راهکار شهرداری بوستون برای رانندگی ایمنتر
درشانزدهمین جلسه کمیته حمل و نقل شهری بوستون، موضوع محوری جلسه به ارائه مشوقهای نقدی از طریق یک برنامه کاربردی تلفن هوشمند که عملکرد راننده را مورد ارزیابی قرار میدهد گذشت و طی آن انجام فاز دوم رقابت میان رانندگان تصویب شد.
درشانزدهمین جلسه کمیته حمل و نقل شهری بوستون، موضوع محوری جلسه به ارائه مشوقهای نقدی از طریق یک برنامه کاربردی تلفن هوشمند که عملکرد راننده را مورد ارزیابی قرار میدهد گذشت و طی آن انجام فاز دوم رقابت میان رانندگان تصویب شد.
به گزارش تین نیوز، برنامه "ایمنترین راننده بوستون" به کاربران این شانس را میدهد تا کسانی که آن را بین ماه می تا ژوئیه دانلود کردهاند، برای بردن جایزهای به ارزش بیش از 25،000 دلار آمریکا که توسط بیمه دوطرفه اختیاری ارائه میشود، به رقابت بپردازند.
رانندههایی که این برنامه را دانلود میکنند بر روی پنج معیار ارزیابی میشوند: سرعت ، شتاب، ترمز ، یکدست راندن و قطع کردن تلفن. این رقابتها ابتدا در سال ۲۰۱۶ برگزار شد و در آنجا ۴۵۰۰ دلار به عنوان جایزه به رانندگان با بالاترین نمرات اعطا شد.
کریس کارتر، رئیس دفتر شهردار جدید شهرداری بوستون، گفت: ما از بازخورد افرادی که از این برنامه برای رقابت با دوستان، خانواده، همسایگان و همکاران خود در مورد " بهترین رانندگان " استفاده میکنند، هیجانزده بودیم. این یک اتفاق خوب مدنی است که میتواند از دادههای جمعآوریشده و آنالیز آنها، تصمیمات دقیقی برای برنامهریزی حمل و نقل گرفته شود.
این برنامه بخشی از استراتژی وسیعتر چشمانداز جهانی است که هدف از آن حذف تمامی تلفات و آسیبهای جدی تا سال ۲۰۳۰ و افزایش پویایی عادلانه است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ در سوئد ابداع و با استفاده از فنآوریهای در حال ظهور و استفاده از دادههای هوشمند، استراتژی جدیدی از حیات ارائه شد.
در شانزدهمین جلسه حمل و نقل شهری شهر بوستون، موضوع محوری جلسه همین بود.
مدیریت بهتر پارکینگ و حاشیه پیادهرو
یک مدل قیمتگذاری دینامیک برای پارکینگ در سانفرانسیسکو نیز در طول جلسه ارائه شد. مدل قیمتگذاری پاسخ تقاضا که SFpark نامیده میشود با نوسان قیمت در هر فضایی که با تقاضا تعیین میشود ، عمل میکند. این طرح آزمایشی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اجرا شد و ۲۵ درصد از فضای مورد نیاز شهر و گاراژها را تحتتاثیر قرار داد. اکنون در سرتاسر شهر گسترش یافتهاست؛ که منجر به افزایش سنت تجاری محلی, کاهش نرخ پارک, کاهش زمان جستجوی پارکینگ و کاهش مسافت طیشده روزانه میشود.
سارا جونز، مدیر برنامهریزی در اداره حمل و نقل شهری سانفرانسیسکو گفت: «یافتن راههایی برای کاهش میزان رانندگی و تعداد سفرهایی که مردم با خودرو در مقابل راههای دیگر انجام میدهند، بزرگترین مسئله ما محسوب میشود و ما همیشه به سیاستهایی نگاه میکنیم که بر این امر تاثیر میگذارند.»
این پروژه علاوه بر آزادسازی فضا برای سانفرانسیسکو در کاهش میزان زمان صرفشده در خودروها نیز مرتبط است. ظهور سریع شرکتهای شبکه حمل و نقل(TNCs) مانند Uber ، Lyft و Lime در طول پنج سال گذشته در دستور کار، با شرکتهایی چون Lyft خواستار افزایش گفتگوها و همکاری با شهرها شد. این تمایلات توسط بسیاری از شهرها منعکس شد، البته با تمایل به ایجاد تعادل منصفانه بین مقررات و پیشرفت.
بیست شهر آلتامونت اسپرینگز، بوستون، دترویت، دنور، هاستون، پورتلند، لیسبون، مینیپولیس، سانفرانسیسکو، تورنتو و ونکوور و ... به همراه شرکای همکار Lyft , Via , Verizon و ... در کنار استارتاپهای Cityfi و Remix و... در این رویداد دو روزه شرکت کردند.