اتوبان اصفهان شیراز در چند قدمی افتتاح / هفت ماه تا اتصال شهر شیراز به آزادراه
بهره برداری از آزادراه اصفهان شیراز یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور به ویژه استان های هرمزگان و بوشهر نیز به حساب می آید که در آینده به منظور تکمیل کریدور آزادراهی تهران تا بنادر جنوبی کشور ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از اتوبان اصفهان شیراز گفت: آزادراه شیراز اصفهان به عنوان طولانی ترین و بزرگترین آزادراه کشور با ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان در دسترس هموطنان قرار می گیرد.
به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در سفر به استان فارس از آخرین مراحل اجرایی آزادراه اصفهان شیراز با هدف ساماندهی ترافیک در استان های فارس، اصفهان و استان های جنوبی کشور بازدید کرد.
مطالب مهم امروز را بخوانید:
◄ مهمترین شاهراه هخامنشی شهر می شود/ پیشرفت مطلوب شهر جدید تیس
◄ راهکار موثر دریافت کرایه بار؛ ارسال اظهارنامه حقوقی برای صاحب کالا + سند
◄ اتوبان اصفهان شیراز چند باجه عوارضی دارد و عوارض آن چقدر است؟
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر خط کشی های کل مسیر ۲۱۲ کیلومتری آزادراه انجام شده است، مبلمان های جاده ای مسیر نصب شده است و برای اولین بار طولانی ترین بهره برداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ارزش روز این پروژه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بهره برداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر با رعایت استانداردهای جهانی سبب کاهش ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور می شود.
خادمی اتصال آزادراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را دستاورد دیگری از دولت مردمی دانست و افزود: بهره برداری از این آزادراه یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور به ویژه استان های هرمزگان و بوشهر نیز به حساب می آید که در آینده به منظور تکمیل کریدور آزادراهی تهران تا بنادر جنوبی کشور ادامه خواهد یافت.
وی در تشریح آخرین وضعیت اجرایی قطعه ۷ این آزادراه توضیح داد و گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی در این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا است و به منظور بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده در این آزادراه ابتدا ۶ قطعه اول به طول ۲۱۲ کیلومتر به بهره برداری می رسد و با برنامه ریزی انجام شده ظرف ۷ ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه نیز تکمیل و آزادراه به شهر شیراز متصل می شود.
وی اعلام کرد: تلاش می شود یک باند از ۹ کیلومتر ابتدایی قطعه ۷ نیز همزمان با بهره برداری از آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست زیر عبور قرار گیرد.
هزینه ساخت اتوبان شیراز اصفهان را ظرف 1 هفته با گرفتن عوارض سنگین از اتوموبیل ها و کامیون ها در می آورند و الباقی سود خالص خواهد بود
پس چرا میگید آخر شهریور آزادراه تمامه؟
شما همین راهی که الان هست رو دو بانده کنید و تعمیرش کنید اتوبان نمی خواد بسازید.
دم آقای رییسی گرم خدایی خوب داره کار میکنه هم در صنعت نفت وهم در راه سازی وآبرسانی .دمش گرم ان شاالله تورم هم سال به سال کم کنه این دلار هم یک فکری بحالش بکنه این مملکت گل وبلبل میشه.
آزادراه شیراز به اصفهان عالی است در صورتی که بعداز استان فارس ادامه داشته باشه بخورد به آزادراه کاشان وازجنوب ادامه تا بوشهر
از اصفهان تا ایزدخواست چی میشه صدوسی کیلومتر هنوز انجام نشده
ممنون از آنالیز فوتبال النصروایران
شهرهای آباده و سعادت شهر و صفا شهر و مرودشت جلو پیشرفت این برنامه را گرفته اند چون شهرشون از رونق می افته
آزادراه شیراز ایزدخواست.چرا اینقدر تاکید میکنید شیراز اصفهان مگر از ایزد خاست تا اصفهان هم کاری شده که کسی ندیده.
جاده روی اروند رود در زمان جنگ دربدترین شرایط با کمترین امکانات و درکوتاه تربن زمان انجام شد.اتوبان اصفهان شیراز در مناسبترین شزلیط جغرافیائی بعداز سیزده سال هنوز امروز و فردا میکنن .میدونید چند صد نفر آرزوی عبور ازین جاده را بگور برده اند
اگرساخت آراد راه شیراز اصفهان را بعهده راه سازی یاسوج داده بودند بجای سیزده سال ظرف سه سال احداث شده بود