غایبان بزرگ نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017
تنها چند هفته با برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت فاصله داریم که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای جهان خودرو محسوب میشود؛ بنابراین انتظار میرود بتوانیم تمامی خودروسازان بزرگ را در این نمایشگاه ببینیم اما Automotive News گزارش داده است که چند خودروساز بزرگ تصمیم گرفتهاند در فرانکفورت 2017 حضور پیدا نکنند.
تنها چند هفته با برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت فاصله داریم که بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای جهان خودرو محسوب میشود؛ بنابراین انتظار میرود بتوانیم تمامی خودروسازان بزرگ را در این نمایشگاه ببینیم اما Automotive News گزارش داده است که چند خودروساز بزرگ تصمیم گرفتهاند در فرانکفورت 2017 حضور پیدا نکنند.
به گزارش پدال نیوز، این شرکتها عبارتاند از دیاس، اینفینیتی، پژو، جیپ، فیات، آلفارومئو، میتسوبیشی، ولوو و نیسان که هرگز سازندگان کوچکی نیستند چراکه این برندها درمجموع 20 درصد از کل فروش خودروی اروپا را تشکیل میدهند.
اما چه دلیلی دارد که این خودروسازان بزرگ در رویداد مهمی مثل نمایشگاه فرانکفورت شرکت نکنند؟ بهطورقطع هزینه یکی از اصلیترین دلایل چنین تصمیمی است زیرا حضور در نمایشگاههایی مثل فرانکفورت برای خودروسازان بسیار هزینهبر است. در این رابطه تحلیلگران میگویند خودروسازان نمیتوانند هزینههای گزاف شرکت در چنین نمایشگاهی را در قیاس با تأثیری که بر روی فروش محصولاتشان دارد توجیه کنند.
علاوه بر این، در گذشته نمایشگاهها مکانی برای اطلاع افراد از جدیدترین محصولات خودروسازان بود اما حالا از طریق اینترنت و شبکههای اجتماعی این اطلاعات در هر خانهای قابلدسترسی است؛ بنابراین سازندگان میتوانند از طریق شبکههای اجتماعی بهطور مستقیم با خریداران ارتباط برقرار کنند؛ پس چرا باید یکمیلیون دلار برای حضور در نمایشگاهی مثل فرانکفورت صرف کرد درحالیکه میتوان یکدهم این پول را برای ساخت یک کلیپ کوتاه با کیفیت هالیوودی صرف کرد که میتواند مخاطبین خاصی را هدف قرار دهد؟
همچنین خودروسازان بیشتر تمایل دارند که محصولات جدید خود را در محلهای کوچکتری رونمایی کنند که در آن فرصت بیشتری برای تعامل مستقیم با مردم وجود دارد؛ مانند رونمایی جگوار E-Pace طی رویدادی خاص در لندن در ماه گذشته؛ بنابراین آیا این موارد بدین معنا است که نمایشگاههای خودروی سنتی بهتدریج منسوخ خواهند شد؟ بهاحتمالزیاد بله.