زیرسازی قطار سریع السیر قم ـ اصفهان توسط پیمانکار ایرانی
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از مکاتبه دولت با چینی ها برای فعال سازی ۱۲.۱میلیارد یوان فاینانس قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان خبر داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از مکاتبه دولت با چینی ها برای فعال سازی ۱۲.۱میلیارد یوان فاینانس قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان خبر داد.
به گزارش تین نیوز ، خیرالله خادمی درباره جدیدترین وضعیت قطار سریع السیر تهران- قم - اصفهان با بیان اینکه مسئولیت پروژه مذکور به عهده چینی هاست، گفت: توسط پیمانکار ایرانی کارهای مربوط به زیرسازی و بسترسازی قطار سریع السیر تهران- قم -اصفهان محدوده قم ـ اصفهان در 4 قطعه در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه تاکنون 3.2 میلیارد یوان در این پروژه هزینه شده است، افزود: تاکنون مجوز چینی ها برای تأمین 15.3 میلیارد یوان فاینانس اخذ شده است.
خادمی بیان کرد: مکاتبات دولت برای فعال سازی مابقی فاینانس (12.1 میلیارد یوان) با کشور چین انجام شده است.
طول قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان حدود 409 کیلومتر است، ابتدا قرار بود سرعت این قطار 300 کیلومتر در ساعت باشد که به دلایلی این سرعت به 250 کیلومتر کاهش یافت.
متأسفم که سرعت قطار به ۲۵۰ کاهش پیدا کرده. مسئولین بهجای اینکه بهفکر افزایش سرعت تا ۳۲۰ باشند آنرا کاهش دادند.