بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ بازدید خادمی از پروژه‌های ریلی و جاده‌ای سیستان و بلوچستان

راه‌آهن چابهار-زاهدان که باهدف توسعه کریدور ریلی شرق کشور توسط ۲۷۲۳ نفر نیروی انسانی و ۷۱۶ دستگاه ماشین‌آلات درحال انجام است تابه‌حال 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با اعلام این خبر گفت: این خط آهن بندر استراتژیک شهید بهشتی چابهار را به شبکه ریلی سراسری کشور متصل خواهد کرد.

بازدید خادمی از پروژه‌های ریلی و جاده‌ای سیستان و بلوچستان
تین نیوز |

راه‌آهن چابهار-زاهدان که باهدف توسعه کریدور ریلی شرق کشور توسط ۲۷۲۳ نفر نیروی انسانی و ۷۱۶ دستگاه ماشین‌آلات درحال انجام است تابه‌حال 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با اعلام این خبر گفت: این خط آهن بندر استراتژیک شهید بهشتی چابهار را به شبکه ریلی سراسری کشور متصل خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خادمی که جهت بازدید از پروژه‌های سیستان و بلوچستان به این استان سفرکرده است افزود: این محور به طول ۶۱۰ کیلومتر در دو بخش جنوبی حدفاصل چابهار-ایرانشهر و بخش شمالی حدفاصل ایرانشهر-زاهدان درحال احداث است و زیرسازی کل محور حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی حدفاصل چابهار-ایرانشهر اظهار داشت:  این بخش ۳۰۵ کیلومتر است و از شهرهای چابهار و نیک‌شهر عبور کرده و به ایرانشهر ختم می‌شود و درحال حاضر حدود ۱۴۰ کیلومتر آماده ریل‌گذاری است.

خادمی در خصوص برنامه سال جاری برای حدفاصل ایرانشهر-زاهدان تأکید کرد: این بخش ۳۱۳ کیلومتر است و برنامه‌ریزی‌شده است عملیات اجرایی حدفاصل زاهدان تا خاش با سرعت بیشتری انجام شود و ریل‌گذاری از سمت زاهدان نیز آغاز شود.

او با تأکید بر نقش این محور  در توسعه کریدور ریلی شرق کشور خاطرنشان کرد: راه‌آهن چابهار-زاهدان نقش مهمی در توسعه سواحل مکران، اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه ریلی، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی ایفا می‌کند.

این خط ریلی دارای ۳۴ ایستگاه مسافری، تشکیلاتی و درجه ۳، ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱.۵۰۰متر، ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۰.۸۴۶ متر است و سرعت سیر قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته‌شده است. ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور اتمام محور خاش- زاهدان نیاز است.

بازدید خادمی از پروژه بزرگراه ایرانشهر-خاش-زاهدان

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از بزرگراه ایرانشهر-خاش-زاهدان بازدید کرد و در این خصوص گفت: محور ایرانشهر-خاش ۱۵۵ کیلومتر است و در قالب ۴ قطعه مطالعه و طراحی‌شده و تاکنون ۶۵ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۲ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

او افزود: ‌اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۵۱۰ میلیارد ریال است و به‌منظور اتمام پروژه ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

خادمی در بازدید از محور زاهدان-خاش تأکید کرد: این محور به طول ۱۷۷ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن به‌صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و مطالعات احداث باند دوم برای ۴۵ کیلومتر از مسیر انجام‌شده است. خادمی خاطرنشان کرد:‌ به‌منظور اتمام عملیات اجرایی این پروژه ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.