بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

بزودی ۵۰۰ هزار مسکن مهر تکمیل می‌شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی آخر هفته گذشته به‌ قم سفر کرد. او در این سفر درباره طرح‌های مختلف مسکن برای اقشار کم‌درآمد، سکونتگاه‌های غیررسمی و… صحبت کرد.

بزودی ۵۰۰ هزار مسکن مهر تکمیل می‌شود
تین نیوز

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی آخر هفته گذشته به‌ قم سفر کرد. او در این سفر درباره طرح‌های مختلف مسکن برای اقشار کم‌درآمد، سکونتگاه‌های غیررسمی و… صحبت کرد و درباره مسکن مهر گفت: «با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر را به‌زودی تکمیل می‌کند.» او همچنین اعلام کرد: «تدابیری در جهت احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن جدید برای اقشار کم‌درآمد هدف‌گذاری شده است.»

تعیین تکلیف سکونتگاه‌های غیررسمی

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا، اسلامی در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری گفت: «یکی از دغدغه‌های مسئولان و مراجع در قم، احیای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی است که دراین‌ارتباط نیز منابع مالی ویژه‌ای تعریف‌شده است. مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است که در این راستا تمامی سکونتگاه‌های غیررسمی باید به‌زودی تعیین تکلیف شود. سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی براساس ظرفیت‌های موجود در شهرسازی امری ضروری است.»

وزیر راه و شهرسازی افزود: «مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری وزندگی مردم است در این راستا تمامی سکونتگاه‌های غیررسمی باید به‌زودی تعیین تکلیف شود.»

اسلامی همچنین درباره واگذاری زمین برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: «زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری باید به‌درستی در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده واگذار شود تا شاهد رفع آسیب‌ها و مشکلات در محدوده بافت‌های فرسوده باشیم.»

سکونتگاه غیررسمی زیبنده قم نیست

اسلامی درباره وضعیت شهرسازی در قم گفت: «بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونت‌های غیررسمی زیبنده قم نیست و باید نوسازی و بافت سازی و تبدیل به بافت‌های کارآمد شود. بسیاری از شهرها در معماری و شهرسازی مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارند که نباید اجازه داد در قم چنین بافت‌های ناکارآمدی داشته باشیم. قم شهری مقدس است و باید نگین شهرسازی و معماری در کشور براساس شاخصه‌های اسلامی و ایرانی شود.»

براساس گزارش ایرنا، اسلامی با اشاره به بررسی طرح حرم تا حرم حدفاصل حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران گفت: «این طرح در دستور بررسی کمیته‌های وزارت راه و شهرسازی است که باید با سرعت این موضوع تعیین تکلیف شود.»

او با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف راه‌آهن درون‌شهری گفت: «وضعیت راه‌آهن درون‌شهری قم باید در کمیته مشترک چاره‌اندیشی گردد تا این موضوع به‌دقت مورد ارزیابی قرارگرفته و تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ شود.» وزیر راه و شهرسازی در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به نشست ورشوی لهستان گفت: «این نشست برای ایجاد عملیات روانی علیه ملت ایران است و چنین اقداماتی نمی‌تواند اراده این مردم را بشکند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.