بزرگترین چالش خطوط هوایی پس از همه گیری کووید چیست؟
رئیس بزرگترین گروه تجاری خطوط هوایی جهانی از تولیدکنندگان نفت درخواست کرد که سوخت های هوانوردی کم آلاینده بیشتری تولید کنند و هشدار داد که آینده سفرهای هوایی تجاری به کربن زدایی موفقیت آمیز این صنعت بستگی دارد.
رئیس بزرگترین گروه تجاری خطوط هوایی جهانی از تولیدکنندگان نفت درخواست کرد که سوخت های هوانوردی کم آلاینده بیشتری تولید کنند و هشدار داد که آینده سفرهای هوایی تجاری به کربن زدایی موفقیت آمیز این صنعت بستگی دارد.
به گزارش تین نیوز به نقل از بلومبرگ، ویلی والش، مدیر کل انجمن حمل ونقل هوایی بین المللی، امروز، دوشنبه (۱۹ فوریه) در نشست هوانوردی سنگاپور گفت که سوخت پایدار هوانوردی بهترین ابزار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.
وی اظهار کرد: تقاضا برای سوخت پاکتر، حتی اگر هزینه آن سه تا پنج برابر بیشتر از سوخت جت معمولی باشد، بسیار بیشتر از عرضه است.
والش بیان کرد: هر ذره سوختی که تولید می شود، استفاده می شود و این صنعت اجازه رشد نخواهد داشت مگر اینکه بتواند به مشتریان، تنظیم کننده ها، دولت ها و مردم ثابت کند که می تواند به شیوه ای پایدار رشد کند.
بزرگترین چالش خطوط هوایی پس از جان سالم به در بردن از این بیماری همه گیر، رسیدن به هدفی است که تا سال ۲۰۵۰ محقق شود و انتشار خالص کربن صفر است.
در حالی که این بخش در حال حاضر بخش نسبتاً کمی از انتشار جهانی را به خود اختصاص می دهد اما با چالش های بزرگی برای کربن زدایی مواجه است.
تخمین زده می شود ۵ تریلیون دلار سرمایه گذاری برای این گذار مورد نیاز خواهد بود که بیشتر آن برای ساخت پالایشگاه های سوخت پایدار است.
والش همچنین هشدار داد که هیدروژن به این زودی شکل جایگزین قابل دوام برای نیروی محرکه نخواهد بود و این امر بر اهمیت افزایش تولید سوخت پایدار هوانوردی تاکید دارد.
سوخت پایدار که می تواند از روغن های پسماند و مواد اولیه کشاورزی ساخته شود، قادر است انتشار کربن را تا ۸۰ درصد کاهش دهد اما قیمت بالاتر آن همچنین این سوال را ایجاد کرده است که چه کسی باید این هزینه را متحمل شود.