بازدید سایت : ۴۳۷۸۴

بسیج ۳ استان کشور برای تسریع در ساخت بزرگراه حیاتی شیراز اهواز

با توجه به اهمیت بزرگراه شیراز اهواز در حمل و نقل ملی و بین المللی، ظرف مدت یک ماه با تشکیل یک کمیته تکمیل بخش های باقیمانده این طرح و نحوه تامین منابع مالی پروژه تسریع شود.

بسیج ۳ استان کشور برای تسریع در ساخت بزرگراه حیاتی شیراز اهواز
تین نیوز |

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در دیدار با استانداران فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان گفت: با توجه به اهمیت بزرگراه شیراز اهواز در حمل و نقل ملی و بین المللی، ظرف مدت یک ماه با تشکیل یک کمیته تکمیل بخش های باقیمانده این طرح و نحوه تامین منابع مالی پروژه تسریع شود.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ تعارف اسنپ به خبرنگاران در هتل اسپیناس پالاس و یک «هیچ» قاطع!

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در جلسه ای با حضور هوشنگ بازوند سرپرست این شرکت، موالی زاده استاندار خوزستان، امیری استاندار فارس و رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت محور اهواز شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

بازوند با تاکید بر اهمیت این بزرگراه حیاتی در جنوب غرب کشور اظهار کرد: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این محور، کمیته ای تخصصی با حضور مسئولان استانی و مدیران شرکت ساخت و توسعه برای تدوین برنامه زمان بندی عملیاتی و تامین منابع مالی تشکیل شود.

وی تکمیل محور اهواز شیراز را موجب اتصال سه استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد دانست و گفت: نظر به اهمیت ارتباط میان استان های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و لزوم تامین دسترسی سریع و ایمن بین این استان ها، عملیات اجرایی چهار خطه کردن راه های اصلی میان شیراز تا اهواز به طول کلی ۵۴۰ کیلومتر در دستور کار این شرکت قرارگرفته است. از این میزان ۳۳۰ کیلومتر از آن در استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، ۲۱۰ کیلومتر در محدوده استان خوزستان قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر از این محور در استان فارس و ۵۵ کیلومتر در استان خوزستان باقی مانده است که نیازمند تدبیر مناسب برای رفع موانع و تسریع در عملیات اجرایی آن است.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، تامین منابع نقدی مورد نیاز برای تملک اراضی مسیر پروژه را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: برای تسریع در روند عملیات اجرایی باید از سایر روش های تامین منابع مانند مولد سازی بهره مند شویم که همکاری و همراهی مسئولان استانی در این راه موثر است.

بازوند در این نشست بر تشکیل کمیته ای تخصصی با حضور مسئولان سه استان و مدیران شرکت ساخت و توسعه در حوزه راه و بزرگراه تاکید کرد و گفت: این کمیته ظرف مدت یک ماه تشکیل شود و با ارایه و تدوین برنامه زمان بندی، روش های تامین منابع مورد نیاز و ...، روند عملیاتی شدن بخش های باقیمانده از این محور را تسریع بخشد.

در این دیدار امیری استاندار فارس تردد روزانه میان این سه استان را بالغ بر ۱۲۰ هزار وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: اولویت اول بخش های باقیمانده در استان فارس، تملک اراضی است و تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث مسیرهای باقیمانده به ویژه شیراز تا بهبهان در اولویت دوم قرار دارد.

در ادامه این جلسه موالی زاده استاندار خوزستان تکمیل محور اهواز –شیراز را یک ضرورت برای پدافند غیرعامل دانست و اعلام کرد: با توجه به تمرکز بیشترین مراکز حیاتی و حساس در این استان، دسترسی به مسیرهای اصلی و توجه به مسئولیت اجتماعی این کلان شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و تکمیل شدن این بزرگراه رونق اقتصادی و توسعه گردشگری در منطقه را نیز به همراه دارد.

رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت ترانزیت با کشورهای همسایه، اتصال بین استان های جنوب غرب کشور و پدافند غیرعامل از طریق این محور بزرگراهی؛ آمادگی آن استان برای هرگونه همکاری و هماهنگی لازم به منظور تسریع در عملیات اجرایی را اعلام داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی پاسخ

    جاده شیراز به عسلویه و بندر عباس می تواند مهمتری مسیر حمل و نقل کالا از شما به جنوب کسور باشد

  • حسن پاسخ

    الهی شکر بالاخره مسولی توی کشور پیدا شد که این مشکل اساسی را بعد از ۵۰ سال تشخیص بده دو استان استراتژیک کشور راه ارتباطی آنها هنوز روستایی است واز وسط روستاها عبور میکنه

  • ناشناس پاسخ

    عالی بود

  • ناشناس پاسخ

    سلام.‌تقاضا دارم برای دو بانده کردن جاده بوشهر به شیراز هم فکری کنید. از دالکی تا کنار تخته و از کنار تخته تا کوه چنار خیلی پر ترافیک است. جاده قدیمی و ظرفیت کمی دارد.

  • مهرزاد عمادی پاسخ

    فکری به حال دست اندازهای تو مسیر بکنید مخصوصا از قائمیه تا کوپن حدود دو ساعت مسیر نزدیک میشه

  • رضا پاسخ

    وضعیت این جاده سراسری درحد یک جاده روستایی هست مخصوصا از نوراباد ممسنی تا شهر باشت

  • محمدعلی پاسخ

    با سلام
    لطفا فکری بحال جاده شیراز اهواز کنید طول این مسیر ۵۰۰ کیلومتر هست ولی بیش از ۷ ساعت طول می‌کشد تا از اینهمه روستا و دست انداز رد بشی و ماشین داغون میشه

  • تیمور بهرامی شهرستان روانسر پاسخ

    درخواستی دارم برای کوتا کردن حدفاصل شهرهای روانسر درکرمانشاه وشهر کامیاران درکردستان که ازفاصله ۳۵ کیلومتری به کمتراز۲۰ کیلومتر میرسدحدفاصل روستای گرگیدر درشهرستان روانسر و روستای گرگان در بخش بلوار شهرستان کرمانشاه حزف گردنه صعبل عبور هم از نظرهزینه نهگداری راه وهم امنیت برای دولت بصرفه است چون دوازه چهارشهرستان اورامانات به استان کردستان است

  • ناشناس پاسخ

    خواهشاً اول مطالعه و بررسی کنید و بعد اقدام عملی کنید فکر پنجاه سال آینده باشید

  • بهرامی پاسخ

    درخواستی دارم برای کوتاه کردن حدفاصل شهرهای روانسر درکرمانشاه وشهر کامیاران درکردستان که ازفاصله ۳۵ کیلومتری به کمتراز۲۰ کیلومتر میرسدبا احداث تونل حدودآ۵۰۰متر،حدفاصل روستای گرگیدر درشهرستان روانسر و روستای گرگان در بخش بیلوار در شهرستان کرمانشاه حذف گردنه صعب العبور ناله شکن هم از نظرهزینه و نهگداری راه وهم امنیت برای دولت بصرفه است.چون دروازه چهارشهرستان اورامانات به استان کردستان است