◄ اخذ عوارض بزرگراهی ونقش شورای شهر
تیننیوز | معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از استقبال شورایشهر تهران برای دریافت عوارض از بزرگراههای زیرسطحی تهران خبر داد.
به گزارش تیننیوز، به نقل از روابط عمومی فنی و عمرانی شهرداری تهران، علیرضا جاوید معاونفنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد فضاهای زیرسطحی در تهران اظهار داشت: دو مکان در تهران وجود دارد که امکان ایجاد فضاهای بزرگراهی در آنها وجود ندارد، یکی در مرکز شهر به دلیل بافت تاریخی و دیگری در شمال تهران که بهدلایل مختلف مانند وجود ارتفاعات و قیمت بالای اراضی امکان تملک آنها ممکن نیست، لذا نمیتوان شبکههای بزرگراهی در این دو نقطه تهران ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه «برای برونرفت از این مشکل استفاده از فضای زیرسطحی مطرح است که یکی از این فضاها تونل صیاد شیرازی بهطول 10 کیلومتر است» گفت: این پروژه نیاز به3 تا 4 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.
وی با اشاره به تامین این اعتبار در سال جدید، تصریح کرد: شورایشهر تهران لایحه عمرانی اخذ عوارض از بزرگراهها را بازگرداند اما، برای بزرگراههای زیر سطحی مخصوصا اگر بخش خصوصی به آن ورود کند از این طرح استقبال کرده است.
وی با بیان اینکه «دریافت عوارض بزرگراهی در شهرها در دنیا به تجربه رسیده است، گفت: پروژههای عظیمی مانند تونل زیر سطحی با حضور بخش خصوصی انجام میشود و در دنیا با عوارض ورود به این بخشها همراه است.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه به تشریح وضعیت بزرگراه شهید شوشتری پرداخت و گفت: طرح اولیه تونل این بزرگراه 800 متر بود اما در حال حاضر به 4 کیلومتر رسیده است ضمن آنکه تلاش شهرداری بر آن است که در نقاط جنگلی از فضای زیر سطحی بهره ببریم.