بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ظرفیت استفاده از شبکه ریلی در استان قزوین افزایش می یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های دوخطه کردن راه آهن زنجان، قزوین، تهران و افتتاح خط آهن قزوین به رشت سهم استفاده از شبکه ریلی در استان افزایش می یابد.

ظرفیت استفاده از شبکه ریلی در استان قزوین افزایش می یابد
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اجرای طرح های دوخطه کردن راه آهن زنجان، قزوین، تهران و افتتاح خط آهن قزوین به رشت سهم استفاده از شبکه ریلی در استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حق لطفی روز یکشنبه در شورای هماهنگی حمل و نقل استان که با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمالغرب، نصیر زاده رئیس کنترل ونظارت پروژه های استان های قزوین و زنجان و رافع نصاری فر رئیس اداره عمران و بهسازی شهری در محل اداره راه و شهرسازی استان برگزار شد اظهارداشت:اگر بتوانیم حمل و نقل یکپارچه را در استان ساماندهی و عملیاتی کنیم زمینه افزایش بهره وری در کار فراهم می شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمند، سرمایه گذاری خارجی و فاینانس و توجه به کیفیت در ساخت و سازها، می تواند ما را در تحقق اقتصاد مقاومتی یاری کند.

خسارت سوانح جاده ای بیشتر از اعتبرات عمرانی کشور است

حق لطفی تصریح کرد: کشته شدن سالانه ۱۶ هزار نفر در سوانح جاده ای خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند و با احتساب هر نفر ۵ میلیارد تومان سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود که بالاتر از اعتبارات عمرانی کشور است.

وی تصریح کرد: برای کاهش سوانح جاده ای باید در کنار ایمن سازی جاده ها، استانداردسازی خودرو و آموزش رانندگان برای فرهنگ سازی هم برنامه ریزی مستمری داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: از محل هزینه های وارد شده در اثر سوانح جاده ای می توانیم براحتی کشور را اداره کنیم و پروژه های عمرانی را به سرانجام برسانیم لذا همه برنامه ریزی و تصمیم گیری ما باید برای کاهش این سوانح در کشور و استان باشد.

افزایش سهم ۱۰ درصدی شبکه ریلی به ۴۰ درصد

حق لطفی یادآورشد:با توجه به مزیت های استفاده از شبکه ریلی باید میزان استفاده از این شبکه را از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم تا به روان سازی و ایمن شدن بیشتر جابجایی دست یابیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.