بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

سهم بندر امام خمینی(ره) در ترانزیت کشور به ۳۴ درصد رسید

بیش از یک میلیون تن ترانزیت انواع کالا از مبدا منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در سه ماه نخست امسال انجام شده که سهم این بندر در ترانزیت کشور ۳۴ درصد است.

سهم بندر امام خمینی(ره) در ترانزیت کشور به ۳۴ درصد رسید
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از یک میلیون تن ترانزیت انواع کالا از مبدا منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در سه ماه نخست امسال انجام شده که سهم این بندر در ترانزیت کشور ۳۴ درصد است.  

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابوطالب گرایلو بیان کرد: بیش از ۶ میلیون و ۳۰۳ هزار تن محموله صادراتی از مبدا این بندر در سه ماهه نخست سال جاری بارگیری شده که سهم این بندر در صادرات کالا از بنادر کشور ۳۰ درصد است.

گرایلو اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین دروازه ورودی کالای اساسی به کشور در سه ماه نخست سال جاری بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی را تخلیه کرده است.

وی به تخلیه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سویا در این مدت اشاره کرد و گفت: تخلیه سویا از این بندر با رشد ۱۲۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: همچنین در سه ماه نخست امسال، ۲۴۳ هزار و ۳۰۰ تن شکر از این بندر تخلیه شده که با رشد ۷۱۱ درصدی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۳ میلیون تن انواع کالا در سه ماه نخست امسال در این بندر اقتصادی تخلیه و بارگیری شده که رشد ۲۰ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در این منطقه ویژه اقتصادی ثبت شد و سهم ۱۰۰ درصدی تأمین سویا و شکر به عنوان ۲ کالای اساسی کشور به این بندر بزرگ تجاری اختصاص یافت.

گرایلو به سهم ۱۰۰ درصدی این بندر بزرگ تجاری از واردات ۲ کالای حیاتی سویا و شکر اشاره کرد و گفت: در حوزه واردات روغن خوراکی نیز بیش از ۱۳۶ هزار تن در سه ماه نخست امسال در این بندر تخلیه شد که سهم ۴۲ درصدی از تجارت این کالا در کشور به این بندر اختصاص یافت.

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۱ درصدی از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.