بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ شهردار و استاندار تهران در ترکیب ستاد مدیریت بحران

در لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، اختیارات شهرداری در مدیریت بحران کاهش یافته است.

شهردار و استاندار تهران در ترکیب ستاد مدیریت بحران
تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصمیم مجلس برای اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به ترکیب ستاد مدیریت بحران، خبر داد و گفت: در لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، اختیارات شهرداری در مدیریت بحران کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمید بنائی اظهار کرد:  بر این اساس مقرر شد تا در لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور که در کمیسیون شوراهای مجلس به تصویب رسیده و این روزها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، سند راهبرد ملی مدیریت بحران با تایید ستاد ملی پیشگیری از حوادث و با هماهنگی و فرماندهی بحران تدوین و به تصویب شورای عالی مدیریت بحران کشور برسد که با اتمام بررسی قطعاً به منظور اجرا در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.

وی افزود: نمایندگان  مجلس  پس از بررسی به این نتیجه دست یافتند که در کلان‌شهر تهران علاوه بر فرماندار، استاندار و شهردار تهران هم به ترکیب ستاد مدیریت بحران اضافه شوند و مسئولیت و مدیریت آن نیز بر عهده وزیر کشور باشد.

نماینده گناباد در مجلس  افزود: بر خلاف گذشته در لایحه، اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به مدیریت بحران پایتخت، وظیفه مشخصی در فرآیند مدیریت بحران به شهرداری‌ها واگذار نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه مشترک نمایندگان دولت و مجلس می‌توان لایحه اضافه شدن استاندار و شهردار تهران به مدیریت بحران پایتخت را به‌روزرسانی کرده و یا در صورت نیاز به بازگرداندن لایحه به دولت در دستور کار قرار می‌گیرد که با این اتفاق فرصتی برای اصلاح برخی از مفاد آن برای ما مهیا می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.