بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

افزون بر ۴۴ میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر صادر شد

۳۶۳ هزار و ۶۰۹ تن کالا و به ارزش ۴۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۰۶ دلار در سه ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک خرمشهر به خارج کشور صادر شد.

افزون بر ۴۴ میلیون دلار کالا از گمرک خرمشهر صادر شد
تین نیوز

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: ۳۶۳ هزار و ۶۰۹ تن کالا و به ارزش ۴۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۰۶ دلار در سه ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک خرمشهر به خارج کشور صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا نیک رفتار اظهار کرد: محصولاتی از جمله میلگرد، کلینکر، سنگ نما، کاه حبوبات و محصولات خوراکی از گمرک خرمشهر به کشورهای عراق، کویت و امارات متحده عربی صادر شد.

وی از واردات ۴۲ هزارو ۳۶۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۹۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۳۳ دلار در این مدت از گمرک خرمشهر خبر داد و افزود: پارچه، پیچ و مهره، لاستیک، لوازم یدکی خودرو، ماشین آلات راه سازی و قطعات کامپیوتر عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرک خرمشهر بود.

نیک رفتار گفت: کالاهای وارداتی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، هند و تایوان به کشور وارد و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شدند.

مدیر کل گمرک خرمشهر همچنین از صادرات یک میلیون و ۵۹۱ هزارو ۲۲۵ تن کالا به ارزش ۴۶۱ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار در سه ماهه نخست سال جاری از گمرک شلمچه خبر داد.

وی عمده کالاهای صادراتی گمرک شلمچه را گچ ، تره بار، سرامیک ، آجر، میلگرد و کلینکر عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به استان بصره درکشور عراق صادر شده است.

نیک رفتار اظهار کرد: در سه ماه نخست سالجاری جمع درآمدهای عمومی گمرک خرمشهر با ۶۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به مبلغ هفت هزار و ۸۹۸ میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال رسید که این میزان درآمد به حساب خزانه دولت واریز شد.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.