بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

دولت آقای پزشکیان، دولت آمارهای دروغ نیست/ ادعای توسعه صنعت هوایی واقعیت ندارد

اعضای ستاد صنعت هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان به موضوعاتی از قبیل طرد متخصصان از صنعت هوایی کشور، لزوم تعیین تکلیف در مورد تحریم ها، ارائه آمار غلط درباره توسعه صنعت هوایی و عضویت در کنوانسیون های بین المللی اشاره کردند.

دولت آقای پزشکیان، دولت آمارهای دروغ نیست/ ادعای توسعه صنعت هوایی واقعیت ندارد
تین نیوز

اعضای ستاد صنعت هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان عصر امروز در یک کنفرانس خبری به موضوعاتی از قبیل طرد متخصصان از صنعت هوایی کشور، لزوم تعیین تکلیف در مورد تحریم ها، ارائه آمار غلط درباره توسعه صنعت هوایی و عضویت در کنوانسیون های بین المللی اشاره کردند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، کنفرانس خبری ستاد صنعت هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان عصر امروز برگزار شد. در این رویداد رئیس ستاد به همراه سه تن از اعضای شورای سیاستگذاری پاسخگوی پرسش های خبرنگاران و دیگر حاضران در نشست بودند.

شایسته سالاری در دولت پزشکیان موردتوجه است

محمدصادق دست فروشان رییس کمیته هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان در این رویداد گفت: اگر می خواهیم در کشور رشد هشت درصدی اقتصاد را تجربه کنیم، سیستم های هوانوردی و فرودگاهی نقش مهمی در تحقق این امر دارد بنابراین ما دنبال توسعه زیرساخت های فرودگاهی هستیم.

وی افزود: فرودگاه های کشورهای اطراف قابل مقایسه با فرودگاه های کشور ما حتی فرودگاه امام خمینی(ره) نیستند و این عقب ماندگی برآمده از تحریم هاست و به همین دلیل است که آقای پزشکیان می گوید تحریم ها باید تعیین تکلیف شود.

دست فروشان در ادامه به موضوع تخصص گرایی در صنعت هوایی پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه متخصصین صنعت هواپیمایی مورد کم لطفی قرار گرفته اند و در سال های گذشته حدود 40 نفر از این متخصصان به دلیل دیدگاه های بسته ای که وجود دارد کنار گذاشته شدند در حالی که اینها اصلا موضع سیاسی نداشتند و فقط متخصص بودند و به جای آنها افراد غیرمتخصص در سمت هایی همچون معاونت های مدیرعاملان منصوب می شوند بدون اینکه تخصص و تجربه ای در این زمینه داشته باشند و تعداد این افراد هم کم نیست.

رییس کمیته هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان تصریح کرد: در دولت آقای پزشکیان شایسته سالاری مورد توجه قرار دارد و قرار است به رغم تحریم ها صنعت هواپیمایی از این بن بست نجات یابد.  

ادعای توسعه صنعت هوایی واقعیت ندارد

رامین کاشف آذر عضو شورای سیاستگذاری ستاد هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان و دیگران سخنران این رویداد در پاسخ به پرسش های خبرنگاران توضیح داد: در بازار خدمات هوایی کشور عرضه خیلی کمتر از تقاضا است و این خود به ایجاد رانت می انجامد، سیاست آقای پزشکیان این است که بازار را به تعادل برساند.

وی افزود: نوسازی ناوگان هوایی بدون رفع تحریم ها سخت است و باید برای این امر یک تصمیم جدی گرفته شود.

کاشف آذر ادامه داد: عدم شایسته سالاری را در همه دولت ها داشتیم اما آقای دکتر پزشکیان این ویژگی را دارد که می شود مطالبه شایسته سالاری را از ایشان داشته باشیم. ایران از عدم شایسته سالاری و فرقه بازی رنج می برد.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد هوانوردی و فرودگاهی تصریح کرد: اینکه می گویند صنعت هوایی کشور در حال توسعه است واقعیت ندارد، توجه داشته باشید که اتحادیه بین المللی فرودگاه ها شاخص های رشد را شمار اعزام ها و پذیرش های داخلی و اعزام ها و پذیرش های بین المللی، نشست و برخواست هواپیما و کارگو اعلام کرده است. در این شرایط خوب است بدانید پس از برجام در سال حدود 60 میلیون اعزام و پذیرش داخلی در ایران رخ داد و امروز این رقم به 38 میلیون کاهش یافته است. همچنین اعزام و پذیرش خارجی کشور امسال به چهار میلیون در سال کاهش یافته در حالی که پس از برجام 12 میلیون در سال بود.

عضویت در کیپ تاون از برنامه های دکتر پزشکیان است

آرمان بیات، عضو دیگر شورای هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان در کنفرانس خبری ستاد صنعت هوانوردی و فرودگاهی این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: برنامه توسعه ناوگان به چند رکن بستگی دارد که اصلی ترین آن بازار است، این امر همچنین نیاز به باز شدن فضای سیاسی دارد.

وی افزود: علاوه بر اینها اگر بخواهیم ناوگان را نوسازی کنیم باید روابط بین المللی کشور را ارتقا دهیم و باید عضو کنوانسیون کیپ تاون شویم و عضویت در این کنوانسیون در برنامه های آقای پزشکیان است، ما حتی پس از برجام هم عضو کیپ تاون نشدیم در حالی که این عضویت برای ارتقای صنعت هوایی اجتناب ناپذیر است. علاوه بر اینها باید ریسک اقتصادی کشور را پایین آوریم.

بیات خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی فقط ایرلاین نیست و شامل زیرساخت ها هم می شود و ارتقای زیرساخت ها می تواند به ایجاد درآمدهایی بینجامد که در صنعت هوایی خرج شود. دولت باید ابتدا شرایط نوسازی و بهسازی ناوگان را فراهم کند و وقتی این اتفاق افتاد و هواپیما تامین شد از سوخت باید به عنوان یک ابزار حمایتی استفاده کند. شرکت های هواپیمایی باید شرایط رقابتی داشته باشند که خودشان همدیگر را حذف یا مردم آنها را حذف کنند نه اینکه دولت آنها را حذف کند.

وی یادآور شد: بهسازی و آموزش نیروی انسانی در برنامه صنعت هوایی کشور است و ایجاد شبکه داخلی کوتاه بین مسیرها نیز در دستور کار دولت احتمالی آقای دکتر پزشکیان قرار دارد همچنین شکل تامین ارز و بروکراسی ارزی در صنعت محل ایراد است که باید شفاف شود و شفافیت آن از موضوع سوخت هم اهمیت بیشتری دارد. دولت آقای پزشکیان دولت آمارهای دروغ و غلط نیست.

در انتصابات متخصصان رگ گردنمان را گرو می گذاریم

ناصر آقایی، عضو شورای سیاستگذاری ستاد هوانوردی و فرودگاهی مسعود پزشکیان گفت: در صنعت هوایی و در شرکت های فرودگاهی کشور هیچ اعتباری دولتی نداریم و این شرکت خصوصی است و با اینکه در سال های گذشته بیشتر درآمد این شرکت از حوزه هوایی بوده و در دیگر حوزه ها درآمدها کاهش یافته است اما سهم ما از درآمدهای هوایی هم رو به افت است.   

وی اضافه کرد: در سال های گذشته شرایطی به وجود آمده که تنها پروازهایی که مجبور بودند از ایران عبور کنند ایران را به عنوان مسیر هوایی انتخاب می کردند، در این سال ها همچنین فرصت انعقاد یادداشت تفاهم هایی برای شرکت های فرودگاهی فراهم شد اما در دولت گذشته به دلیل انتصاب غیرمتخصصان امکان تمدید قراردادهایی که پیش از این دولت منعقد شده بود از بین رفت. همچنین گفتنی است که درآمدهای غیرهوانوردی صنعت هوایی امروز به کمتر از 15 درصد کاهش یافته است و در سه سال گذشته یک مورد قرارداد سرمایه گذاری در بیش از پنجاه فرودگاه کشور نداشتیم.

آقایی ادامه داد: فضای تجاری فرودگاه امام خمینی به قدری ضعیف است که وقتی مسافر از فرودگاه دبی به این فرودگاه می آید شوکه می شود و دلیل این اتفاقات انتصاب کارنابلدان است.

وی تصریح کرد: دکتر پزشکیان از افراد متخصص فارغ از اینکه با ایشان همسو باشد یا نباشد بهره خواهد برد و ما صنعت هوایی را با همه گرایش های سیاسی می چرخانیم و به قول آقای پزشکیان در این مورد رگ گردنمان را گرو می گذاریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.