بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

پهلودهی کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی

چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) پهلودهی شد.

پهلودهی کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی
تین نیوز

به دنبال پهلوگیری همزمان ۴ فروند کشتی حامل ۲۳۴ هزار تن انواع کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، فرایند تخلیه محموله این کشتی ها طی مدت کمتر از ۲۴ ساعت آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، داود چگنی از پهلودهی چهار فروند شناور حامل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: هم اکنون با استفاده از توان بالای تجهیزات استراتژیک در این بندر بزرگ تجاری، عملیات تخلیه و بارگیری هم زمان ۹ فروند کشتی حامل کالای اساسی به وزن بیش از ۵۷۰ هزار تن در اسکله های بندری در جریان است.

چگنی با بیان اینکه تجهیزات و شرایط مناسبی جهت سرعت عمل در تخلیه و انتقال محمولات وارداتی به داخل کشور برای تأمین خوراک مورد نیاز صنعت دام و طیور فراهم شده است، گفت: کاهش زمان خدمت دهی (سرویس تایم) و افزایش نرخ سرعت تخلیه، استفاده بهینه از زیر ساخت ها و امکانات بندری، افزایش ایمنی و امنیت در ارائه خدمات لجستیکی و عدم پرداخت جریمه دیرکرد از اهم اهداف و سیاست های این مجتمع بزرگ بندری در ارائه خدمات تخلیه و بارگیری است.

وی میزان کالای اساسی در حال تخلیه در اسکله های این مجتمع بندری را شامل گندم در قالب یک فروند کشتی، ذرت و کنجاله سویا هر کدام در قالب ۳ فروند کشتی و ۲ فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به وزن ۱۵۰ هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از دانه های روغنی تخلیه شده در مجتمع فراوری فعال در اراضی پسکرانه این بندر، به محصولاتی نظیر کنجاله و روغن خوراکی جهت تأمین مصارف داخلی و صادرات مجدد تبدیل می شود.

معاون امور بندری و اقتصادی تصریح کرد: با پهلوگیری این تعداد کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، مجموع کشتی های حامل کالاهای اساسی پهلوگرفته در این بندر به ۶۷ فروند کشتی به ظرفیت بیش از ۴ میلیون تن رسید.

چگنی بیان کرد: با انجام تمهیدات لازم و هم افزایی بین دستگاه های مربوطه در زمینه فرایند خروج کالاهای اساسی از بندر، میزان خروج کالاهای اساسی از طریق حمل زمینی و شبکه ریلی به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

وی بهره گیری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرایندهای ترخیص، صدور مجوزهای لازم و به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری را از عمده دلایلی دانست که موجب تسریع در فرایند خروج کالاهای اساسی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.