بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی استان قم عملیاتی شد

با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی استان قم عملیاتی شد.

تین نیوز
معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال، طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی استان قم عملیاتی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی،  معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم  از اجرای طرح بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی غیر شریانی این استان خبر داد.

سید محمدرضا موسوی اضافه کرد: با عنایت به سیاست های کلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت صیانت و ارتقای زیرساخت راه های روستایی و فرعی، طرح بهسازی این محورها همواره در اولویت برنامه های عمرانی این اداره کل قرار داشته است.

وی در ادامه به طرح گسترده بهسازی راه های فرعی و روستایی غیر شریانی استان پرداخت و اظهار کرد: در این طرح که از مرداد ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی در سطح استان بهسازی می شوند.

موسوی میزان اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای این پروژه را بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی تامین خواهدشد.

وی درخصوص مشخصات فنی و اجرایی طرح بهسازی محورهای روستایی و فرعی غیر شریانی استان، افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته و احصای نواقص محورهای مشمول طرح، متناسب با وضعیت هر مسیر، اقدامات بهسازی مورد نیاز مدنظر  قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه به بخشی از اقدامات عمده جهت بهسازی راه های روستایی و فرعی غیر شریانی استان پرداخت و  گفت: درزگیری با قیر پلیمری به میزان ۲۰۰ هزار متر طول، لکه گیری با ماسه آسفالت به میزان ۲۴۰ هزار متر مربع، اجرای اساس قیری به طول ۵ کیلومتر، روکش توپکا به طول ۴۰ کیلومتر و ... بخشی از اقدامات عمده فنی و اجرایی این طرح است.

موسوی درخصوص دیگر اقدامات جهت اجرای طرح بهسازی راه های فرعی و روستایی استان قم افزود: اجرای عملیات تراش آسفالت و اجرای بیندر به مساحت ۹ هزار متر مربع، تهیه مصالح و رویه حفاظتی اسلاری سیل به طول ۶۰ کیلومتر و ... از دیگر آیتم های اجرایی پیش بینی شده در این طرح است که متناسب با نیازمندی های احصاء شده در هر محور اعمال می شود.

وی عنوان کرد: تا کنون سه محور از مسیرهای روستایی در این طرح بهسازی شده اند که شامل محور روستایی چاهک (بخش خلجستان) به طول ۳ کیلومتر، محور روستایی باغیک - تفرش (بخش سلفچگان) به طول ۵ کیلومتر و محور روستایی پاچیان - قزل آباد (شهرستان جعفریه) به طول ۸ کیلومتر است.

او به دیگر محورهای مشمول این طرح اشاره کرد و توضیح داد: اولویت بندی در انتخاب محورهای روستایی و فرعی جهت عملیات بهسازی، متناسب با میزان تردد، وضعیت سطح سرویس رویه راه و مقاطع مستعد حادثه ناشی از وضعیت رویه در هر محور می باشد، لذا پس از ارزیابی صورت گرفته و احصاء موارد مورد نظر، نسبت به تعیین محورهای مورد نظر جهت بهسازی اقدام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.