بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

۶۰ ایستگاه اتوبوس قم برای سهولت استفاده معلولان مناسب سازی شد

طرح مناسب سازی ۱۴۰ ایستگاه اتوبوس برای استفاده با سهولت معلولان، نابینایان و سالمندان

۶۰ ایستگاه اتوبوس قم برای سهولت استفاده معلولان مناسب سازی شد
تین نیوز |

مدیرکل طراحی و فنی شهرداری قم با اشاره به طرح مناسب سازی ۱۴۰ ایستگاه اتوبوس برای استفاده با سهولت معلولان، نابینایان و سالمندان، گفت: تاکنون حدود ۶۰ ایستگاه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، لیلی نیک خلق احمدی بیان کرد: مناسب سازی و بهسازی عبور عرضی با سهولت معلولان و سایر شهروندان از معابر شهری در ۱۴۰ نقطه نیز در دست اقدام است.

نیک خلق احمدی ادامه داد: خیابان امام خمینی (ره) یکی از معابر اصلی شهر قم است که در طراحی آن تلاش شده تا موازین مناسب سازی در آن رعایت شده و به معیاری برای سایر معابر شهری تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهتمام شهرداری قم برای کاهش تردد خودرو از معابر پرتردد عابران و زائران، اظهار کرد: خیابان های اصلی در هسته مرکزی شهر قم به اضافه معابری مانند بوعلی و شهید زنگارکی و سایر معابر با کارکرد تجاری در طراحی های شهرداری به عنوان معابر انسان محور و پیاده راه شهری دیده شده است.

نیک خلق احمدی با بیان اینکه رویکرد شهرداری قم در طراحی های عمرانی انسان محور است، تصریح کرد: گذرگاه عرضی ایمن، کف سازی و مبلمان از مهم ترین موازینی است که در طراحی های شهری دنبال می شود.

وی ادامه داد: پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در محدوده خیابان عمار یاسر یکی از طرح های مهم در حوزه حمل و نقل است که باید روند اجرا و تکمیل آن سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به طراحی تجهیز ۱۶ پل عابر پیاده به آسانسور، خاطرنشان کرد: پیمانکار مربوطه برای اجرای این طرح انتخاب شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.