بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

شهر قم نیازمند حمایت دولتی برای تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری است

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به اعتباری بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که تأمین آن نیازمند حمایت دولتی است.

شهر قم نیازمند حمایت دولتی برای تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری است
تین نیوز

مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به اعتباری بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که تأمین آن نیازمند حمایت دولتی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمد عباسی اظهار کرد: ارائه شرایط مطلوب در نظام حمل ونقل عمومی و ارتقای سطح سرویس دهی ناوگان اتوبوس رانی یکی از دغدغه های معاونت حمل ونقل و ترافیک است که در همین راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا رضایت شهروندان در استفاده از سیستم حمل ونقل عمومی ارتقا پیدا کند.

وی از تدوین شرح خدمات ۲۰۰ اتوبوس شهری خبر داد و افزود: شرح خدمات قرارداد خرید ۲۰۰ اتوبوس شهری با اعتباری بالغ بر ۱,۴۰۰ میلیارد تومان تدوین شده است.

مدیرکل اداره مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از اعتبار خرید ناوگان اتوبوسرانی در ردیف بودجه سال جاری پیش بینی شده است، تصریح کرد: در راستای تأمین اعتبار خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس شهری، برنامه ریزی خوبی صورت گرفته تا با حمایت دولت برای تأمین این بودجه اوراق مشارکت دریافت کنیم.

عباسی ادامه داد: هماهنگی و بازدیدهای لازم از شرکت های کرمان موتور، ایران خودرو دیزل و عقاب افشار انجام شده است و در حال حاضر نیازمند تأمین اعتبارات مالی هستیم.

تلاش برای ارتقای بهره وری ناوگان موجود

مدیرکل اداره مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه قم از جمله شهرهای پیشتاز در بازسازی ناوگان اتوبوسرانی است، عنوان کرد: ۱۴ اتوبوس شهری هرکدام با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بازسازی شده تا وارد چرخه خدمات رسانی شود.

عباسی اضافه کرد: ارتقای بهره وری ناوگان موجود موجب صرفه جویی در حوزه مالی، ارتقای مهارت و توانمند در بازسازی اتوبوس های شهری و استفاده از کیفیت تجهیزات اتوبوس های قدیمی شده است.

وی با اشاره به اهمیت حمل ونقل عمومی در معابر شهری گفت: حمل ونقل عمومی به عنوان جایگزین خودروهای شخصی در شبکه معابر و محسوب می شود و تلاش مجموعه مدیریت شهری قم در راستای توسعه و گسترش حمل ونقل عمومی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.