بازدید سایت : ۳۱۴۹۴
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش:

جابجایی بیش از 178 هزار مسافر در خردادماه از فرودگاه کیش

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش خبر داد که ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

جابجایی بیش از 178 هزار مسافر در خردادماه از فرودگاه کیش
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش خبر داد که ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

عزت الله محمدی مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در آخرین ماه از فصل بهار سال ۹۶، 178 هزار و 279 نفر بوده است که از این تعداد مسافر، 174 هزار و 574 نفر در پروازهای داخلی و‌۳ هزار و 705 نفر در پروازهای خارجی تردد داشته‌اند .

وی ادامه داد:تعداد پروازهای انجام شده در این ماه نیز 1594 پرواز بوده است که تعداد 102 پرواز در مسیر کیش به دبی و بالعکس انجام شده است .

محمدی با اشاره به افزایش تقاضای پروازی از استان‌های مختلف به مقصد کیش در خصوص بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاهی کیش نیز گفت:ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 4 میلیون مسافر تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی جزیره از آبان سال 92 در زمینی به وسعت 90 هزار متر مربع آغاز شده است و به احتمال زیاد تا شهریور سال 97 به پایان می‌رسد .

به گفته ی محمدی روند ساخت این ترمینال تاکنون بیش از 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر در مرحله اجرای عملیات نازک کاری و خرید و نصب تجهیزات برقی، مکانیکی و فرودگاهی است .

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کیش افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش را یکی از مهم‌ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری دانست و ادامه داد: ترمینال جدید فرودگاه کیش پس از فرودگاه امام خمینی دومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور است که ظرفیت پذیرش سالانه گردشگران در جزیره کیش را به 4 میلیون و 400 هزار گردشگر افزایش خواهد داد .

وی توضیح داد که در ساخت این ترمینال 22 کانتر برای پروازهای داخلی و 12 کانتر نیز برای پروازهای خارجی پیش‌بینی شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.