بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ تولید 14هزار تن گلابی از باغات شهرستان قزوین

قزوین سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوزمدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار تن گلابی در باغات این شهرستان تولیدوبه بازار مصرف عرضه می شود.

تولید 14هزار تن گلابی از باغات شهرستان قزوین
تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار تن گلابی در باغات این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

عباس علیخانی تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن بیش از 928 هکتار باغات گلابی و متوسط عملکرد 15 هزار کیلوگرم در هکتار یکی از مناطق مستعد توسعه و کشت گلابی کشور است.

وی ارقام کشت شده این محصول در شهرستان قزوین را   گلابی بیروتی، درگزی، دوشیز و اسپادونا ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 14 هزار تن گلابی در باغات این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین افزود: تاکنون 550 هکتارگلابی با ارقام بیروتی  در این شهرستان توسط کشاورزان و باغداران برداشت شده است.

علیخانی با اشاره به صرفه اقتصادی بودن این محصول گفت: تنها در پنج استان کشور شرایط آب و هوایی مساعد برای کشت و پرورش این گلابی فراهم است، زیرا این محصول دارای قابلیت نگهداری به مدت طولانی در سردخانه و عرضه آن در خارج از فصل است که باغداران تمایل بسیاری نسبت به کشت و توسعه این محصول دارند و کشت گلابی در باغات این شهرستان شامل  قزوین، قدیم‌آباد، جمال‌آباد، چوبیندر و اقبالیه است که، برداشت این محصول از اوایل مرداد ماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.