بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

کاهش گرما با ایستگاه های خنک کننده اقلیمی در اسپانیا

شهر اسپانیایی الکالا د انارس برای مناطقی که فاقد هرنوع پوشش گیاهی سبز برای کاهش دمای هوا است، جزایر اقلیمی متحرک را راه اندازی کرده است.

کاهش گرما با ایستگاه های خنک کننده اقلیمی در اسپانیا
تین نیوز

شهر اسپانیایی الکالا د انارس برای مناطقی که فاقد هرنوع پوشش گیاهی سبز برای کاهش دمای هوا است، جزایر اقلیمی متحرک را راه اندازی کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اصطلاح پناهگاه آب و هوا در سال های اخیر با توجه به تأثیر شدید امواج گرما در کشورهایی همچون اسپانیا محبوب شده است، بنابراین جای تعجب نیست که شهر الکالا د انارس راه حلی به نام «جزایر آب و هوایی» پیشنهاد کرده است که در اصل نشان دهنده پناهگاه های آب وهوایی متحرک است.

این جزایر آب وهوایی مدرن، ایستگاه های گیاهی، خودپایدار و متحرک هستند که تا ۵۰ متر سایه را در مناطقی با کمترین پوشش گیاهی فراهم می کنند و مجهز به حسگرهایی برای تجزیه و تحلیل دما، رطوبت و کیفیت هوا در هر زمان خواهند بود و در هر شرایطی بهره وری در آبیاری را نیز تضمین می کنند.

کاهش گرما با ایستگاه های خنک کننده اقلیمی در اسپانیا 1

این ایستگاه های آب و هوایی به مرکز هوشمند گردشگری آلکالا د هنارس متصل است و توسط آن اداره می شود و در واقع به عنوان پاسخی به تقاضای فزاینده ساکنان و بازدیدکنندگان برای انجام اقدامی در راستای قابل سکونت کردن منطقه تاریخی شهر حتی طی گرمای شدید تابستان است.

«آلکالا د هنارس» شهری تاریخی است که در ۱۰۰ کیلومتری شرق مادرید قرار دارد و به این دلیل مشهور است که زادگاه نویسنده رنسانس میگوئل د سروانتس است. وجود بناهای تاریخی ثبت شده در یونسکو که اغلب در نقاط بی درخت شهر قرار دارد، خنک کردن شهر را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

بنابراین برنامه این است که مسئولان «جزایر آب وهوایی» را در میدان های تاریخی شهر به عنوان راهی برای تبدیل سریع و کارآمد یک جزیره گرمایی به پناهگاه آب وهوا تعبیه کنند. جزایر آب وهوایی بخشی از طرح پایداری گردشگری الکالا د انارس هستند و با بودجه ای بالغ بر ۴۰۰ هزار یورو در نظر گرفته شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.