بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

سفارتخانه ها باید قطب و سنگر صادرات باشند

اکنون در ابتدای برنامه هفتم هستیم و در برنامه سنواتی و ضوابط اجرایی بودجه باید راهکارهایی ببینیم تا رفع موانع ارزی، صادرات و واردات متوازن و پیدا کردن کشورهای هدف را به دنبال داشته باشد.

سفارتخانه ها باید قطب و سنگر صادرات باشند
تین نیوز

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سفارتخانه ها باید قطب و سنگر صادرات باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نادرقلی ابراهیمی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار کرد: در پنجم مرداد سال ۶۵ بهترین تولیدکنندگان ما در صنایع اراک شهید شدند ولی کمر صنعت ما نشکست و مقتدرانه ایستاد. امروز وظیفه ما استمرار شرایطی است که منجر به افتخار آفرینی بیشتر می شود.

ابراهیمی افزود: برای ما نمایندگان در خصوص قوانین تولید و صادرات پیشنهاد بیاورید. اکنون در ابتدای برنامه هفتم هستیم و در برنامه سنواتی و ضوابط اجرایی بودجه باید راهکارهایی ببینیم تا رفع موانع ارزی، صادرات و واردات متوازن و پیدا کردن کشورهای هدف را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سفارتخانه های ما باید قطب و سنگر صادرات ما باشند، افزود: متاسفانه سفارتحانه ها و رایزن های اقتصادی ما خوب عمل نمی کنند.

وی با تاکید بر استمرار صادرات اظهار کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات استان از افق ۴۷ میلیارد دلاری کشور رقم خوبی است ولی کفایت نمی کند. باید روش هایی را که می تواند زنجیره ارزش را در مباحث و خوشه های مختلف تعریف کند پیدا کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعضی از این ۲۴ شرکت صادرکننده برتر استان از فرصت های یارانه ای به خوبی استفاده کرده اند. ارز ترجیحی و نیمایی برای بعضی شرکت ها می تواند اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه رفع موانع ارزی در چه خوشه ای از زنجیره ارزش تعریف می شود؟ گفت: ما هنوز خوشه بندی درستی در بحث صادرات نداریم. اگر اظهارنامه صادراتی استان ما در استان های دیگر اعلام می شود چرا ما مشوق هایش را نمی گیریم و آنها می گیرند؟

ابراهیمی با تاکید بر اقتصاد دیجیتال و بازاریابی مدرن تصریح کرد: شدت تحریم ها به گونه ای است که با روش های عادی نمی توان از سد تحریم ها گذشت. باید روشی تدبیر کنیم که با استفاده از آن بازار صادراتی مطمئن، پایدار و با ارزآوری مناسب فراهم شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت تولید کننده، صادرکننده و تعیین دقیق زنجیره ارزش می توانیم بازارهای هدف پایداری مشخص کنیم و ارز حاصل از صادرات را وارد کشور کنیم و راهکارهای برون رفت از این مشکلات را به نتیجه برسانیم.

ابراهیمی تصریح کرد: ما در این مدت، بسیاری از راهکارهای حل مسائل را پیدا کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم. نرخ بیکاری استان به ۴.۷ درصد رسیده است که خیلی خوب است ولی مطلوب نیست. در بعضی شهرستان های استان نیز نرخ بیکاری، منفی شده است.

وی با بیان اینکه ما هنوز به دستاوردهای مطلوب نرسیده ایم گفت: شرایط مطلوب صادراتی باید رقم بخورد. ما اصرار داریم که باید شرکت حمل و نقل هوایی در استان ایجاد شود. امکان بهره برداری از چنین شرکتی به شدت برای ما فراهم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث صادرات و گمرک و واردات باید مجوزهایی گرفته شود و به فکر ورود سرمایه و سرمایه گذار باشیم. مشوق ها و مزایای صادرات ما در حوزه گمرکی باید برای استان خودمان باشد و این مصداق رو به جلو رفتن است. چرا محصولات ما باید به استان های دیگر برود و مزایای آنها برای استان های دیگر باشد؟

وی افزود: استان مرکزی زمانی ۴۰ شرکت تجاری بزرگ صادرکننده در حوزه فرش داشته و بیشترین ارز کشور از محل فرش بدست می آمده است گفت: ما چنین توانایی را نزدیک به صد سال پیش داشتیم که نشان می دهد زنجیره درستی در آن زمان با علم روز طراحی شده بود و باعث شده بود روشی را در آن زمان تبیین کنیم که منجر به تولید و صادرات پایدار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.