قوانین مربوط به ابعاد شناور های قابل پذیرش در بنادر کویت شفاف شد
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، گفت: به عنوان تنها نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت به منظور حصول موافقت طرف کویتی در راستای رفع مشکلات فی مابین دو کشور در حوزه دریایی و بندری حضور پیدا کردم.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با توجه به اشراف به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین که در سال های اخیر ایجاد شده بود، موفق شدیم تقریبا تمامی موضوعات را با طرف کویتی مطرح و با مذاکره و چانه زنی بسیار، موضوعات مدنظر را به تایید و تصویب برسانیم.
اسعدی تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت را چالش دانست و گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی شفاف شد.
وی افزود: طرف کویتی اعلام کرد بندر دوحه شناورهای تا طول ۴۶ متر بیشتر را پذیرش نمی کند، بر همین اساس تمام شناورهای ایرانی که کمتر از ۴۶ متر طول دارند در بندر دوحه پذیرش می شوند اما موتورلنج ها حتی اگر بیشتر از ۴۶ متر طول داشته باشند، در همین بندر فقط پذیرش می شود.
وی ادامه داد: بندر الشویخ نیز کشتی های با طول ۴۶ متر به بالا را فقط پذیرش می کند، بنابراین این بندر موتورلنج ها را پذیرش نمی کند.