بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ دست درازی به سفره رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی/ رانندگان شاکی شدند

دفتر نظارت بر تاکسیرانی شهر فرودگاهی امام خمینی به تازگی شرایط ثبت سفرهای شخصی را به گونه ای رقم زده که امکان انجام این کار برای رانندگان تاکسی غیر ممکن شده است.

دست درازی به سفره رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی/ رانندگان شاکی شدند
تین نیوز |

دفتر نظارت بر تاکسیرانی شهر فرودگاهی امام خمینی به تازگی شرایط ثبت سفرهای شخصی که همان جابجایی مسافران اختصاصی رانندگان است را به گونه ای رقم زده که امکان انجام این کار برای رانندگان تاکسی غیر ممکن شده است.

به گزارش تین نیوز، تعدادی از رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی در تماس با خبرنگار ما از ابلاغیه جدید دفتر نظارت بر تاکسیرانی شهر فرودگاهی امام خمینی انتقاد کردند چراکه این کار، امکان فعالیت مفید را از آنان سلب کرده است.

خبرهای پر بازدید امروز:

سقف تعهدات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ نیازمند تغییر!

ویژگی های وزیر راه و شهرسازی از دید متخصصان و صاحبنظران حمل و نقل

بر اساس این ابلاغیه، از روز چهارشنبه 3 مرداد در صورتی ثبت سفر های شخصی برای رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی، مجاز به ثبت شده است که تعداد سفر های نوبتی آنان به حداقل ۲۵ سفر در ۳۰ روز گذشته رسیده باشد و در غیر این صورت انجام سفر شخصی برای آنان امکان پذیر نخواهد بود.

تعدادی از رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی در این مورد در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز توضیح دادند که سفرهای شخصی به سفرهایی گفته می شود که طی آن، رانندگان تاکسی فرودگاه مسافران اختصاصی خود را جابجا می کنند.این مسافران آشنایان راننده هستند و زمان حرکت و جابجایی از فرودگاه امام را شخصا با راننده هماهنگ می کنند.

 البته رانندگان تاکسی برای رفتن به قسمت مجاز برای سوار کردن این مسافران، کمیسیون لازم شرکت های حمل و نقل مستقر در فرودگاه را می پردازند و تنها در صورت پرداخت کمیسیون این شرکت ها مجاز به عبور از راه بند هستند به همین دلیل برای رانندگان این پرسش مطرح شده است که دلیل محدودیت اعمال شده برای ثبت سفرهای شخصی از جانب دفتر نظارت بر تاکسیرانی شهر فرودگاهی امام خمینی چیست؟

به گفته آنان، سفرهای شخصی حاصل چندین و چند سال فعالیت متعهدانه رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی است که توانسته اند مسافرانی اختصاصی برای خود پیدا کنند.این مسافران به نحوه رانندگی، امانت داری، نوع خدمات و تعهدات، وقت شناسی، اخلاق و ... رانندگان مذکور اعتماد کرده و تمایل دارند سفرهایشان را با رانندگان مورد اعتماد خود انجام دهند اما با محدودیت اعمال شده توسط دفتر نظارت بر تاکسیرانی شهر فرودگاهی، رانندگان امکان ارایه خدمات به مسافران شخصی خود را از دست خواهند داد.

رانندگان در پاسخ به این پرسش که چرا امکان ارایه خدمات به مسافران شخصی با ابلاغیه جدید از بین می رود تاکید کردند که نوبت گرفتن برای سفرهای نوبتی که دفتر نظارت بر تاکسیرانی شهر فرودگاهی تعداد آن را 25 نوبت ذکر کرده، کار آسانی نیست. فرودگاه امام خمینی از آن حجم مسافر برخوردار نیست که راننده بتواند مثلا هر دو ساعت یک بار مسافر جابجا کند. رانندگان تاکسی برای هر دریافت نوبت بین 6  تا 12 ساعت معطل می شوند. در چنین شرایطی چگونه می توانند هم 25 نوبت بگیرند و هم مسافران شخصی و اختصاصی خود را جابجا کنند؟

رانندگان تاکسی فرودگاه امام خمینی خاطرنشان کردند که برای رسیدن به جایگاهی که اکنون  به دست آورده اند،  سرمایه، عمر و وقت خود را هزینه کرده اند و نمی توان با ابلاغیه های غیر کارشناسی  از سوی افراد فاقد دانش مدیریتی و تخصص، همه آنها را به باد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فریدون ناصری پبدنی پاسخ

    درود بر شما
    مدیریت نظارت بر تاکسیرانی فرودگاه امام ، هیچگونه تخصصی در این زمینه نداشته و فقط بدنبال تثبیت موقعیت خود و ایجاد باند بازی و اذیت و آزار رانندگان مظلوم و بی دفاع فرودگاه است و بنظر من و بیشتر همکارانم بایستی در چیدمان مدیریت نظارت بر تاکسیرانی فرودگاه ، تغییرات اساسی رخ داده و افراد متخصص و متعهد و درستکار جایگزین افراد فعلی شوند و در غیر اینصورت بزودی درگیری ها و بحران های بسیار زیادی بوقوع خواهد پیوست و مقصر اصلی آنهم همین مدیریت نالایق و سودجو و غیرمتخصص است.

    • حمید

      خخخخ مظلوم و بی دفاع رو خوب اومدی . یبار برو فرودگاه با همین تویوتا کمری تاکسی فرودگاه یه سفر بیا مثلا میدان ونک تهران همین راننده مظلومی که گفتی اندازه خون بهای ننش ازت کرایه میگیره طوری که اگه همین مسیر رو با هلی کوپتر میومدی ارزون تر در میومد . انقدرم هول و هریس شدن که به مسافر شماره میدن و میگن فقط با خودم تماس بگیر تا جابجا کنم و گور بابای بقیه رانندگان .

  • ناشناس پاسخ

    واقعا کرایه تاکسی فرودگاه فاجعه است .ساعت یازده از فرودگاه امام به سمت سعادت اباد. یک میلیون .کرایه گرفتن .چرا مدیریت نمیشه

    • م.ب

      اسنپ می‌گرفتی مجبوری؟! اون میشد نهایت ۳۰۰ تومن

  • ناشناس پاسخ

    توروقسم میدم به هرکسی که میپرستی درمورد تاگسیهای فروگاه هیچ صحبتی نکنید که آدم دلش براشون ریش میشه باین برکت همش براه ولی هیچ عایدی ندارن اگر زوربزنن بتونن سال یک تویی تا ازکمپانی دربیارن

  • ساید پاسخ

    با سلام
    این طرح واقعا عملی نیست زیرا در روزهایی دو تا سه سرویس رای سفرهای شخصی دارند چگونه میتوانند سرویس نوبتی انجام دهند زیرا برای هر نوبت سرویس 6تا12ساعت باید زمان صرف کرد و این مسافران شخصی حاصل تلاش چندین ساله رانندگان زحمتکش فرودگاه است با توجه به مشکلات سفرها مشکلات قطعه و لوازم یدکی و گرانبودن انها مشکلات جدی برای تاکسیرانان خودروهای تویوتا ایجاد کرده که خود باری بزرگ بر دوش ما رانندگان میباشد

  • بهمن انصاری پاسخ

    سلام
    تاکی باید راننده زحمت بکشه بقیه بخورن

  • محمد اکبری پاسخ

    باعرض سلام الحمدالله رانندگان فرودگاه همیشه گرسنه هستند. اگر کسی خودرو شخصی مسافر سوار ماشین انتقال به. پارکینگ ۲ برنامه اسنپ قطع میکنید بقعه ملت آدم نیسته اند

  • محمد علی پاسخ

    با کرایه نجومی که میگیرند صدا در میارن . امان از ایرانی که زمانی توی خونه حتی حمام نداشتند الان داد از پول میزنند همه با کمبود مواجه هستیم ولی داریم نان به نرخ روز میخوریم دیگه تقصیر کسی نیست شرایط همینه

  • ناشناس پاسخ

    ما که نفهمیدیم چیشد اصلا خبر چی گفت در مورد رانندگان فرودگاه امام مگه چیشده ؟؟!!

  • سیدمجتبی پاسخ

    مدیریت مربوطه حتما جیره خور یک سیاست داخلی شده که میخواد هرج و مرج در ساختار وضعیت درست رانندگان تاکسی فرودگاهی ایجاد کنه.
    همیشه کثافت کاری اینگونه مدیران داخلی و میانی از همین نوع موارد شروع میشه.

  • مجید پاسخ

    آخی بنده مدتها خب بریداسنب کارشکنی فرودگاه نمی صرفه

  • حمیدرضا پاسخ

    باسلام
    نداشتن (عقل) جان درعذاب است
    تاکسیران فرودگاه

  • ناشناس پاسخ

    فرودگاهی که ماشین شخصی نمی تونه بره سمت خروجی مسافرش رو ببره گاراژه ،

    قبضش می‌کنم

  • آریا پاسخ

    تواین مملکت الان۴۵ساله فقط جیب کارگرومیزنند
    رفتگرزحمت میکشه شهردارملیاردی میگیره راننده کامیون زحمت میکشه باربری ملیاردی میگیره راننده تاکسی زحمت میکشه اتحادیه زیرکولرنشسته ملیاردی میگیره
    این نظام کلا فاسد است

  • ناشناس پاسخ

    با سلام ؛ نظم و امنیت فرودگاه و مسافران بسیار مهم است و بر عهده مسوولین. تاکسی های اینترنتی هم با محدودیت مواجه شدند!
    لطفا دلیل این محدودیت ها اطلاع رسانی شود.
    با سپاس

  • مهران پاسخ

    پس تکلیف راننده های جدید چیه؟ فقط راننده جدید باید توی نوبت بایسته؟ مگه پادگانه

  • قاسم عیسی پور پاسخ

    سلام خسته نباشید،من چند سال در فرودگاه تاکسی داشتم واقعا کار سختی هستش ،هزینه سنگین ماشین ،کمیسیون شب بیداری ،مسافر کم ،تاکسی فرودگاه کمری رافور ....هستش بعد طرف با پراید میاد اونجا مسافر بگیره اونم از طریق اسنپو ...تاکسی فرودگاه سندش فرودگاه هستش برای اینکه بتونه این ماشینو سوار بشه کلی مراحلو طی میکنه ،سو پیشینه،ازمایشات مختلف،تاییدیه نیروی انتظامی و ....دراخر فرودگاه و بعنوان راننده ماهر شروع به کار میکنه ن تو خونه حوصله اش سر بره بگه برم کمی با ماشینم کار کنم ،شماهم قبول نمیکنید تو محیط کارتون کسی ورود کنه اونم با اون مراحلی که یه راننده پشت سر میزاره و کلی هزینه میکنه تا بتونه مشغول به کار بشه ،توی دوران کرونا تاکسی فرودگاه تا ۱۴ روز تو نوبت بودن تا بتونن یه مسافر ببرن و خیلی از این موارد که تاکسی دارا سختی هاشو کشیدن ،یا حق

    • حمید

      چرت نگو . چند تا از دوستان من همون جا کار میکنن تازه یکیشونم رانندست و ماشین رو کرایه کرده که حدودا ماهی ۶۰ میلیون در آمد داره حالا ببین ماشین از خودت باشه چطور میشه این در شرایطی هست که دولت حقوق کارگران رو با همه چیش ۱۲ تا ۱۵ اعلام کرده پس زر مفت نزن .

    • حمید

      مدیریت تصمیم گرفته که همه نوبتی مسافر سوار کنن و جلوی دلالی و زرنگی و چاپلوسی بعضی از راننده‌ های مثلا زرنگ که به هر مسافر میرسن شماره رد و بدل میکنن تا دیگه با راننده هماهنگ کنن و گور بابای شرکت و بقیه راننده ها رو بگیره و هر راننده ای طبق نوبت خودش بیاد و مسافر گیری کنه و عدالت برقرار بشه ولی خب الان تو همین پیام‌ها هم مشخصه که چند تن از همین راننده های هول و هریس طور دیگه جلوه میدن و راننده های که تخلف میکنن رو مظلوم نشون بدن و طرفداری کنن از راننده های متخلف .

  • ناشناس پاسخ

    تاکسی های فرودگاه مصداق واقعی سرگردنه هستند و کرایه هاعجیب و غریب زیاد هستند

    • یه بنده خدا

      شما هم پول و سرمایه و جونتو بزار بیا حرف بزن،نوش جونشون هر چی میگیرن این همه سرمایه خوابوندن باید بگیرن شما هایی که میرید خارج مفت میبرنتون به مقصد،چشم دیدن راننده ها رو هم ندارید،وقتی میمونید کسی نیست ببرتون پس چرا التماس میکنید،دزدی نمیکنن حقشون رو میگیرن خیلی ناراحتید اسنپ بگیرید

  • شهرام پاسخ

    بی خیال بابا بزرگش نکنید اینکارواین نظارت تواین کشورتوهمه امرماشده اونوقت وکلا چی بگن که بااون همه زحمت ومهارت وسختی وسوادبه اینجارسیدن دولت راحت کارشونوکسب وکاربردی وهرکس ازهرجاحتی ازبالای کوه یه لیسانس زپرتی بی ارزش بیاره بهش پروانه وکالتی روئیدن که یه زمانی فقط نخبه هامیتوانستن بگیرن

    • ناشناس

      مجبوری سوار نشو کسی منتتون نکرده،

  • فاطمه پاسخ

    چقدم که بیچاره ها هیچی نمیگیرن!

    دیگه از راننده های فرودگاه امام خمینی نگید که پول همون پرواز میخوان دوباره از مسافر بگیرن مخصوصا تو ترمینال سلام که مسافر چاره ای نداره

  • امیر دادستان منش پاسخ

    با سلام همه
    دوستان و صاحب نظران گرامی
    بنده یه چند دقیقه ای مزاحمتون میشم
    چون با سابقه ۱۲ساله تاکسی داری در مجموعه سیروسفر در شهری که به مدیرانش
    میباله تا اونهایی که شبانه روز در پست های خودشون نفسگیر زحمت کشیدن.بیشتر صحبت روی راننده های هست که چه خودی چه بیخودی چه نخودی .از ماست که برماست.اونهای که من رو میشناسن خوب میدونن چقدر برای راهنمایی و سامندهی مسافرین و راننده ها کار کردم الان چرا چند ساله که به جایی پیشرفت آن چه که داشتم با شب روز بیدارخوابی پس رفت شد به قولی امیر ماند در گل پا در حوضش.مدیر .اتفاقا کلیه تصمیمات اشتباه رو تا الان مدیر مجموعه حمل و نقل فرودگاهی گرفتن با لطف زیادی که به قولی پادگان برای ما تاکسیها و کازینو برای مسافر کشهای شخصی.دوستان شما چرا کدو رو میبینید اما 0اون رو نه.درسته کرایه میلیونی شده.مخارج تهیه لوازم استهلاک ماشینهای که تا الان فقط میلیون میلیون کیلومتر برای رضایت آقایان مدیران انجام شده رو نمیببنید.برای یک۱ سفر درونشهری تا پیاده کردن مسافر درب منزلشان و برگشت به دپو فرودگاه حدودآ کم و زیاد صد۱۰۰کیلومتر ماشین راه رفته تازه خود راننده هم هزینه داره سیگارش غذاش خورد خوراکش به قیمت شهر فرودگاهی نه پرسنلی چندین برابر اون کرایه میلیونیه بود که گرفته بود رو خرج میکنه تا شاید یه سرویس دیگه بشه دخلش برای خرج خونه و زندگیش.که شک نکنید نمیشه.چرا چون ون فرودگاهم شد سواری پراید چون نشد میلیارد بیارم ون جدید بگیرم آخه تو میلیونش گیر کردیم چه برسه به ماشین تویوتا خریدن حالا اجاره خونه خرج ماشین زندگی هم حساب سرانگشتی کنید دستون میاد چی میشه.سود اصلی رو شخصی کارها تو سال پیدا میکنن که باز کردنش مجال فرصت الان نیست.اما بدونید که نه جونم این خبرها نیست باید پای درد دل راننده بشینی تا ببینی کی درست میگه کی غلط.اما چه صد هزاران حیف و افسوس که با گفتن چیزی حل نمیشه چون ما گفتیم گفتیم گفتیم امااااا نشدددددد.
    ترو به خدا قسمتون میدم ناحق نگید چون بالاتر گفتم همون داستان کدو هست. گرنه تا الان باید حداقل من یکی چند دستگاه ون چند خانه ویلاا و باغ داشتم .که شایدم دارم که الان شب روزم شده اسنپ تپسی تا فقط به شکم برسم تا بخوام آینده ای رو جلوم ببینم.پس باشد که خداوند بهترین ناظر و عادل است تا به وقتش حکم ایزدی بخوریم و بخورندش تا مدیری بماند بر کرسی ریاستش وشوفری که از صاحب ماشینی تاکسی vipبشود مسافر دزدی تا خلقی بخورند فربه شوند تا به طپقشان خاندانی بسوزدپدرش که چه بی اثر کلامممممم.
    یا حق تو خود گواهی برمن یاوه گویی...بدرودتان باد خداوند پشت پناه مردم ظلم کش حرف زور بشنو.که ما گفتیم گفتیم گفتیم.باز او ندانست که از چه گویم گویم گویم من سرمست زین خوشی بی دریغ.کسب کار آبرو برررررر.خداحافظتون باشه و نگهدارتان.....

  • ناشناس پاسخ

    چه بخور بخوری در فرودگاه امام راه انداختند. از یکطرف رانندگان تاکسی های فرودگاه هم از توبره می خورند هم از آخور، و از طرف دیگر مسئولین فرودگاه هم بدنبال گرفتن ناحق کمسیون شان از راننده های تاکسی های فرودگاهی هستند. این وسط مسافران بخت برگشته، در گردنه فرودگاه امام، تیغ زده می شوند. به عبارتی دیگر مسئولین فرودگاه با تعدادی راننده تاکسی فرودگاه قرار مدار می بندند تا رانندگان هر چه می‌توانند مسافران را بچاپند، در عوض حق و حساب مسئولین فرودگاه را بپردازند، غافل از اینکه این رانندگان، مسئولین فرودگاه را هم دور زده اند.

  • ایرانی پاسخ

    اشکال نداره...
    مسافر شخصی بگیرید...
    اما با هماهنگی تاکسیرانی فرودگاه و پرداخت مالیات...

  • ناشناس پاسخ

    همه جا هم جور انسانی داره،اگر مدیریت صحیحی بکار گرفته میشد،این همه دغدغه نداشتیم،نه شرکت و نه راننده حقیقت امر را نمیگویند چد دهه است کهدورغ روی حقیقت را پوشانده

  • ناشناس پاسخ

    حالا تاکسیهای نجومی درد اسنپ وتبسیو اونم یک 1000رومشو شاید بفهمند لعنت خدا بر قوم ظالمین ؟هی هات........‌.

  • امیر پاسخ

    کاش اونایی که میان یه مشت اراجیف راجع به رانندگان تاکسی فرودگاه به زبون میارن ، بیان هزینه کنن ، ماشین فرودگاه بگیرن ، هزینه هاش، شب بیداریهاش و مشکلاتش رو از نزدیک لمس کنن

  • امیر تیموری پاسخ



    باسلام و ارادت باور کنید این خبرها که میگید نیست راننده نه می‌تونه کرایه از خودش بگه نه اضافه بگیره از داخل سالن فرودگاه مسافر آدرسشو میگه اونجا گیشه هست زیر نظر شرکت سپرتا و فرودگاه اونها کرایه رو تایید میکنن و قبض به مسافر میدن ولی از اونجایی که هیچ کس جرات نمیکنه جرات نمیکنه تو فرودگاه حرف بزنه سرش میندازه پایین میاد تو ماشین که میشینن زبونشون باز میشه خوب اعتراض داشتی همونجا میگفتی بعدشم جالبه واسه پول خرج کردن تو خارج از کشور مشکلی ندارن ولی به ما که میرسن آه و ناله شروع میشه عشق و حال کردن هزینه داره نمیتونی نکن نرو اگه هم میری آه و ناله نکن

    • راننده

      احسنت