بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

سرفاصله حرکت اتوبوس ها در قم منظم شد

با توجه به عدم فعالیت مترو و تراموا در قم حمل و نقل عمومی محدود به اتوبوس بوده و لذا اهمیت ناوگان اتوبوس رانی در شهر بسیار مهم است.

سرفاصله حرکت اتوبوس ها در قم منظم شد
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری قم گفت: برای اتوبوس ها زمان بندی تعیین کردیم، زیرا اگر هزار اتوبوس داشته باشیم ولی بدون نظم باشند هیچ بازدهی نخواهیم داشت، نظم باعث رضایتمندی نسبی مردم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی نیک مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی یکی از سازمان های خدمت رسان سطح شهر است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد.

نیک ادامه داد: ما در طول روز بسته به ایام مختلف بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مسافر جابه جا می کنیم و در مناسبت های مذهبی این میزان افزایش پیدا می کند. 
 
وی ادامه داد: به محض ورود اتوبوس ها به پایانه، کار تعمیرات، تعویض روغن، شست و شو و نظافت و تامین سوخت انجام می شود تا خللی در چرخه خدمت رسانی وجود نداشته باشد. 

وی یادآور شد: با توجه به عدم فعالیت مترو و تراموا در قم حمل و نقل عمومی محدود به اتوبوس بوده و لذا اهمیت ناوگان اتوبوس رانی در شهر بسیار مهم است.

نیک سرفاصله خطوط را مورد توجه قرار داد و گفت: برای اتوبوس ها زمان بندی تعیین کردیم، زیرا اگر هزار اتوبوس داشته باشیم ولی بدون نظم باشند هیچ بازدهی نخواهیم داشت، نظم باعث رضایتمندی نسبی مردم است.

وی افزود: فاصله بین مبدا و مقصد را نیم راه می نامیم که اتوبوس باید در یک زمان بندی مشخص یک نیم راه را طی کند.

نیک اضافه کرد: در حال حاضر با تعداد ناوگانی که داریم سرفاصله ها را به سه دسته تقسیم کردیم، بعد از انجام این کار خطای بیشتر از ۲ دقیقه نداشتیم یا بسیار کم بوده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی قم تصریح کرد: مردم برای آگاهی از زمان رسیدن اتوبوس ها می توانند از طریق ۵ روش، شامل؛ اسکن بارکد، تلفن گویا، شماره گیری کد، نرم افزار نشان و سامانه ی قمیار استفاده کنند.

وی ادامه داد: از تیرماه سال گذشته به دلیل سختی تهیه پول نقد و بحث آلودگی رسما پول نقد را حذف کردیم؛ در تمام اتوبوس های شهر دستگاه کارتخوان برای پرداخت کرایه نصب شده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اظهار کرد: مردم می توانند از طریق بارکد نصب شده پشت صندلی های اتوبوس نظرات خود را در رابطه با رانندگان اعلام کنند؛ به هر میزان راننده امتیاز بیشتری داشته باشد، کارانه ی بیشتری دریافت خواهد کرد.

نیک گفت: همچنین پشت صندلی ها یک بارکد دیگری نصب شده است که فرد با اسکن آن می تواند از زمان دقیق رسیدن به مقصد با خبر شود.

نیک نصب دوربین نظارتی را از دیگر اقدمات سازمان اتوبوس رانی دانست و گفت: تمام اتوبوس ها دارای دوربین برای کابین راننده و مسافرین هستند و لذا ما می توانیم تمامی حرکات و رفتار راننده را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: در منطقه ی خیابان ولی عصر(شیخ آباد) ما ماشین هایی را تدارک دیدیم که هزینه ی اتوبوس را از مردم دریافت کنند؛ زیرا به دلیل عرض این خیابان نتوانستیم خطوط اتوبوسرانی را در آن خیابان داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی قم اعلام کرد: افزایش ۳۰ درصدی حقوق، بیمه تکمیلی، تهیه لباس فرم و صبحانه روزانه برای رانندگان اتوبوس ها فراهم شده است؛ رانندگی اتوبوس جز شغل های سخت محسوب می شود لذا تلاش کردیم که شان و شخصیت راننده را حفظ کنیم.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی قم با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اتوبوس های قم ملکی است، گفت: تعداد اتوبوس های سازمان ۳۷۹ دستگاه است که از این تعداد ۲۶۵ دستگاه فعالیت دارد که این تعداد باید به ۵۰۰ دستگاه برسد.

وی ادامه داد: متوسط عمر اتوبوس های ما حدود ۵ سال است و نسبت به بقیه شهرهای کشور اتوبوس هایی با طول عمر کمتری داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.