بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار جاده ای در هفته گذشته / از هشدار ترانزیتی ترکان تا مصایب زمستانی کامیون‌ها در آن سوی مرزها

◄ اخبار جاده ای در هفته گذشته / از هشدار ترانزیتی ترکان تا مصایب زمستانی کامیون‌ها در آن سوی مرزها

تین نیوز | دور زدن ترانزیت ایران از سوی عراق و چین، سوخت رسانی به ۵۸۰ کامیون ایرانی گرفتار در برف در ترکیه، انتصاب رئیس ستاد سوخت از سوی وزیر راه و شهرسازی، راه‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت پروژه در شرکت ساخت، شرایط  معلولان در قبال عوارض آزادراهی، تاثیر "افق دید صفر" در کاهش تلفات جاده‌ای و همکاری راهداری ایران و عراق در برف زدایی بازارچه تمرچین اهم اخبار جاده ای در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با توجه به شرایط جوی ناپایدار و بارش برف و کولاک شدید بی وقفه استان ها و شهرهای مرزی، یکی از بزرگ ترین مشکلات عمومی کشور در حوزه حمل و نقل جاده انسداد راه های مرزی و گرفتاری کامیون های ترانزیتی در پشت مرزهای ایران به ویژه در مرزهای بازرگان و تمرچین است. به همین خاطر بخش اعظم انتظارات رانندگان بیش از اینکه پیرامون عملیات راهداری باشد درباره اقدامات امدادرسانی همچون سوخت رسانی، آب و غذا است.  

ترکان: دیر بجنبیم مزیت ترانزیتی ایران به دست عراق و چین ‌می‌افتد
رئیس شورای مرکزی مناطق آزاد تجاری با بیان این که چین و عراق در حال دور زدن ایران و احداث دالان رقیب ترانزیتی هستند گفت: اگر دیر بجنبیم ترانزیت رقیب در حال جایگزینی است.

اکبر ترکان با اشاره به ساخت  دو کریدور بزرگ در شرق و غرب کشور ایران  تصریح کرد: کریدور شرقی از گوادر در پاکستان شروع و با گذشت از قره‌قوم با مساحت 2500 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری به کاشقر چین ختم می‌شود و در فاو عراق نیز کریدور دیگری با هدف ایجاد بندر خشک با ظرفیت 100 میلیون تن در خورعبدالله و اتصال  آن به بندر لازقیه به دنبال دور زدن کانال سوئز است.
 
سوخت رسانی به ۵۸۰ کامیون ایرانی گرفتار در برف در ترکیه
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آذربایجان غربی اعلام کرد: ۵۸۰ دستگاه کامیون ایرانی که در آن سوی مرز بازرگان و در خاک ترکیه به علت بارش برف و کولاک شدید متوقف شده بودند، با رایزنی و هماهنگی وزارت امور خارجه سوخت مورد نیاز خود را دریافت کردند.
 
احمد منتظم یبا اشاره به متوقف شدن کامیون ها و روشن بودن همه کامیون ها به علت سرما و احتمال اتمام سوخت مخزن کامیون های ایرانی بیان کرد: برای امدادرسانی به رانندگان کامیون های ایرانی ۱۰ هزار لیتر سوخت تامین و توزیع شد ولی این میزان سوخت کافی نیست و مشکل باید به سرعت حل شود.
 
قائم مقام سازمان راهداری، رئیس ستاد سوخت شد
وزیر راه و شهرسازی طی حکمی مهدی نیکدار قائم مقام پیشین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را به سمت رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت منصوب کرد.
 
داود كشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي ضمن تقدير از زحمات حسيني سرپرست سابق ستاد، حكم مهدی نيكدار را به وی اعطا کرد.
 
راه‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت پروژه در شرکت ساخت
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از راه‌اندازی آزمایشی داشبورد مدیریتی سامانه جامع مدیریت پروژه شرکت‌ساخت خبر داد و گفت: در راستای پیاده‌سازی جریان آزاد اطلاعات و شفاف‌سازی فرآیند امور، راه‌اندازی این سامانه در اولویت قرار‌گرفت که با استفاده از آن عموم مردم در آینده‌ای نزدیک می‌توانند به اطلاعات کلیه طرح‌ها و پروژ‌های شرکت به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند.
 
علی نورزاد استخراج اطلاعات پروژه‌ها بر اساس فیلترهایی چون استان، ساختار سازمانی، اطلاعات قرادادی پیمانکاران و مشاوران اعم از قراردادهای اتمام‌یافته و جاری را از دیگر مزایای سامانه جامع مدیریت پروژه شرکت ساخت عنوان کرد و گفت: با استفاده از این سامانه ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه، فرآیند اجرای پروژه‌ها در هر زمان قابل دسترس است که این امر قوه نظارتی بر اجرای پروژه‌ها را نیز تقویت می‌کند. همچنین می‌توان خروجی‌هایی بر اساس اعتبارات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌ها به تفکیک سال‌های مختلف و ردیف‌های مختلف بودجه و درصدهای پیشرفت پروژه ها و قراردادها و اطلاعات مربوط به کنترل احجام و سایر موارد مرتبط با یک پروژه زیرساختی حمل‌و نقل را به دست آورد.
 
معلولان معاف از پرداخت عوارض جاده ای نیستند
مدیرکل دفتر نظارت بر آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز مبنی بر اینکه " آیا معلولان با خودروهای پلاک ویژه از لحاظ قانونی مشمول پرداخت عوارض آزادراهی می شوند؟" گفت: هیچگونه دستورالعمل یا قانونی مبنی بر معافیت معلولان و جانبازان از پرداخت عوارض آزادراهی از گذشته تا به امروز وجود نداشته است.

امین نصرالهی زاده یادآور شد: در حال حاضر فقط خودروهای پلیس راه، هلال احمر و راهداری معاف از پرداخت عوارض آزادراهی هستند.
 
تاثیر "افق دید صفر" در کاهش تلفات جاده‌ای
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تدوین " افق دید صفر" به منظور کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای تا حد حتی یک نفر در استان تهران خبر داد.

فریبرز واحدی با اشاره به تدوین چشم انداز "افق دید صفر" برای استان تهران اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته در حوزه ایمنی راه ها با یک نگاه جدید و علمی،  چشم اندازی با هدف کاهش تلفات رانندگی به صفر تعرف می کنند.

همکاری راهداری ایران و عراق در برف زدایی بازارچه تمرچین
مدیر راهداری استان آذربایجان غربی از همکاری نیروهای راهداری ایران و عراق در سایت بازارچه مرزی تمرچین در شب گذشته خبر داد.

ارسلان شکری با اشاره به وضعیت راه های استان آذربایجان غربی اظهار داشت: محور 10 کیلومتری پیرانشهر-تمرچین که روی  برخی گردنه ها سه الی چهار متر برف نشسته بود  طی شب گذشته دو بار برف روبی شده است اما به دلیل کولاک و برف شدید با همکاری پلیس راه و راهداران از تردد خودروها در این محور جلوگیری می شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.