◄ بهسازی و ایمن سازی محور خطرآفرین کمربندی جنوب شیراز /کمربندی غربی شیراز دارای بیشترین تخلف سرعت است
کاهش جدی انواع تصادفات و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان در کمربندی جنوب توسط شهرداری شیراز
قائم مقام شهردار و معاونین فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن سازی کمربندی جنوب پرداختند که در این مباحث، بر کاهش جدی انواع تصادفات و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان در کمربندی جنوب توسط شهرداری شیراز تأکید شده است.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ نگرانی اهالی حمل و نقل از ماده 54 قانون عفاف و حجاب ؛ رانندگان نمی خواهند مخبر حجاب باشند!
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قائم مقام شهردار شیراز در نشست شهرداری شیراز با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن سازی کمربندی جنوب(بزرگراه امام خمینی) اظهار کرد: با اهتمام شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز مسئولیت ایمن سازی و بهسازی این محور حدفاصل پل امام حسن مجتبی(ع) تا ورودی سلطان آباد را پذیرفت و با یک کار جمعی و بین بخشی بین حوزه های مختلف شهرداری به انجام آن پرداخت.
آرش فرج زاده تصریح کرد: بزرگ ترین اتفاقی که امروز درواقع در این حوزه اتفاق افتاده است و جای بسیار افتخار برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دارد، این است که بنا به مرقومه مجموعه انتظامی و پلیس راهور، کاهش جدی در حوزه تصادفات از زمانی که این ایمن سازی در کمربندی صورت گرفته به وجود آمده است و نجات جان انسان ها که در این حوزه اتفاق افتاد، امید است خیروبرکت زیادی را برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارش بهسازی و ایمن سازی کمربندی جنوب اظهار کرد: ۱۸ کیلومتر از محور کمربندی جنوب، طی تفاهم نامه ای در اواخر اسفند ۱۴۰۱، به شهرداری شیراز واگذار شد و ۲۳ کیلومتر به اضافه دو تقاطع غیرهمسطح در اختیار مجموعه راه و شهرسازی تا فروردین ۱۴۰۴ دارد.
محمد امین اعتبار مجموعه اقدامات انجامی را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اقدامات در مرحله پیشرفت ۹۳ درصدی قرار دارد.
به گفته وی، اقدامات انجام شده شامل ترمیم آسفالت، ایجاد شانه های راه، نصب نیوجرسی و اجرای خط کشی های جدید بوده است که منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تصادفات و حوادث در این محور و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان شده است.
معاون شهردار شیراز بیان کرد: به طور خاص، تعداد فوتی ها در ۶ ماهه اول امسال به ۱۰ نفر کاهش یافته که نسبت به ۲۰ نفر در سال قبل، بهبود قابل توجهی نشان می دهد و اهمیت موضوع این است که ۲۳ کیلومتر دیگر هنوز مشکلات خاص خود را دارد که باید ساماندهی شود.
امین، برنامه عملیاتی بهسازی و ایمن سازی کمربندی را در ۳ فاز جمع بندی و بیان کرد: احداث شانه راه، ایمن سازی کمربندی، نصب جداکننده طولی بتنی (نیوجرسی)، ایمن سازی دوربرگردان هم سطح ابتدای تقاطع نواب صفوی، نصب تابلو علائم، لکهگیری و تراش و ترمیم آسفالت در فاز یک، اصلاح دسترسی ها (ورودی و خروجی ها)، احداث کندروها و انسداد دسترسی معابر غیرمجاز و احداث تقاطع غیرهمسطح میثم، احداث پل روگذر بولوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی، احداث تقاطع غیرهمسطح به بولوار نواب صفوی، تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و تکمیل تقاطع میلاد در فاز سوم از فعالیت های شهرداری شیراز در کمربندی است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه های مختلفی مانند تقاطع های جدید و روشنایی محور نیز در حال اجراست.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز به فعالیت ۱۴ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در کل کمربندی اشاره و بیان کرد: بنابه اعلام رئیس پلیس راهور کشور میزان کارایی و روشن بودن و در مدار بودن دوربین های نظارتی در کل کشور حدود ۱۷ درصد است و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد دوربین ها و سامانه ها شهرداری فعال در مدار هستند.
هادی شه دوست شیرازی اظهار کرد: این یک آمار غیرقابل مقایسه با سایر کلانشهرها هست، این ۱۴ دوربین هم بعد نظارت تصویری در بحث ثبت تخلف در کمربندی را دارند و یکی از عوامل کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت هستند و هم ثبت تخلف سرعت هستند.
وی همچنین در ادامه گزارش اقدامات انجام شده شهرداری شیراز در این محور، به روشنایی محور، اصلاح هندسی و تعریض معابر و همچنین خط کشی محور کمربندی و استفاده از تابلوهای کامپوزیت اشاره کرد.
کمربندی غربی شیراز دارای بیشترین تخلف سرعت است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ضمن اشاره به تحلیل داده های سامانه های هوشمند ثبت تخلف سرعت محورهای استان فارس در آبان ماه جاری گفت: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در آبان ماه، از مجموع ۳۰ میلیون و۶۴۲ هزار تردد ثبت شده در استان فارس، ۱۶۶هزار و ۹۹۲ مورد انواع تخلفات سرعت غیرمجاز ثبت شده است.
محسن عمادی عنوان کرد: بالاترین میزان تخلف در آبان ماه، تخلف سرعت تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت (بیش از سرعت مجاز) و به میزان ۱۳۱هزار و ۲۱۸ تخلف است.
وی با اشاره به تخلفات سرعت ثبت شده در ۸ماهه نخست سال جاری افزود: یک میلیون و ۸۱۷ هزار تخلف سرعت توسط سامانه های هوشمند ثبت شده که بیشترین تخلف سرعت در محورهای کمربندی غربی شیراز، شیراز-قائمیه، سعادت شهر-مرودشت رخ داده است.
عمادی تصریح کرد: از یک میلیون و ۵۷۱ هزار تخلف سرعت رسیده به دست پلیس، ۹۳۰ هزار تخلف سرعت لحظه ای و ۶۴۱ هزار تخلف سرعت متوسط بین سامانه ها، ثبت شده است.
وی در خصوص جزئیات تخلفات سرعت در هشت ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۵۷۸ هزار تخلف سرعت تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۸۱ هزار و ۹۳۷تخلف سرعت بین ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۸هزار و ۸۴۹ تخلف سرعت بین۲۰ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت، ۳۰هزار و ۷۷۲ تخلف سرعت بین۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت، ۸۴۸ تخلف سرعت بین۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت، ۵ هزار و۳۲۰ تخلف سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت (بیش از سرعت مجاز) توسط سامانه های هوشمند سرعت محورهای مواصلاتی ثبت شده است.
این مقام مسئول در خصوص تحلیل داده سامانه های توزین حین حرکت در هشت ماهه نخست سال جاری گفت: از یک میلیون و ۵۲۹هزار پلاک سنگین رؤیت شده توسط سامانه های هوشمند ترافیکی، ۵۵۵هزار و ۳۵۴ خودرو سنگین با بار شناسایی شد که ۱۰۵هزار و ۴۲۹ تخلف اضافه وزن ثبت گردیده که ۱۴هزار و ۵۰۰ تخلف از این تعداد، بیش از ۱۰ درصد وزن مجاز به ثبت رسید.
وی در خصوص تخلفات اضافه بار ۸ ماهه نخست سال جاری اذعان کرد: نورآباد - قائمیه، شیراز - جهرم، آباده – صفاشهر از محورهای پر تخلف اضافه تناژ در این ۸ ماهه بود.
گفتنی است در محورهای استان فارس، تعداد ۱۵۱ سامانه تردد شمار، ۲۲۵ سامانه هوشمند ثبت تخلف، ۳۰سامانه نظارت تصویری و ۵ سامانه توزین حین حرکت، اطلاعات ترافیکی سطح راه ها را برای بهره برداری و اعمال قانون برداشت و به صورت برخط به مرکز مدیریت راه ها ارسال می کنند.
سالهاست این کمربندی هزارندانسان را کشته اما اینها الان می گویند جای افتخاراست برای شهرداری که بعدازسالها تازه به فکر این کمربندی افتاده است .البته الان هم فقط چندتا دوربین گذاشتن برای جریمه وهیچ
سلام فقط روشنایی کمر بندی درست کنید