بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ نخستین پایانه تخصصی حمل ریلی مواد نفتی راه اندازی می شود

بنابر انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت توسعه حمل و نقلی ریلی پارسیان و شرکت نفت پارس قرار است نخستین پایانه تخصصی حمل ریلی مواد نفتی کشور احداث شود .

نخستین پایانه تخصصی حمل ریلی مواد نفتی راه اندازی می شود
تین نیوز

مراسم انعقاد قرداد شرکت توسعه حمل و نقل ریلی توسعه پارسیان با شرکت نفت پارس در سومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ این تفاهم نامه همکاری میان سید نواب حسینی منش؛ مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و رامین پرتوی؛ مدیرعامل شرکت نفت پارس منعقد شد.

سید نواب حسینی منش؛ مدیرعامل شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با اعلام خبر ساخت نخستین پایانه تخصصی حمل ریلی محمولات نفتی در کشور گفت: هدف تسهیل در صادرات محصولات نفتی پالایشگاه نفت پارس است تا بتوانیم زنجیره صادراتی این شرکت را تسهیلگری کنیم.وی ادامه داد: پایانه تخصصی صادرات محصولات نفتی و محمولات نفتی در بندر عباس نداشتیم به همین جهت هلدینگ غدیر امروز توافق کردند که بتوانیم پایانه تخصصی صادراتی نفتی در بندر شهید رجایی احداث کنیم.

حسینی منش تصریح کرد: به واسطه این پایانه تخصصی زنجیره صادرات را از طریق ریل تسهیل می شود. فروش محمولات نفتی از قالب FOB فروش از درب کارخانه در قالب CRF برای اولین بار در بیس اویل روغن های پایه انجام خواهد شد. وی با اشاره به امضای دو تفاهم دیگر در جهت ساخت پایانه تخصصی حمل ریلی محمولات نفتی تلاش داریم پایانه های روغنی کشور را کمک کنیم که محصولات خود را با سود بالاتر به فروش برسانند.

مدیرعامل شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان درباره این پایانه توضیح داد: پایانه محصولات صادرات محمولات نفتی یک پایانه تخصصی است تا مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه گذاری برای این پروژه داشته باشد وی ادامه داد: فارغ از بحث سرمایه گذاری و تامین ناوگان مهمترین بخش آن کیفیت محصولات نفتی بویژه روغن های پایه صادراتی است. بادقت و سرعت بیشتر برای پالایشگاه انجام شود.

حسینی منش گفت: امکان حمل بار تا ۱۸ هزار تن در این بخش فراهم شده که ۶هزار تن آن روغن های پایه است.

انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت توسعه حمل و نقلی ریلی پارسیان و شرکت نفت پارس

حسینی منش درباره تعداد ناوگان و میزان حمل محمولات نفتی از طریق این پایانه تخصصی پاسخ داد: شرکت نفت پارس در حال حاضر ۱۲ هزار تن اکسترکت و ۱۲ روغن پایه صادرات دارد و برای تامین این زنجیره یک ناوگان ۲۰۰ واگن پیش بینی شده است . بقیه زنجیره تامین را هدف داریم به این موضوع اضافه کنیم بویژه در بحث زنجیره تامین مواد خام که به صورت جاده ای در حال حاضر حمل می شود که ما سعی داریم به صورت ریلی این محمولات برای پالایشگاه حمل شود. درباره میزان صرفه جویی سوخت با احداث این پایانه تخصصی به ازای هر پرتون ۳۳ سنت صرفه جویی در سوخت کشور خواهد داشت .

وی با اشاره به تفاهم نامه های دیگر شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان که امروز منعقد خواهد شد توضیح داد: یکی انعقاد قرارداد احداث پایانه تخصصی محمولات سوختی با منطقه آزاد سرخس و دیگری انعقاد قرارداد با شرکت نفت بهران جهت حمل ریلی محصولات نفتی این شرکت به بندرعباس و بندر ماهشهر خواهد بود.

انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت توسعه حمل و نقلی ریلی پارسیان و شرکت نفت پارس

نواب حسینی منش در ادامه تشریح کرد: در راستای افزایش ترانزیت ساخت این پایانه های تخصصی به ویژه برای حمل بار از کشور روسیه به هندوستان ضروری است چراکه پیش از این در کریدورهای شمال - جنوب چنین پایانه هایی وجود نداشته و ساخت این پایانه ها در کاهش چشم گیر هزینه های صادرکنندگان ضروری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه اعلام شده ۵۰ میلیون تن سالانه در کشور ترانزیت داشته باشیم که از این میزان ۱۵ میلیون تن باید از طریق ریل باشد بنابراین ساخت چنین پایانه های در مرز سرخس و جنوب ضروری است.

انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت توسعه حمل و نقلی ریلی پارسیان و شرکت نفت پارس

گفتنی است شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در مرداد ماه سال 1384 با هدف تامین سوخت نیروگاه های کشور و درسال 1389 به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه بین المللی توسعه ساحل و فراساحل نگین کیش با هدف انجام کلیه فعالیت های حمل ونقل و جا به جایی بار و انواع کالا و مسافر با استفاده از امکانات حمل و نقل ریلی، تجهیز و توسعه تاسیسات ریلی و انجام فعالیت های خدماتی، بازرگانی عمرانی و واردات و صادرات کالاهای بازرگانی و صنعتی در چارچوب قوانین جاری تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت ریاست کارگروه تخصصی شرکت های مخزندار کشور را عهده دار است.

انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت توسعه حمل و نقلی ریلی پارسیان و شرکت نفت پارس

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.