◄ طرح اسلاری سیل محور کوه سفید قمرود عملیاتی شد
پروژه روکش حفاظتی آسفالت ( اسلاری سیل) در طول 7 کیلومتر از محور روستایی کوه سفید قمرود ( بخش مرکزی قم) به مرحله اجرا درآمد.
فرج قربانی، رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با اشاره به اعتبار 35 میلیارد ریالی پروژه عنوان کرد: پروژه روکش حفاظتی آسفالت ( اسلاری سیل) در طول 7 کیلومتر از محور روستایی کوه سفید قمرود ( بخش مرکزی قم) به مرحله اجرا درآمد .
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، قربانی درتوضیحی تکمیلی درخصوص خبر فوق اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بخش مرکزی قم که از قطب های تولید محصولات کشاورزی و پرورش دام درسطح استان بوده و محورهای آن از ترافیکی ترکیبی( ادوات کشاورزی، وسائط نقلیه باری، خودروهای سواری سبک و...) برخوردارست، ارتقا سطح ایمنی راه های آن، درزمره اولویت های عمرانی- اجرایی اداره کل متبوع قرار دارد.
قربانی افزود : از آنجا که پروژه های عمران جاده ای، بویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره وری، در کاهش حوادث محتمله جاده ای نقش بسزایی دارند ، در قالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت ( اسلاری سیل) در طول 7 کیلومتر از محور روستایی کوه سفید قمرود ( بخش مرکزی قم) اقدام شد.
وی روکش حفاظتی اسلاری سیل را درزمره روش های نوین در زمینه نگهداری از سطوح اسفالتی دانست و گفت: با توجه به وضعیت رویه آسفالت محور کوه سفید ، به منظور افزایش ضریب بهره وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.
رئیس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بیش از 35 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد : تمامی هزینه های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) از محل اعتبارات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تامین شده است.
فرج قربانی درخصوص بازه زمانی تکمیل این پروژه اعلام کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر محور قمرود، تسریع در روند اجرایی این طرح در دستور کار قرار داشته و ان شا... تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی سرعت مناسب در اجرا ، عدم آسیب های زیست محیطی، صرفه اقتصادی و ... از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) دانست و گفت: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، مصالح سنگی دانه بندی شده و.... بوده که توسط دستگاهی مخصوص و کاملا ایرانی، بر سطوح جاده ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد.
قربانی در خاتمه تاکید کرد : با توجه به سیال بودن این محلول، پس از پاشش نیازمند بازه زمانی شش ساعته ای جهت بازدهی مناسب می باشد، لذا از مترددین گرامی درخواست میگردد ضمن همکاری با مجریان پروژه ، در افزایش ضریب بهره وری آن بارعایت موارد فنی ساعی باشند.