بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

پیش‌بینی جابه‌جایی ۴.۵ میلیون زائر اربعین از طریق ناوگان جاده‌ای

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش حمل و نقل جاده ای هم ما با جابه جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل و نقل شخصی روبه رو هستیم.

پیش‌بینی جابه‌جایی ۴.۵ میلیون زائر اربعین از طریق ناوگان جاده‌ای
تین نیوز |

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش حمل و نقل جاده ای هم ما با جابه جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل و نقل شخصی روبه رو هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در تردد زائرین اربعین، گفت: در حمل و نقل ریلی افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت و با تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت رفت و برگشت تهران – نجف و تهران – بغداد از ۱۵ شهریورماه ۶ میلیون تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت های قبل، کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری هم به تمام شرکت های ایرلاین ابلاغ کرده است که فروش بلیط های اربعین فقط از طریق سایت های خود ایرلاین ها انجام شود و آژانس های هواپیمایی فروش بلیط نخواهند داشت. وزیر راه و شهرسازی تاکید بسیاری بر این موضوع داشته و در این راستا هم بازرسان ویژه وزارت راه و شهرسازی در پایانه ها مستقر شده اند.

افندی زاده اضافه کرد: در بخش حمل و نقل جاده ای هم ما با جابه جایی حدود ۱.۵ میلیون زائر اربعین در ناوگان حمل و نقل عمومی و حدود ۳ میلیون نفر در بخش حمل و نقل شخصی روبه رو هستیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ما نرخ همه انواع بلیت ها را در پایانه ها درج کرده ایم و مدیران سازمان حمل و نقل و پایانه ها، در پایانه ها میز خدمت گذاشته اند. همچنین تاکید شده که اتوبوس ها به هیچ عنوان نباید دربستی باشند و همین امروز با دو، سه شرکت متخلف هم در این زمینه برخورد صورت گرفته و فعالیت شان به صورت موقت، به حالت تعلیق در آمده است.

وی از الزام برای صدور بلیط برای یک به یک زائرین خبر داد و عنوان کرد: چنانچه زائرین عزیز شکایتی در این رابطه دارند، می توانند با مراجعه به مدیرانی که در سازمان پایانه ها مستقر هستند یا با تماس با تلفن گویا ۱۴۱ شکایت خود را مطرح کنند. در این راستا تاکنون با ۳ شرکت که مسافران را به صورت دربستی و با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب جابه جا کرده اند، برخورد صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در عین حال از همکاری مطلوب شرکت های حمل و نقلی در راستای اجرای دستورالعمل جابه جایی زائرین اربعین قدردانی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.