعلی سعدالدینˈ گفت: گمرک مرزبان اقتصاد کشور است و در این عرصه تلاش می کند فعالیت های گمکی تولیدکنندگان و صادر کنندگان تسهیل شود.
 
در این آیین ˈعلی سعدالدینˈ به عنوان مدیرکل جدید استان سمنان معرفی شد و از تلاش های ˈشامانیˈ که به مدیرکلی گمرک استان گلستان منصوب شده است تجلیل شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.