◄ رسیدگی به بیش از ۱۵۰ پرونده در کمیته انضباطی ناوگان اتوبوسرانی قزوین
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی قزوین از رسیدکی به ۱۵۰ پرونده در کمیته انضباطی ناوگان اتوبوسرانی از ابتدای سال جاری خبر داد.
سارا غلامی - قزوین| سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۵۰ پرونده در کمیته انضباطی سازمان اتوبوسرانی قزوین رسیدگی شده است.
به گزارش تین نیوز، این مسئول اظهار کرد: واحدهای مرتبط و ذی ربط سازمان ضمن نظارت مستقیم بر عملکرد رانندگان و بهره برداران مراتب را با ذکر دلایل و پس از بررسی اظهارات متخلفان بر اساس آیین نامه اجرایی انضباطی به این هیات اعلام می دارند، هیات نیز پس از دریافت جداول و بررسی های لازم بر اساس جمع امتیازی که به دست آمده است اقدام به اخد تعهد کتبی و درج در پرونده می نماید. تقوی افزود: دریافت کلیۀ شکایات مردمی از طریق تلفن، پیام کوتاه، و سامانۀ 137 و رسیدگی به موضوع پس از احضار طرفین، دریافت گزارشات رسیده از طریق بازرسان سطح شهر،ثبت شکایات رسیده و انجام مکاتبات اداری، ارجاع پرونده های تشکیل شده به هیات انضباطی سازمان جهت رسیدگی، شناسایی رانندگان اتوبوس منصف جهت تقدیر و تشویق تنها بخشی از اقدامات اتوبوسرانی قزوین در راستای ارتقای کیفیت خدمات و کاهش تخلفات است.
وی، امتناع از حمل مسافر، استعمال دخانیات در هنگام رانندگی، عدم رعایت شئونات اسلامی و اجتماعی، کار با اتوبوس بدون گواهی معاینه فنی، اعتیاد به مواد مخدر و روانگردانهای شیمیایی، عدم رعایت نرخ های مصوب و یا عدم پذیرش سیستم های الکترونیکی، تکرار تخلف راهنمایی و رانندگی و عدم ارائه برگه پرداخت خلافی را بخشی از تخلفات رانندگان اتوبوس است که بر اساس جدول تخلفات و تبیهات آیین نامه اجرایی انضباطی واگذاری اتوبوس به بخش غیر دولتی در هیات انضباطی صورت می گیرد.