بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ آخوندی: با تمام طرح های انتقال آب مخالفیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تمام طرح های انتقال آب مخالف هستیم و از ارسال نامه به روسای سه قوه با موضوع تأکید بر آمایش سرزمین و طرح های کالبدی خبر داد.

 آخوندی:  با تمام طرح های انتقال آب مخالفیم
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از ارسال نامه ای با موضوع  «تغییرات اقلیمی و تأثیری آن  بر توسعه» به روسای سه قوه خبر داد و گفت: با تمام طرح های انتقال آب مخالف هستیم.

به گزارش تین نیوز، عباس آخوندی  بابیان این که «تغییرات اقلیمی از منظر آمایش سرزمین و طرح های کالبدی شورای عالی شهرسازی و معماری در دست بررسی است» اظهار کرد: نامه ای در رابطه با بحث تغییرات اقلیمی و تأثیری آن بر توسعه به روسای  قوای سه گانه ارسال کرده ایم که در آن آمایش سرزمین و طرح های کالبدی و صرفه جویی در مصرف انرژی، تغییرات اقلیمی و تأثیر آن بر توسعه موردتوجه قرارگرفته است.

وی با بیان این که در این نامه دو پیشنهاد را موردتوجه قرار داده ایم، تصریح کرد: یکی این که در تهیه طرح های توسعه، ظرفیت و توان تاب آوری مناطق را موردتوجه قرار دهیم و از بارگذاری های تولیدی، جمعیتی و خدماتی بیش از توان طبیعی مناطق آسیب پذیر جلوگیری کنیم و در زمان تهیه طرح های توسعه ای که مستلزم انتقال وسیع آب از یک حوزه آبریز به حوزه آبریز دیگر است باید همه جوانب موردتوجه قرار گیرد و تا حد مطلوب ازاین گونه اقدامات که می تواند پیامدهای جبران ناپذیر زیست محیطی را به دنبال داشته باشد ممانعت به عمل آید.

وی خطاب به وزارت نیرو اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی و مشخصاً شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با همه طرح های انتقال آب که هزینه بر است و آن هایی که واقعاً از جهت آمایش سرزمین تأثیرات گسترده ای در جابجایی جمعیت دارد و خلاف ظرفیت های طبیعی مناطق مختلف کشور بوده ، مخالفت خواهد کرد. وزارت نیرو می تواند تمامی طرح هایی را که در رابطه با توسعه شهری را  در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع خبری وزارت راه و شهرسازیt وی گفت: دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مکلف است نسبت به تدوین برنامه های عملیاتی کاهش مصرف آب و انرژی در حوزه های شهرسازی و ساختمان در ۴ ماه اقدام کرده و نتیجه را جهت تصویب به شورای عالی و نهایی تصویب در هیئت وزیران ارائه کند. وزارت نیرو موظف است طرح های در دست بررسی و اقدام را ظرف ۳ ماه آینده در شورای عالی ارائه کند.

وزیر راه و شهرسازی بابیان این که طرح های انتقال آب در چارچوب مصوبه های شورای عالی آب، مستلزم داشتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است، اظهار کرد: متأسفانه با فرض انتقال آب و برق ظرفیت طبیعی در آمایش سرزمین در ایران مفهوم خود را ازدست داده است. در حال حاضر وقتی بررسی می کنیم می بینیم که طرح های بزرگ انتقال آب عموماً هزینه بر و ناکارآمد است و باید برای آن راهکاری اندیشید.

عباس آخوندی
عباس آخوندی
وبلاگ‌نویس
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.