ماجرای شکایت خطوط هوایی قطر از ایرباس
شرکت هواپیمایی "قطر ایرویز" از "ایرباس" به دلیل کیفیت سطح بدنه هواپیماهای تحویلی شکایت کرد.
شرکت هواپیمایی "قطر ایرویز" از "ایرباس" به دلیل کیفیت سطح بدنه هواپیماهای تحویلی شکایت کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اختلاف بین شرکت هواپیمایی "قطر ایرویز" و "ایرباس" بر سر رنگ و کیفیت بدنه هواپیماهای تحویلی، پس از ماهها گفتگو برای حل این اختلاف، وارد عرصه حقوقی شد چرا که این شرکت هواپیمایی آن را موضوعی مربوط به ایمنی هواپیماها میداند.
بلومبرگ در گزارشی به نقل از فیلیپ مون، مدیرعامل ایرباس اعلام کرد که قطر ایرویز اولین اقدام را برای شکایت برداشته است.
وی گفت که راه حل های ارائه شده به قطر ایرویز و سایر شرکت ها شامل موارد مختلفی از تعمیرات گرفته تا رنگ آمیزی کامل هواپیما در صورت نیاز می شود.
بر اساس این گزارش، این اقدام پس از ماهها درگیری بین دو طرف صورت میگیرد. پیش از این، اکبر الباکر، مدیرعامل قطر ایرویز، به دلیل کنده شدن و محو شدن رنگ هواپیماها به شدت از ایرباس در مکانهای عمومی متعدد انتقاد کرده بود.
تنظیم کننده هوانوردی قطر بیش از ده ها هواپیمای A350 را که توسط این شرکت هواپیمایی دولتی استفاده می شد، زمینگیر کرده است. هفته گذشته، الباکر این احتمال را مطرح کرد که هواپیماها ممکن است مجدداً نیاز به مجوز داشته باشند.
ایرباس در بیانیه ای در روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال آماده شدن برای انجام یک بررسی مستقل به منظور حل اختلافات در مورد تخریب زودهنگام سطح بدنه هواپیمای پهن پیکر A350 خود است.
این هواپیماساز اروپایی اذعان کرده است که سایر خطوط هوایی نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند.
در بیانیه آمده است که قطر ایرویز راه حل های پیشنهادی را "بدون توجیه قانونی" رد کرده و به اشتباه موضوع را به عنوان یک موضوع ایمنی تلقی کرده است.