بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

شرکت بازآفرینی شهری ایران با سازمان مدیریت بحران کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرد

شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان مدیریت بحران کشور به منظور همکاری متقابل در زمینه ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای تاب آوری اجتماعات محلی از طریق توانمندسازی اجتماعی اقتصادی جوامع آسیب پذیر تفاهم نامه امضا کردند.

شرکت بازآفرینی شهری ایران با سازمان مدیریت بحران کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرد
تین نیوز

شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان مدیریت بحران کشور به منظور همکاری متقابل در زمینه ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای تاب آوری اجتماعات محلی از طریق توانمندسازی اجتماعی اقتصادی جوامع آسیب پذیر تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در راستای همکاری متقابل در زمینه ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای تاب آوری اجتماعات محلی از طریق توانمندسازی اجتماعی اقتصادی جوامع آسیب پذیر تفاهم نامه مشترک امضا کردند.

آیینی درباره گسترش همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران با سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: موضوع تفاهم نامه، همکاری به منظور مدیریت یکپارچه و هماهنگ و تقویت بنیان های قانونی در راستای تحقق برنامه های ارتقای کیفیت زندگی، کاهش خطر و آسیب پذیری، ارتقای تاب آوری در برابر مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، نهادی و کالبدی محیطی، توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین مشارکت فعالیت های اجتماعی و امدادی و خدمات بشردوستانه برای ساکنان در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی با استفاده از ظرفیت های طرفین و هم افزایی در فرایند برنامه ریزی و تخصیص منابع از دیگر موضوعات تفاهم نامه به شمار می رود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ضمن اظهار امیدواری در خصوص اینکه تفاهم نامه مذکور سرآغاز فصل جدیدی از تعاملات جهت شتاب بخشی به کاهش بافت های فرسوده باشد، عنوان کرد: هدف از اجرای این تفاهم نامه تقویت نقش اقتصادی، ارتقای عملکردهای اقتصادی پویا و ظرفیت مشارکت ساکنان بافت های ناکارآمد شهری، تحقق برنامه ها و سیاست های بازآفرینی شهری از جمله نوسازی و مقاوم سازی مسکن، آمادگی در برابر حوادث طبیعی و انسان ساخت، افزایش ظرفیت سازگاری و تعادل پذیری جوامع آسیب پذیر در مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران زمینه همکاری های مشترک را این گونه برشمرد: همکاری در راستای تامین اعتبار پروژه های توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی اجتماعات آسیب دیده، بازسازی مناطق خسارت دیده و اسکان مجدد ساکنان محدوده های پر خطر و ناکارآمد شهری، همکاری در زمینه اسکان مجدد خانوارهای ساکن در پهنه های پرخطر واقع در محدوده بافت های ناکارآمد شهری و همکاری شرکت در جهت عضویت سازمان مدیریت بحران در ستاد بازآفرینی شهری از جمله زمینه های همکاری مشترک به شمار می رود.

دو پیشنهاد جهت شتاب جهش وار کاهش واحدهای ناپایدار در بافت های فرسوده

وی ادامه داد: مقام سازی و رساندن شاخص کیفیت مسکن به سطح استاندارد را در محدوده های هدف بازآفرینی شهری وظیفه اصلی خود می دانیم و این موضوع را در اولویت قرار داده ایم.

آیینی با بیان این که سازمان مدیریت بحران کشور می تواند در اجرای دو اقدام پیشنهادی به شرکت بازآفرینی شهری ایران کمک کنند تا شتاب جهش وار در کاهش واحدهای ناپایدار و سقف های لرزان بافت های فرسوده داشته باشیم، تصریح کرد: اولین پیشنهاد این است که با کمک سازمان مدیریت بحران از محل منابع پیشگیری از بحران که در اختیار سازمان مذکور قرار دارد برای تشویق، تخریب و برچیده شدن بناهای ناپایدار و لرزان به مالکان بافت های فرسوده کمک های ویژه شبیه امتیازاتی که به واحدهای روستایی فرسوده داده می شود از جمله اعطای وام 5 درصدی، تعلق گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیشنهاد دوم این است؛ چنانچه متقاضیان نهضت ملی مسکن اقدام به خرید از واحدهای ساخته شده در بافت های فرسوده کنند، به آن ها وام ارزان قیمت خرید تعلق گیرد، انجام این دو اقدام می تواند انقلابی در نوسازی واحدهای فرسوده ایجاد کند و از سازمان مدیریت بحران کشور تقاضا داریم به منظور اجرای این دو پیشنهاد شرکت بازآفرینی شهری ایران را یاری کند.

نهادینه کردن ساخت و ساز اصولی و استاندارد در فرهنگ عمومی جامعه

در ادامه محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که کار مدیریت بحران در سه مرحله پیشگیری، آمادگی و مقابله بازسازی و بازتوانی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران در هر سه مرحله نقش و فعالیت دارد؛ اظهار کرد: باید بتوانیم ساخت و ساز اصولی و استاندارد را در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه کنیم و مردم آگاه شوند ساخت اصولی یک سازه منافع مادی و جانی خودشان را تضمین می کند.

وی ادامه داد: البته این را باید در نظر داشت؛ نوع مصالح ساختمانی در دنیا در حال تغییر کرده است و ما نیز باید به سمت استفاده از این مصالح نوین برویم برای مثال استفاده از بتون آرمه در دنیا منسوخ شده است زیرا در برابر زلزله از مقاومت کافی برخوردار نیست. بنابراین باید تا جایی که امکان دارد مانع از ساخت و سازهای غیر اصولی شویم و سازمان مدیریت بحران کشور در این مسیر شرکت بازآفرینی شهری را با تمام توان یاری می کند.

نامی تصریح کرد: دو منبع حادثه ساز در کشور ما سیل و زلزله است که با تقویت زیرساخت ها و از بین بردن موانع خطرساز می توان تا حد زیادی تلفات مالی و جانی ناشی از این حوادث را کاهش داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.