◄ راهکار رانندگان اسنپ برای حل مشکل عدم پرداخت کرایه: محدودیت مسافران بد حساب یا پرداخت پیش از سفر
رانندگان اسنپ با توجه به پرداخت نکردن کرایه از سوی تعدادی از مسافران، از مدیران مجموعه خود خواسته اند یا مسافران بد حساب را محدود و یا گزینه پرداخت کرایه در ابتدای سفر را راه اندازی کنند.

راه اندازی کارزار اعتراضی رانندگان اسنپ و تپسی و دیگر تاکسی های اینترنتی در زمینه پرداخت نکردن کرایه هایشان توسط تعدادی از مسافران با استقبال رانندگان این تاکسی ها مواجه شد.
به گزارش تین نیوز، در حالی که تاریخ راه اندازی این کارزار ۲۶ فروردین ماه امسال بوده و هنوز مدت زیادی از راه اندازی آن نگذشته، تعداد رانندگانی که این کارزار را امضا کرده اند به ۹۲۵۶ امضا رسیده که بیانگر فراوانی مشکل پرداخت نکردن کرایه ها توسط مسافران اسنپ است.
رانندگان اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنتی در این کارزار از مسافرانی گله مند شده اند که پس از پایان سفر، بدون پرداخت کرایه خودرو را ترک می کنند.
نکته قابل تامل در این کارزار آن است که رانندگان اسنپ عنوان کرده اند وقتی موضوع عدم پرداخت کرایه را به پشتیبانی شرکت ها گزارش می دهند، با پاسخ هایی مثل "کرایه پرداخت شده است" مواجه می شوند؛ در حالی که این موضوع حقیقت ندارد.
راهکار پیشنهادی رانندگان اسنپ در برابر این مشکل که در کارزار خود مطرح کرده اند نیز راهکار آسانی است، این که مسافران پیش از شروع سفر به طور اجباری کرایه خود را پرداخت کنند.
راهکاری که مدیران این مجموعه ها به راحتی می توانند آن را اجرایی کنند اما به گفته رانندگان نه تنها اقدامی در این زمینه انجام نداده اند بلکه در بسیاری موارد گزارش های رانندگان را نیز نادیده گرفته اند در حالی که به گفته رانندگان این موضوع نه تنها به حقوق مالی آنان مربوط می شود، بلکه به شأن و امنیت کاری شان نیز گره خورده است.
یک راننده اسنپ در این زمینه به خبرنگار تین نیوز گفت: راهکار پیشنهادی رانندگان اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنتی فعال در سطح کشور، موضوع جدیدی نیست و در سیستم حمل و نقل مسافری کشور مرسوم است.
محسن ب که خود چندین سال است در اسنپ فعالیت می کند، افزود: در بخش حمل و نقل مسافری جاده ای شامل اتوبوس و سواری کرایه، مسافران قبل از حرکت کرایه خود را پرداخت کرده و سپس عازم سفر می شوند.
وی ادامه داد: در سیستم اتوبوسرانی شهری نیز چه قبلا که ارایه بلیط رسم بود و چه اکنون که از کارت استفاده می شود، مسافران قبل از سوار شدن به وسیله حمل و نقل، ملزم به پرداخت کرایه هستند.
محسن - ب ادامه داد: چرا در تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی و ... پرداخت کرایه پیش از شروع سفر انجام نمی شود، در حالی که به راحتی می توان گزینه ای در اپلیکیشن طراحی کرد که این امکان را به رانندگان بدهد پیش از آغاز سفر، کرایه را به صورت آنلاین دریافت کنند.
وی با تاکید بر این که مسافری که بدون پرداخت کرایه خودرو را ترک می کند، تذکری نمی گیرد، گفت: همچنان که در کارزار رانندگان تاکسی های اینترنتی مطرح شده، این گونه مسافران حتی با محدودیت سفر هم مواجه نمی شوند و هیچ مسئولیتی متوجه آنها نیست. در حالی که راننده، که وقت، هزینه و انرژی اش را صرف این سفر کرده، باید از جیب خودش خسارت ببیند.
سلام وقت بخیر خیلی خوبه مدیریت اسنپ بفهمند کی چی کسایی کرایه روپرداخت نمیکنن همین دیروز من یه آقایی روسونری کردم نه پول نقدداشت نه میتونست اعتباری پرداخت کنه