بازدید سایت : ۹۴۲۶۰
| کد خبر ۲۹۶۱۴۷
کپی شد

محموله بسیار خطرناک منفجر شده بندر شهید رجایی با عنوان کالای معمولی وارد و دپو شده بود

ارزیابی اولیه و کارشناسی در خصوص حادثه روز گذشته بندر شهید رجایی نشان می دهد که این سانحه تلخ در پی تکرار فاجعه آمیز اظهار خلاف واقع در خصوص کالاهای خطرناک و تحویل این کالاها بدون اسناد و برچسب های کالاهای خطرناک رخ داده است.

محموله بسیار خطرناک منفجر شده بندر شهید رجایی با عنوان کالای معمولی وارد و دپو شده بود
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به عنوان شرکتی که انفجار مهیب روز گذشته بندر شهید رجایی در محوطه اختصاصی این شرکت رخ داده بود ، گفت:  این سانحه در پی اظهار خلاف محموله های وارداتی رخ داده و محموله های « بسیار خطرناک » منفجر شده بندر شهیدرجایی تحت عنوان «کالای معمولی» وارد و دپو شده بود.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

پایانی بر گسترش شایعات/ بیان دلیل اولیه حادثه انفجار در بندر شهید رجایی

فرزانه صادق استیضاح می شود؟ /انفجار در بندر شهید رجایی و خیز نمایندگان برای بررسی عملکرد وزیر راه

انفجار بندر رجایی به رانندگان کامیون چه درس هایی داد؟/ راهکارهایی برای نجات جان رانندگان

خبر مهم امروز

حریم هوایی پاکستان بسته شد/ افزایش پروازهای عبوری هند از آسمان ایران و هدایت امن پروازها توسط کنترلرها

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید جعفری با تشریح وقایع منجر به حادثه تلخ روز گذشته بندر شهید رجایی و انفجار مهیب رخ داده در محوطه اختصاصی شرکت بندری سینا در محدوده بندر شهید رجایی اظهار کرد: بر اساس آیین نامه بین المللى حمل و نقل کالاهای ،خطرناک متولیان و عوامل حمل دریایی و خشکی مکلفند محموله های خطرناک را با ذکر گروه اصلی و فرعی آن و با ارائه فرم مشخصات ایمنی و قبل از ورود کالا به گمرکات اظهار کنند تا محموله های ورودی به بنادر مطابق با الزامات آیین نامه بسته بندی و برچسب زنی شوند. 

مدیر عامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اضافه کرد بر همین اساس، بنادر محموله های خطرناک را به محوطه مخصوص نگهداری کالاهای خطرناک که در زون بندی ،بندر در محدوده های خاص بندری طراحی و احداث شده اند منتقل می کنند. 

جعفری با تاکید بر اینکه در این شرایط تمامی الزامات ،تخلیه بارگیری و حمل و نگهداری از پای کشتی تا انبار و بارگیری با وسایل حمل زمینی و بالعکس منطبق با آیین نامه کالاهای خطرناک انجام می شود، گفت: بنابراین مسولیت بندر و کارگزاران به عنوان سازمانهای تحویل گیرنده ،کالا در واقع مطابق با اظهار قانونی متولیان حمل به گمرکات و بنادر بسته بندی و برچسب زنی برچسبهای کالاهای خطرناک است. 

وی ادامه داد: متاسفانه ارزیابی اولیه و کارشناسی در خصوص حادثه روز گذشته بندر شهید رجایی نشان می دهد که این سانحه تلخ در پی تکرار فاجعه آمیز اظهار خلاف واقع در خصوص کالاهای خطرناک و تحویل این کالاها بدون اسناد و برچسبهای کالاهای خطرناک رخ داده است. 

جعفری افزود: قدرت و موج انفجار و شعاع تخریب و سایر مشخصه های انفجار روز ، گذشته بیانگر محموله های به شدت خطرناکی بوده که براساس کنوانسیون FAL و قوانین و مقررات بندری بایستی توسط شرکت حمل کننده به صورت کتبی و رسمی به عنوان کالای خطرناک به بندر اظهار شود. این در حالی است که این محموله به عنوان محموله معمولی و غیر خطرناک اظهار و بسته بندی و تحویل بندر شده بود. وی در پایان گفت: متاسفانه این اظهار خلاف با در معرض خطر قرار دادن تمامی محدوده از کشتی تا انبار در بندر، موجبات بروز این سانحه شد و بر همین اساس شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، پیگیری های قانونی را به عمل خواهد آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید فخرالدین شریعتی پاسخ

    بنام خدا
    وقتی میگوییم ریشه تمام این وقایع در دست متولیان امور می باشد یعنی همین یکی نیست به این مدیرکل محترم جناب آقای سعیدی بگوید پس وظیفه اصلی شما رصد و ارزیابی اظهارات خلاف کجاست فکر میکنیم قصور این جناب اگر زیادتر از اظهار کننده خلاف نباشد کمتر نیست

  • ناشناس پاسخ

    باید این بار حقیقت رو بگید و مسببان فاجعه را به مردم معرفی کنید و محاکمه کنید

  • ناشناس پاسخ

    چراهرساله باید درکشور شاهد همچین اتفاقات ناگواری باشیم چراعاملانشا پیدانمیکنید وبه سخت ترین نحو ممکن به حسابشون برسید کجای دنیا هرساله این اتفاقات میافته که باید توکشورمابیافته لعنت به باعث وبانیشز

    • ناشناس

      آره که فرداش راه بفتید و هشتگ نه به اعدام منتشر کنید؟!

    • ناشناس

      کی برای گردن کلفتها هشتگ زده؟ اصلا کی محاکمه شدند.
      زنجانی هم ازاد شد که پول بریزه تو جیب ترکیه.

    • علی

      چون ریشه اصلی عامل به خودشون برمیگرده. هر چیز که گندد نمکش میزنند وای به روزی که بکندد نمک. سخنگوی ستاد مشترک میاد میگه هیچ محموله نظامی نبوده و نیست . پس این که اینجوری ترکید . نمک و چوب دسته بیل بوده ؟ بابا جمع کنید این چرندیاتو آنقدر دروغ گفتید . که اگر راست هم بگید کسی باور نمیکنه. هرچند این مثل روز روشنه .

  • ناشناس پاسخ

    جان مردم ایران برای کسی ارزش نداره

  • الف الف پاسخ

    دقیقا تکرار مکررات . اشخاصی که فقط به جنبه کاری خود وپوز دادن های کار خفن کردن .
    ولی اینکه جان چند انسان و چقدر بیت المال به خطر می افتد براشون مهم نیست .

  • مجید پاسخ

    سهل انگاری از نیروهای خودمان است مقصر را در بیرون مرزها نگردید که پیدا نمیشود

    • ناشناس

      نه بابا کاراسراییل بوده

    • ناشناس

      همان نیروهای خودمانی از خارج از کشور هدایت و حمایت شده اند که این انفجار مهیب بوجود آمده باید نیروهای اطلاعاتی هر چه سریعتر عاملان اصلی را پیدا کنند

  • na پاسخ

    با این اوصاف تا الان هرکی هرچی میخواسته میتونسته وارد کشور کنه؟ صرفا با خوداظهاری! اونوقت گمرک دقیقا کارش چیه یکم مارو هم توجیه کنید !!!

  • عباس نعیمی پاسخ

    از همین جا مشکل ساز می‌شود... چرا اسامی افراد و یا شرکت مسئول و و و
    شفاف اعلام نمی شود...
    تیتر خبر را یکبار دیگر مرور کنید....
    همش در لایه ها پنهان کاری..‌.

  • ناشناس پاسخ

    اگر هم اظهار خلاف شده که این امر غلط بوده بازرسی و نمونه برداری جهت تاییدیه آزمایشگاهی واستاندار و مراحع دیگر مرسوم بوده وهست وبرای تشخیص لازم ولوازم الاجرا است پس بیان شما سندیت ندارد .دلیل آن هم مشخص است

  • ناشناس پاسخ

    بله دیگه وقتی جون آدمها براتون مهم نیست و سیاست بازی براتون از هر استانداردی بالاتره و شفافیت تو کارهاتون نیست و با دنیا سر دعوا و تحریم دارین و ... نتیجه میشه همین. ای بیشرفهای جنایتکار وطن فروش

  • ناشناس پاسخ

    چیز خودتان هستید خخخخخخخخ ابلهان

  • حسن پاسخ

    خوب اون مواد و کالا چی بوده اینطوری مثل بمب هسته ای شعاع تخریبش بیشتر بوده، و برچسپ کالای خطرناک نداشته؟ لطفأ واضح بگین مردم متوجه بشن.
    ممنونم

  • ناشناس پاسخ

    خودشون که بعنوان مسئول از پشت میزشون بلندنمیشن، بدبختیش فقططط واسه کارگر جماعته که جونش اندازه هویچ نمی ارزه، بیچاره خانواده هاشون،
    اگه یکبار فلان مسئول خاطی رو محاکمه کنن، نه محاکمه ای که از پشت فلان میز به پشت فلان میز انتقال بدن، نه
    مسئول این فاجعه هارو، همچین بلایی که سرمردم میارن رو سرخودشون بیارن،
    دیگه کسی از زیر مسئولیتش فرار نمیکنه،
    فقط بلدن با عنوان های شغلیشون، حقوق های کلان بگیرن به ریش مردم ساده بخندن

  • پیام جهانی پاسخ

    برای پاسخ به افکار عمومی و گسترش مسولیت پذیری مراتب و پرونده اتش سوزی و علل انفجار با ذکر مواد اصلی و رعایت و عدم رعایت دستوالعملها در مراجع قانونی بصورت جدی پیگیری و عوامل وارد کننده در پورت مقصر بودن مجازات و به مردم معرفی و درصورت داشتن پست دولتی اخراج گردند

  • اشتب پاسخ

    درود
    کالای معمولی بود دیگه
    از این معمولی تر نداریم

  • ناشناس پاسخ

    بالاخره هر کسی یه زمانی تاوان کارشو میده دور و زود فقط داره

  • ناشناس پاسخ

    قرار دادن انبار نفتا و گوگرد کنار هم بهتر از این نمیشه

  • هنا پاسخ

    خواهشاً نگید ۸نفرفوتی داشته تا الان ۵۵نفر فوتی داشته وای دلم برای کسانی آتیش گرفته توماشین سوخته بودن جنازه چسبیده به صندلهای درمیاوردن اونی ۵نفری خانم که کارمند بودن همه باهام سوختن واقعا چرا مادرتون بمیره 🖤🖤🖤😭😭😭تسلیت میگم به خانواده های داغدار هموطنم

  • ناشناس پاسخ

    همین قدر خر تو خره

  • صفا پاسخ

    پیدا کردن مقصر فقط مسکن است همینطور که رئیس‌جمهور گفتند چرا 120000کانتینر باید در شرایط رطوبت منطقه دپو شود مگر ما نمی‌توانیم از بنادر خشک در مناطق مرکزی ایران استفاده کنیم

  • ناشناس پاسخ

    ساعت کاری نیروی پیمانکاری از ۵صبح تا ۸شب ایام تعطیل وجود ندارد پس به عدالت حق عدا کنید

  • علی اصغر حاجیلو پاسخ

    چطور من نوعی که از گیت فرودگاه عبور میکنم با دستگاه و بیدستگاه ( دستی توسط بازرس) چمدان وساک دستی و کمر بند و ساعتم را چک میکنن ولی کانتینری به آن عظمت را ....
    این را چطور توجیه می‌توان کرد

  • جعفراحمدیان پاسخ

    باوجود داشتن صورت سانحه از منطقه عملیاتی که‌شیمیایی شدم آقایون مسئول برای درمان من‌شانه خالی کردن وهیچ توجهی نکردن‌‌بعدازجنگ آمدم شرق اصفهان چادر زدم وکارآفرینی بازم توجه نکردن وسنگ اندازی دراین بیابان همیشه دعا کردم چوب خدا صدا ندارد ان شاالله خداوند چنان بزنه وروز به روز خارتون کنه که سر بلند نکنید‌این مسئولان یزیدی‌۵ساله همه جوره تلاش کردم یه انشعاب آب بهم بدن اونم ازم دریق کردن چون فهمیدن شیمیایی شدم درجنگ

  • ایرانی پاسخ

    بسیار عالی
    این هم نتیجه تفکر جمعی مسئولان بعد از چند روز سکوت

  • ناشناس پاسخ

    من نمی‌دونم چرا که وقتی که از بالادستی ها بیشترشون دزدن هستن وخلافکار مال مردم را خوردن به این جاها رسیدن وقتی که این جور خلافهای سنگین را انجام میدن وختی قاتل مردم هم میشن اینا چرا پس دستگیر و زندانی و اعدام نمیشن پس این اعدامها برای جرم های کوچیکه ؟برعکسه؟

  • جمیله خاتون عسکری پاسخ

    الان که خون ریخته شد ،الان که گوشهای عزیزانمان سوخته شد ،الان که آه بجای نفسها دمیده شد ، الان که آتشو دود به آسمانها رمیده ش، الان، الان که بغضها در گلو فشرده شد. تازه فهمیدیم که این محموله قاچاق وارد ایران شد تازه فهمیدیم که جای دیگری آورده شد! چقدر باهوشی چقدر مسئولی، اعدام مسئولین برای همیشه خواستارم.

  • ایران پاسخ

    تحریم ها دور زدن
    عاشقان تحریم مردم هم دور می زنن
    خودشانم دور می زنن
    گمگرکم دور می زنن
    کارگر بدبختو دور می زنن
    توکه آوردی داخل کشو به راننده لیفتراک
    بدبخت بگو محمول حطرناکه

  • ناشناس پاسخ

    این رو که خودمونم متوجه شدیم که یه محموله خطرناک بوده کارشناس نمی خواداین که مال کی بوده الان مسئول کشته وزخمی شدن این همه انسان بی گناه کیه اینخیلی مهمه

  • ناشناس پاسخ

    در جواب غرغرهای همیشگی ،،کجای دنیا اینجوریه،،، حوادث هر روزه آمریکا سقوط هواپیما ، حوادث قطارها ، آتش سوزی های گسترده که هنوز هم در حال اتفاق افتادنه، اونجا حادثه است و طبیعی اینجاهم همینطور ، در مورد مسئولیت مدیران هم باید بگم که مهمه به کی رای میدین ، مدیر کل متخصص و کارآمد گمرک قبل رو در حرکتی مشکوک و با عجله برکنار کردند و چندین ماه است یه سرپرست گذاشتند که هیچ تجربه ای در زمین بازرگانی و گمرک نداره و لیسانس کشاورزی ، دولت وفاق کشور رو با نفاق اداره میکنه ، مدیر عامل پتروشیمی عظیم خلیج فارس از محکومین امنیتی است ، برای انتقام از مجلس وزیر دارایی رو معرفی نمیکنه ، مهمه به کی رای میدیم

  • شهرام پاسخ

    بقول مموتی صاحبش برادران قاچاقچی هستن زور گنده تر ازمن وتو هم بهشون نمیرسه چون زیرو بم مملکت رو صاحب شدن

  • ناشناس پاسخ

    بله این حقیقته، اقای {....} میخواد سیب زمینی وارد کنه ولی بی نام ونشان،، بله موادی که بلای 20تا30درجه ب دلیل گرما انفجار

  • میرزا پاسخ

    اقلام و کانتینر باید بدون نظارت و بازدید درست بندر تخلیه نگردد ، متاسفانه در قسمت تحویل و ترخیص در بنادر و گمرک ها همیشه با پرداخت وجه ، باج ، زیر میزی ، ،،،قانون و بازرسی ها نام دیده گرفته می‌شود

  • ناشناس پاسخ

    چرا مثبت میزنیم، منفی خودش میزند،. بابا نکنید، دیگه اگر نظر خواهی گذاشتی، اینکارت دیگه چیه،

  • ناشناس پاسخ

    آن چیزی که آتش گرفته مواد منفجره نبوده بلکه یکسری لباس‌های تاناکورا بوده که با ارز دولتی وارد کشور شده بود

  • خادم الحسین کرم رضامافی بالانی پاسخ

    سلام
    من ازقشم چند جفت دمپایی خریدم ۴جا همه را ریختن بیرون بازدید کردن، چرا شما محموله را نگاه نکردی که اگر خطرناک است پیاده نکنی، پس خودت هم مقصری

  • ناشناس پاسخ

    قانون میگه ارزیاب باید درب کانتینرها رو باز کنه نمونه رو ارسال کنه آزمایشگاه در صورت مغایرت اظهارنامه با کالا سریعا در epl گزارش دیسپانس رد کنه. همه تخلف کردن و بدتر از همه اگر سه ماه از ورود و اظهار کالا گذشته باشه کالا متروکه بشه

  • سارا پاسخ

    وووای خدا لعنتتون کنه چقدر گریه کردم براشون کارگرای بدبخت ووووای چه مردم بدی خیلی بد کردین خیلی وای که تاوانش رو میدین

  • ناشناس پاسخ

    آقای جعفری اگه برچسب میزدن منفجر نمیشد. الان که منفجر شده دیگه حرف اضافه نزن

  • رضا پاسخ

    یه کم خجالت بکشند بیسواد و بی مسئولیت هستند انشاءالله زن و بچه خودشان یهو منفجر بشند .

  • سارا پاسخ

    چقدر جوون فوت شدن بعد میگن جوانی جمعیت بچه بیاریم که اینجوری پر پر بشن??

  • ناشناس پاسخ

    دو صد لعنت به عاملین بدبختی مردم... سیر که نمیشید،خودتون خسته نشدین دست بردارید از این مردم و آب و خاک...

  • امیرحسین پاسخ

    آیا محموله خطرناک راهرکسی می تواند به اسم معمولی وارد کند آیا اسم این محموله خطرناک و وارد کننده آن مشخص نشده و آیا این سخنان مصداق بارز تشویش اذهان عمومی نیست

  • ناشناس پاسخ

    هر کی هر کار دلش میخواد میکنه و هیییچ کس نیست چیزی بگه و این سهل انگاری ها را توبیخ کنه و به داد مردم برسه

  • ناشناس پاسخ

    جان انسان در کشور ما پشیزی ارزش ندارد هر سال شاهد چنین رویدادهایی هسیم که عامل اصلی خطای انسانی بالخص بواسطه ی رانت ها وعوامل پشت پرده هس که انقدر قدرت دارند که حتی نمیشه اسمشون بیاریم .یجورایی همه ما باید منتظر چنین مرگی باشی گویا قرار نیس ایرانیا با مرگ طبیعی از دنیا برن .هرچی هم میکشیم از نیروهای داخلی است نه بقول بزرگا دشمنان خارجی

  • حسن پاسخ

    سهل انگاری وبی مدیریتی نتیجه اش همینه باید با مقصران حادثه به شدت برخورد بشه حتی اعدام چون هزاران انسان بی گناه کشته وزخمی شدن

    • دلسوز ایران

      دقیقاً مقصر اصلی همون هایی هستن که میگین باید مقصراصلی رو پیداکنن،همینها کشور رو به گند کشیدن

  • احمدی پاسخ

    بنظرم گمرگ بندر شهید رجایی نباید فقط اکتفا به اظهارات صاحب محموله می کرد حتی اگر این محموله مربوط به نهاد های امنیتی ونظامی باشد تا بتواند درمحل مناسب وبا تمهیدات لازم وایمن نگهداری کند

  • عاشق مهدی فاطمه، ایران و نابودی اسرائیل پاسخ

    آقای جعفری اگر چنین چیزی درست باشد، ارزیابهای شرکت شما کجا بودند که جنس سفارش ثبت شده با نوع یا اصل کالای داخل کانتینر راست و دروغ شود دوم اینونه مواد باید درون کانتینرهای دارای تهویه باشد. قرار دادن مثتد قابل انفجار و آتش زا جدا باشند و.... خواهشا از کم کاری خود هم بگویین

  • ناشناس پاسخ

    خب اسامی این افراد اعلام کنید الان دیگه طبق قانون این افراد قاتل چندین نفر از هموطنان و مجروح کردن بیش از ۵۰۰ نفر و خسارتی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار شدن پسحق ما هست بدونیم این دفعه کدوم اقازاده چنین فاجعه ای ببار اورده

  • مهدی پاسخ

    فقط اظهار؟شرکت سینا موظف به بازرسی کالایی که تحویل می گیرد نیست؟
    تو از تحویل دهنده شکایت کن اگر دادستان همدست تو وتحویل دهنده نباشد ازتون باید شکایت کند هردو مقصر هستید هیچ کس هم
    کاری بانوان نداره. مثل قطار مشهد ومتروپل و.....

  • ناشناس پاسخ

    هیچ نظری ندارم غیر ازینکه کشور رو مسئولین احمق به فنا دادن همین

  • الف الف پاسخ

    فساد و رشوه در گمرک بیداد می‌کند.
    امه چیز به فساد وحشتناک و گمرک بر میگردد

  • مش قلی پاسخ

    آقای جعفری، محموله و کالا متعلق به کی بوده؟!!! اوس ابوالقاسم بقال محله ما هم گاهی محموله خطرناک تو جیب هاش نگه میداره و اظهار نمیکنه!!!

  • اتش پاسخ

    وقتی این همه جاسوس وخودباخته در کشور و بدنه نظام داریم ک ریس حماس (تو بالشتش بمب میزارن )و فخری زاده (نیسان سر راهش پارک میکنن و...) رو در تهران ترور میکنن، خیلی بیشتر از اینا باید حفاظت بشه

  • ******* پاسخ

    بایدمعلوم شود باروموادخطرناکی که بابرچسب جعلی دربندر دپوشده متعلق به چه ارگانی وبرای چه مصرفی بوده، اگردستگاه قضایکبارهم شده باعدالت وقاطعیت وبدون توجه به مقام وموقعیت صاحبان باراقدام کند دیگرچنین حادثه ای رخ نخواهدداد.

  • مهدی پاسخ

    مقصر‌اصلی‌باید‌پیدا‌بشه‌محا‌کمه‌بشه

  • ناشناس پاسخ

    همه اون بازرسان و افرادي که در این سانحه مرتکب اشتباه و کشته شدن انسانهای بیگناه شدند باید به اشد مجازات‌ برسند . سهل انگاری مدیر اسکله بندر عباس محرز و باید پاسخگو باشد.

  • عبرت پاسخ

    اولا هر کالایی که وارد می شود باید در حوزه خودش انتقال پیدا کند به عنوان مثال کالاهای عادی در مکانهای خاص خود از کشتی بارگیری ویا تخلیه شود و کالاهای خطرناک در مکان خودش بارگیری و تخلیه شود این فقط مرحله اولیه است مرحله دوم سوله هایی است که با دمای خاص وکالای مربوطه جایگزین شود مواد غذایی با شرایط خودش ومکان خودش مواد شیمیایی با شرایط خودش ومکان خودش کپسول های گاز دار در مکان خودش ودمای خودش این که چیز سختی نیست برای جلوگیری از اتفاق

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    تخلیه بارگیری شما حتی برای محموله های عادی هم خسارت بار است چون نمی خواهید استاندارد حمل با پالت و لیفتراک را رعایت کنید با چند کارگر مبتدی محموله را از ارتفاع سه متری از روی کانتینر دیگر به داخل کامیون پرت می کنند

  • علی پاسخ

    کالای معمولی .اسم نداره؟ جنسش معلوم نیست. تا کی دروغ؟ این سطح از انفجار و آسیب به جان مردم قابل چشم پوشی نیست

  • اسی پاسخ

    سوزاندید سوزانده شوید الهی

  • رهام پاسخ

    مقصر اصلی خودش دنبال نقصر میگرده
    ملت قربانی جهل خود و قربانی ستم ظالمین شده اند . این اتفاق نشان داد که جان ادم در این خاک پشیزی ارزش ندارد

  • شهروندایرانی پاسخ

    ابتدا آن پارکینگ خودروهاراباید ازکنارکانتیرهادورکرد طراحیاحمقانه پارکینگ خودروهادرکنارکانتینرها باعث خسارات جانی ومالی شدهوزیرراه که پیگیررفع عیوب هستند دراولویت دورکرده پارکینگ راقطعی نمایند

  • ناشناس پاسخ

    دل به حال رانندگان بیچاره با این شغل تفریحیشون میسوزه هیچ حامی و پشتیبانی ندارن.هر چی سنگه واسه پای لنگه

  • ایرانی پاسخ

    حتما شرکت متخلف هم زیر مجموعه {....} بوده وگر نه کسی دیگر نمی‌تواند چنین کاری را بکند

  • سی پاسخ

    چند تا سوال :
    محموله چی بوده ؟
    کی یا چه نهادی وارد کرده ؟
    الان کی بی قانونی کرده ؟
    مسولیت این حادثه بر عهده کی هست ؟
    بیچاره مردم که جونشون هیچ ارزشی نداره .

  • ناشناس پاسخ

    اونوقت میگن تکذیب میکنیم حاوی کدو وبادمجون بودخخخخ

  • علی اصغر پاسخ

    اولین بار است که مخازن شیمیایی بندر حیفا هدف موشکهای یمنی‌ها قرار گرفته..شما چه فکر میکنید؟.

  • جواد رضایی پاسخ

    کاری نداره.
    اسم و مشخصات اون شخص یا شرکت وارد کننده رو منتشر کنید. اونوقت خود مردم یه سرچ میکنن و هرچی شرکت وابسته به اون وارد کننده باشه رو تحریم میکنن تا درس عبرتی بشه برای بقیه تا مثل بچه آدم قوانین رو رعایت کنند که اینجوری یک شهر رو به فنا ندن
    بخاطر اینکه ابعاد این حادثه به قدری بزرگ بوده که تاثیر خیلی بدی روی احساسات مردم گذاشته

  • مجتبی پاسخ

    فقط جهت شفاف سازی باید مالک بار در ایران به همراه مشخصات کالا به ملت اظهار کنید و دادگاهی جهت رسیدگی سریعا باید تشکیل و علنی برگزار شود.
    قول میدم پای آقازاده ها به میز محاکمه باز خواهد شد.

  • بی مسولیتی طمع کاری دروغگویی بی قانونی حاکم بر بنادر وگمرکان تالارهای متروکه حاصلی جز این نخواهم داشت پاسخ

    طمع ورزی کم کاری سهل انگاری بی مسولیتی بی قانونی ودروغ مسولین گمرکات و بنادر حاصلی جز این نخواهد داشت و ما همچنان شاهد حوادث اینچنینی خواهیم بود با کمال تأسف

  • آرش پاسخ

    🤣چقدر باحالیم ما ایرانیها.اگر قرار به معرفی و محاکمه افراد متخلف باشه، بی تعارف تک تک شماهایی که با هیجان از معرفی و محاکمه مسئولین گمرک صحبت میکنید در جایگاه اجتماعی خودتون هر روز تخلف میکنید، رشوه میگیرید، احتکار و گران فروشی و پارتی بازی میکنید، با فعالیت اقتصادی غیر قانونی به اقتصاد کشور لطمه میزنید. تخلف رانندگی الی ماشاء الله انجام و... صدها تخلف کوچک و بزرگ دیگه انجام میدید. ولی همیشه خودتون رو بری از هر گونه گناه و تخلف میدونید. جامعه در سطوح مختلف مملو از متخلفینی هست که با درست کردن کلاه شرعی قانون گریزی میکنند و در برابر تخلفات دیگران از نظام و قانون طلبکارند.

  • سعید پاسخ

    باز هم میروند سرکار
    ملت بینوای خسته و زار
    هر یکی متهم کند دگری
    تا کند خود ز اتهام بری

  • داری بالا پاسخ

    سال ۸۰ به خاطر اینکه راننده اتوبوس بتواند کالای قاچاق بیاورد ۷ساعت در وان ترکیه معطل کردند تا آدم شون‌خودش بیاد سره پست

  • منوچهر پاسخ

    یعنی هرکس هرچی وارد کنه ولو اینکه مواد منفجره وو..بدون بررسی در بندر پیاده و دپو می‌کنه ؟!! خیلی جالبه والله اینقدر مملکت بی در و پیکره آیا این حرفهای این مسئول قابل باوره؟

  • رضا پاسخ

    دست کدام بیشرف توکاربوده مردم جزقاله شدند

  • محمدی شاهی ، تبعه افغانستان پاسخ

    این حادثه دلخراش واین مصیبت عظیم را به ملت شریف ایران و خانواده محترم داغدار تسلیت عرض میدارم ازخداوند کریم غفران الهی برای عزیزان تازه سفر کرده به دیارابدیت وصبرجمیل برای بازمانده گان شان مسئلت دارم

  • حالا پاسخ

    خب معلوم شاگرد هم دست آدم ناقص العقله

  • حالا پاسخ

    مملکت بی صاحبه نه چند مالکه

  • نسرین پاسخ

    ریشه همین اینها پارتی بازی وگذاشتن مدیران کل در راس این امور با پارتی بازی نمایندگان یا افراد ذی نفوذ است. وقتی مدیرکل صنعت معدن تجارت که امور صادرات و واردات استان دستشه و۱۲ سال در این پست مانده یا افراد دیگه ای که با پارتی بازی روی کار اومدن و هرا وبرا از مدیریت چیزی جز کت وشلوار بلد نیستن انتظار دارید اوضاع بهتر بشه

  • Hasam پاسخ

    باید ببینیم کی ثبت سفارش داده از کدوم کشور وارد شده وکلی اطلاعات دقیق من با این گمرک کار کردم کلی پرسنل داره زحمت میکشن وخیلی دقیق هستند

  • Reza پاسخ

    یکبار بدنیا آمدیم سالی چند بار تواین مملکت میمیریم

  • ناشناس پاسخ

    اگر با متخلفان برخورد قاطع و بازدارنده صورت بگیرد ، کارها رو به اصلاح میرود ،وگرنه آش همین است و کاسه همین .

  • ناشناس پاسخ

    البته فعلا این ادعای شرکت انباردار است .

  • ناشناس پاسخ

    حقوق دریافتی کارکنان سازمان بنادر را تخصصی پرداخت کنید تا انگیزه ایی برا نظارت وجود داشته باشد

    • ناشناس

      همه میدونن حقوق اونها به همین دلایل بالاتر از تمام سازمان های وزارت راه است! همه حسرت حقوق و مزایای پرسنل این سازمان را دارند!!

  • ناشناس پاسخ

    الان وقت آن است حاکمیت با عملکرد درست طرف ملت بایستد نه دلال های تحریم تا بلکه اعتماد ملی برگردد

  • حسبن پاسخ

    خب حالا میشه گفت که خرابکاری بوده و مسئله ی آتش گرفتنش هم یه بحث که هنوز مشخص نیست (مگه میشه مواد قابل اشتعال وارد بشه و خودشونم ندونند) باید به صورت جد پیگیری بشه

  • غلامرضا پاسخ

    آیا این بود وعده دکتر پزشکیان ( در همه امور از نظریه های کارشناسان نخبه استفاده کردن ها ) فاجعه معدن ذغال سنگ فقط گفتند عدم رعایت الزامات ایمنی و هزینه وخسارات را از بیت المال دادند و اکنون هم عدم رعایت ایمنی در گمرک شهید رجایی گلوگاه اقتصاد کشور که طی ۳ دیپلماسی اقتصادی همسایگان را قانع به سرمایه گذاری جهت توسعه آن و با یک سری جملات مردم فریبی ( عدم اعلام کالای خطرناک ) توسط مسئولی که فاقد صلاحیت است و قادر به شناخت حربه های دشمن نیست و ساده ترین روش قانونی بازرسی محموله را نمی‌داند و مدعی العموم کجا نشسته و فقط حرف حرف و....

  • گروفلی پاسخ

    محموله‌ از‌ قرار‌ معلوم‌ پفک‌‌نمکی‌ بوده‌ و بخاطر‌ ۵٪ بیشتر‌ پرکلراید‌سدیم‌ و مقداری‌ چیپس‌‌ و نگهداری‌ غیره‌ ایمن‌‌ باعث‌‌ ترکیدن‌ انبوهی‌ از‌ پفک‌ها‌ شده.. خدا‌ صبر‌ بده‌ تا کی‌ این‌ همه‌ جوان‌ بعلت‌ سهل‌انگاری‌‌ پرپر‌ بشن

  • ناشناس پاسخ

    بله خیانت دست اندر کاران.