◄ جریمه میلیونی تاکسیهای پلاک شهرستان
رانندگان اتوبوس و تاکسی ورامین، در سایه عدم هماهنگی مسئولان به جرم انجام وظیفه و انتقال مسافران به تهران، توسط دوربین های طرح زوج و فرد این شهر جریمه می شوند.
تردد به تهران از ورودی های جنوب پایتخت و از شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، به طور معمول و سنتی از طریق میدان «شوش» صورت می پذیرد، که البته با راهاندازی ایستگاههای مترو «ری» و «جوانمرد قصاب» ، هماکنون می توان ۳ مقصد برای وسایل نقلیه عمومی ۳ شهرستان جنوب تهران در پایتخت در نظر گرفت.
به گزارش تیننیوز، اما از آذرماه ۱۳۸۴ تاکنون و با راهاندازی طرح زوج و فرد، رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی ورامین، پیشوا و قرچک برای تردد به میدان شوش مشکلات متعدد جریمه را دارند، یعنی این خودروهای عمومی برای انجام وظیفه خود در انتقال جمعیت یک میلیونی جنوب تهران به پایتخت باید «جریمه» شوند. این در حالی است که شماره پلاک شهرستان دلیل جریمه میلیونی تاکسیهایی که از ورامین به تهران وارد میشوند عنوان شده است.
جریمههای میلیونی رانندگان
یکی از این رانندگان گفت: دوربین ها از بعد از پل «بعثت» به سوی میدان «شوش» اقدام به جریمه ما می کنند، واقعا مسئولین تکلیف ما را مشخص نمی کنند، جریمه شدیم اما ایستگاه را به هر طریق ممکن حفظ کرده و ترک ایستگاه و سنگر نکردیم.
وی افزود: یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان جریمه شدهام که اسناد همه آنها نیز موجود است، که همه این مبلغ توسط دوربینهای پل بعثت به بعد و از ۲۰ هزار الی ۶۰ هزار تومان فقط برای یک دوربین بوده است.
راننده دیگری که ۳ میلیون تومان جریمه شده بود اظهار داشت: در حالی که نرخ تاکسی شوش ۵۳۰۰ تومان و نرخ کرایه اتوبوس حدود یکی ۲ هزار تومان است، پرداخت جریمه های ۳ میلیون تومانی منصفانه نیست.
حسن محمدی افزود: اگر مسافران قرچک، ورامین و پیشوا با اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به تهران نیایند، پس چطور بیایند، حمل و نقل ریلی صحیح و پاسخگویی نیز در این منطقه نداریم و تنها راه تردد به تهران با خودروهای شخصی است، که حاصل آن ترافیک و آلودگی هوا خواهد بود.
مسئولین ورامین اقدامی در خصوص تخصیص ایستگاه نکردند
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران در این خصوص گفت: قبلا اطلاع رسانی در این زمینه انجام شده است و قرار بود از برج ۸ سال ۹۵ جریمه های این عزیزان بخشیده نشود، اما با مساعدت هایی که به واسطه میانجیگری استانداری تهران انجام گرفت، این مهلت تا مهرماه امسال تمدید شد، منوط به این که جانمایی این وسایل در مترو شهرری انجام شود و حتی یک ایستگاه اضافی نیز به این رانندگان در مترو جوانمرد قصاب اختصاص یابد، اما هماهنگی از سوی تاکسی رانی ورامین انجام نشده است.
مهدی اسماعیل بیگی افزود: تا جانمایی صورت نگیرد، امکان بخشش جرایم رانندگان وجود نخواهد داشت، رانندگان باید به تاکسی رانی ورامین مراجعه کنند و در صورت عمل تاکسی رانی ورامین به تعهدات خود مبنی بر انتقال به ایستگاهی در جوانمرد قصاب و ری و تایید استانداری تهران، از پلیس راهور خواهیم خواست، که جرایم این عزیزان تا آبان ۹۶ بخشیده شود.
وی گفت: ایستگاه شوش باید به ری و یا جوانمرد قصاب منتقل شود.
رانندگان ورامینی بدون تخصیص ایستگاه جریمه می شوند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: شهرداری تهران به فرمانداری ورامین وعده اختصاص یک ایستگاه در مترو جوانمرد قصاب و یا ری داده بود و مقرر بود، تا زمان تعیین ایستگاه تاکسی جریمهای صورت نگیرد و یا جرایم رانندگی بخشیده شود، اما در حال حاضر و بدون تخصیص ایستگاه در حال جریمه رانندگان تاکسی هستند.
مهماننواز ادامه داد: رانندگان از زمان ورود تهران در ایستگاه توقف می کنند و به محض پر شدن تاکسی و یا اتوبوس از تهران خارج شده و هیچ اثری در ترافیک و آلودگی هوای تهران ندارند.
روزانه ۱۹۰ هزار مسافر از جنوب تهران تردد میکنند
حسن خوانساریان مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری ورامین در این خصوص گفت: شهرداری تهران هنوز به این نکته مهم نرسیده که سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی ورامین به عنوان بازویی در کنار شرکت واحد و سازمان تاکسیرانی تهران نسبت به جابجایی و نقل و انتقال روزانه بیش از ۱۹۰ هزار مسافر را به شهر تهران انجام می دهد و این آمار در نوع خود کم نظیر است و همه این موارد جزو وظایف روزانه این سازمان ها در امور حمل و نقل بوده که با وجود عدم همکاری تهران سال ها است که انجام می پذیرد.
اشتغال نزدیک به ۵۰۰۰ راننده اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در اثر برخی ناهماهنگی ها در معرض خطر است، که این امر اقدام به موقع مسئولین امر به خصوص فرمانداری ورامین و مسئولین اجرایی را می طلبد.