◄ نوسازی 130 اتوبوس تهران در سال گذشته
در سال گذشته، 130 دستگاه اتوبوس نو جایگزین 130 دستگاه اتوبوس فرسوده شد و 63 دستگاه اتوبوس برقی را هم بازسازی کردیم. پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر گفت: منتظر مصوبات جدید و ابلاغ آنها هستیم تا یک هزار دستگاه اتوبوس فرسوده را نوسازی کنیم.
سال گذشته، 130 دستگاه اتوبوس نو جایگزین 130 دستگاه اتوبوس فرسوده شد و 63 دستگاه اتوبوس برقی را هم بازسازی کردیم.
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر گفت: منتظر مصوبات جدید و ابلاغ آنها هستیم تا یک هزار دستگاه اتوبوس فرسوده را نوسازی کنیم.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه در بخش خطوط اتوبوس BRT در سال گذشته 10 درصد افزایش مسافر داشتیم، افزود: در حال حاضر استقبال از اتوبوسهای BRT بیشتر شده است، اما در خطوط تککابین به دلیل توسعه خطوط مترو، قدری کاهش مسافر را داشتیم.
سنندجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با ورود اتوبوسهایی که پول نقد دریافت میکردند و در ابتدای کار آنها همچنان باجههای بلیت فروشی وجود داشتند، خدماتی نظیر کولر و نظافت به مردم ارائه میشد، اما چرا با افزایش نرخ کرایهها و فراگیری اتوبوسهای پولی، ارائه این خدمات از سیستم حمل و نقل عمومی حذف شده است، گفت: این اتوبوسها همان اتوبوسهای سابق هستند و تقریباً تعدادی از اتوبوسها به علت گازسوز بودن از اول کولر نداشتند و این مشکل در اتوبوسهای جدید حل شده است.
مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با تأکید بر اینکه اتوبوسهای جدیدی که وارد بخش خصوصی میشوند همگی دارای کولر هستند، تصریح کرد: 20 اتوبوس را در مترو علیآباد نوسازی کردهایم.
او با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار اتوبوس در بخش خصوصی فعال هستند، گفت: تنها 20 درصد این اتوبوسها فاقد کولر هستند که به عبارتی 4 هزار دستگاه اتوبوس بخش خصوصی دارای کولر و 1000 دستگاه آن بدون کولر فعالیت میکنند.
به گزارش تیننیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سنندجی با تأکید بر اینکه در حال حاضر 24 خط اتوبوس در بخش خصوصی فعال است، تصریح کرد: اتوبوسهای دارای کولر در همه خطوط پراکنده هستند.