بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

هزینه سرسام آور ساخت آپارتمان در شهرهای اروپایی

بررسی هزینه های ساخت واحدهای مسکونی در ۱۰ شهر اروپایی حاکی از آن است که زوریخ سوئیس و دوبلین ایرلند بیشترین هزینه های ساخت وساز و شهرهای آلمان بالاترین هزینه های نیروی کار ساعتی را دارند.

هزینه سرسام آور ساخت آپارتمان در شهرهای اروپایی
تین نیوز

بررسی هزینه های ساخت واحدهای مسکونی در ۱۰ شهر اروپایی حاکی از آن است که زوریخ سوئیس و دوبلین ایرلند بیشترین هزینه های ساخت و ساز و شهرهای آلمان بالاترین هزینه های نیروی کار ساعتی را دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، بررسی قیمت ساخت یک واحد مسکونی با شرایط مشابه در ۱۰ شهر از سراسر اروپا نشان داد زوریخ سوئیس و دوبلین ایرلند بیشترین هزینه های ساخت وساز را دارند. معیار این بررسی، بلوک هایی از ۳۹ آپارتمان هفت طبقه یا بیشتر بود که به طور عمده شامل خانه های دوخوابه می شد. محققان به بررسی هزینه های سخت هم چون مواد و مصالح و بعضی هزینه های به اصطلاح نرم هم چون هزینه های حرفه ای و مالیات پرداختند.

بر اساس این گزارش، هزینه ساخت این نوع آپارتمان ها در زوریخ حدود ۲۸۶۶ یورو در هر مترمربع بود که بالاترین رقم ثبت شده محسوب می شود. پس از آن دوبلین، منچستر، استکهلم و گلاسکو قرار گرفتند.

ساخت آپارتمان1

بیرمنگام، آمستردام، بروکسل و بلفاست در انتهای طیف، دارای هزینه های مقرون به صرفه تری هستند. ارزان ترین شهر مورد مطالعه نیز تالین استونی بود که در آن ساخت یک آپارتمان ۱۳۶۷ یورو به ازای هر مترمربع هزینه داشت؛ این رقم بسیار کمتر از میانگین ۱۰ شهر اول لیست (۲۰۵۷ یورو در هر مترمربع) است.

طبق این بررسی قیمت و طرح یک بلوک آپارتمانی مشابه در صورت ساخت در تمام ۱۰ شهر بسیار با یکدیگر متفاوت است. البته طرح های استفاده شده در یک شهر ممکن است هزینه های بالاتری را به همراه داشته باشد، اما چنانچه سیاست برنامه ریزی برای اتخاذ رویکردهای جایگزین و انعطاف پذیری بیشتر باشد، می توان هزینه ها را در این زمینه ها کاهش داد.

دوبلین، یکی از محورهای اصلی این گزارش، سال هاست که برای ساختن خانه های کافی برای حمایت از جمعیت خود تلاش می کند. بر اساس ارقام اداره مرکزی آمار ایرلند، ۱۳ هزار و ۸۶۶ بزرگسال و کودک در مارس سال جاری در محل اسکان بی خانمان های ایرلند ساکن بودند که یک جهش سالانه ۱۶ درصدی است. قیمت ساخت یک بلوک آپارتمانی در این شهر به ۲۳۶۳ یورو در هر مترمربع می رسد.

دوبلین برای عملیات سازه ای که به طور معمول شامل بتن می شود، تا حدودی ارزان تر از شهرهای معمولی است، با این حال هزینه کلی ساخت وساز در این شهر شامل خدمات و تجهیزاتی هم چون گرمایش، آسانسورهای برقی و فعالیت های غیرسازه ای هم چون کف، پنجره ها و نجاری به نحو چشمگیری بالا است.

تجزیه و تحلیل های گسترده تر در تمام شهرهای مورد بررسی همچنین نشان داد که قیمت منابع کمتر از هزینه های نیروی کار متفاوت است. در استونی، میانگین هزینه کار ساخت وساز ساعتی ۱۶.۵ یورو است، در مقابل شهرهای اروپای مرکزی (به ویژه آلمان) بالاترین هزینه های کار ساعتی را در میان شهرهای تحت پوشش دارند. این گروه شامل زوریخ، وین، برلین و ژنو است.

نویسندگان این گزارش تأکید کردند که برای مقایسه سایر عوامل هم چون قیمت زمین و هزینه های نظارتی دقیق به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.