◄ تجمع کنترلرهای فرودگاه مهرآباد در مقابل وزارت راه و شهرسازی در اعتراض به اجرا نشدن قانون خاص
کنترلر های ترافیک هوایی ایران روز شنبه آینده در اعتراض به اجرایی نشدن قانون خاص، در مقابل وزارت راه و شهرسازی پیاده روی اعتراضی برگزار می کنند.

کنترلرهای ترافیک هوایی ایران روز شنبه آینده در اعتراض به اجرایی نشدن قانون خاص، در مقابل وزارت راه و شهرسازی پیاده روی اعتراضی برگزار می کنند.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ هشدار درباره رویکردهای غیرکارشناسی آتیه صبا در هواپیمایی آسمان
به گزارش تین نیوز، قانون خاص قانونی بود که در دولت یازدهم و در زمان مدیریت رحمت الله مهابادی بر شرکت فرودگاه های کشور با تلاش فراوان به تصویب رسید اما پس از مهابادی مورد بی اعتنایی قرار گرفت و با گذشت هشت سال هنوز اجرایی نشده است.
در واقع قانون خاص شرکت فرودگاه ها هشت سال پیش در مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب رسید و مقرر شد آیین نامه آن پس از تصویب در سازمان امور اداری و استخدامی کشور و شورای حقوق و دستمزد برای تایید نهایی به هیئت دولت ارسال شود تا پس از تایید آن در هیئت دولت، زمینه اجرایی شدن این قانون در شرکت فرودگاه ها فراهم شود.
اکنون که این قانون هنوز اجرایی نشده است، کنترلرهای ترافیک هوایی ایران عنوان کرده اند: به دلیل اینکه هیچ کدام از مسئولان (وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان اداری و استخدامی، هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها) تاکنون در صدد و به فکر اجرای آیین نامه قانون خاص نبوده و نیستند، پیاده روی اعتراضی برگزار خواهند کرد.
تاکنون حدود ۵۰ نفر از کنترلر های مهرآباد اعلام کرده اند با توجه به این که هر چقدر بیشتر صبر می کنند، کمتر نتیجه می گیرند، قصد دارند برای روز شنبه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۱ الی ۱۳پیاده روی اعتراضی جلوی وزارت راه و شهرسازی برگزار کنند تا به گفته آنان شاید مسئولان از خواب بیدار شوند.
مصیبت یعنی که کنترلر ترافیک هوایی که یکی از ده شغل پراسترس دنیاست بجای ترافیک فکرش درگیر معیشت باشه
این یعنی اوج بی تدبیری و بیخیالی مدیران نسبت به جان آدمهایی که توان سوار شدن به هواپیما دارن
رئیس جمهور ، وزیر،وکیل ،پزشک ، صاحبان شرکتهای خصوصی، مدیران دولتی و ...
سانحه به سمت افراد نگاه نمیکنه
کنترلر نگون بخت و گوشت قربانی
جمع کنید باو کاسه کوزه تون رو. تخم دو زرده می ذارید؟
جناب الکترونیکی همیشه در خواب به جای حرف مفت زدن ببین میتونی فقط نیم ساعت جای این عزیزان در مهرآباد باشی با اون حجم استرس و فشار کاری
برات متاسفم
آخه ک.و.ن.ن.ش.و.ر یه چیزی بگو که بهت نخندن. آره تخم دو زرده داریم، میخوای بدم ببری برای خونواده؟
وقتی چیزی در مورد این شغل نمیدونی پس خواهشاً دیگه اظهار نظر نکن ، حالا میخای اظهار فضل کنی دیگه توهین نکن ،چون که ادب مرد به ز دولت اوست ، بعدم اجرای این قانون به نفع شمایی که هیچ حرکتی نمیکنید هم هست ، پس سر جاتون بشینید و منتظر باشید تا کنترلرها جون بکنن و لقمه نونی هم به شماها برسونن
اجرای این قانون به نفع تمام کارکنان صنعت هوانوردی کشوره حتی به نفع شما آقای الکترونیکی محترم که حسادت چشمتون رو کور کرده
ما بازنشستگان لشگری از حداقل حقوق و مزایا نیز محرومیم تنها راه گرفتن حق کف خیابون است چون گوش شنوایی نیست حتی همسانسازی هم برامون انجام ندادند
جنابعالی باید اون موقع نمیومدی توو خیابون که اومدی، حالام لطفا بشین تا انشالله درست بشه. دست به چیزی نزن.
امیدوارم این نظر برسه دستت امیرانی!
عید و ترافیک عید میشه دلیل برکناریت، وایسا فقط سیاحت کن
آره {....} برو کف خیابون بلکه همونجا فرستادنت سینه قبرستون هم خودت و هم دولت از شرت خلاص شدن.
عده ای از کنترلرها مهاجرت کردند و عده زبادی مشعول شغل دوم وسوم شدند در حالی هست که بزودی عده ای حدود 70نفر بازنشست می شوند.
حالا مسئولین فقط بیان بازدید و بگویند خسته نباشید چقدر کارتون مهمه و سخنرانی کنند وبروند.
تحمل بی توجهی مسئولین با وعده های الکی آنها سخت تر از تحمل گرانی ونداشتن پول اجاره متزل و خرج زندگی هست.
دیگه وعده های الکی قابل قبول وقابل تحمل نیست.دیگه بین تهران وشهرستان فرقی نمیکنه همجا گرونی و نابسامانی اقتصادی زندگی سخت سده حقوق کنترلر حداقل حداقل ماهیانه باید 7000دلار باشد.نه کمتر
متاسفانه حقوق واقعی کنترلر ترافیک هوایی در ایران نادیده گرفته شده است
در همین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حقوق کنترلر حداقل دو برابر سایر مشاغل هوانوردی است
در استرالیا حقوق کنترلر از خلبان هم بالاتر است
با سلام....حقوق بقیه عملیاتی ها در دبی چنده......
دروغ که حناق نیست همینطور به باف یهوی بگو از جراحان هم حقوقشان بالاتره مگه چیکار میکنن نشستن چای قهوه میخورن هواپیما را اونم با رادار هدایت میکنن برو این دروغ ها را حای دیگه بباف
زرگر جان یه جراح در موقع جراحی با جون یک نفر آدم سر و کار داره اما یک کنترلر در آن واحد مسئولیت حفظ جان صدها انسان بیگناه دستشه ، کمی بررسی و مطالعه کن قطعا طرز فکرت عوض میشه
اصلن مهم میست حقوق ملت گرمی چند؟
مهم قانون عفافه کنترلرها باید نفر نفر حجاب بان دریغ از یک نگهبان
نفر نفر حجاب بان دریغ از قانون خاص
اینقده کشور مشکلات مهم داره اونوقت دغدغه جبهه پایداری سوپر انقلابی خوارج شده حجاب و عفاف
عزاعزاست امرور روز عزاست امروز
کنترلرهای ما توی فضان امروز
سانسور نکنیدا
زیاده خواهان از خود راضی. هفته ای یک روز بیشتر کار نمیکنید. انهم فقط چند ساعت. اضافه کار تمام ۱۷۵ ساعت هم میگیرید. حق الزحمه هم میگیرید که قانونی نیست. پس چه خبرتان است؟ زیاده خواهان کم کار پرمصرف!!!
اگر قانون اجرا شود، باید نصف این مبلغ هم بشما ندهند. کاش پرداختهای شرکت فرودگاهها برابر صورتهای مالی بررسی شود، زمان نخجوانی میانگین هزینه حقوق هر نفر ۱۰۵ میلبون در ماه بوده است انهم در سال ۴۰۲ !!! باید نصف این مبلغ میانگین هزبنه حقوق و دستمزد شود.
خیلی خیلی شرکت فرودگاهها بریز و بپاش دارد.
چون پول مفت ترافیک هوایی بجای خزانه دولت بحساب این شرکت مثل شیر نفت میاید و مثل بچه پولدارها هزینه میشود.
متاسفانه پاسخ چون شمایی اینه که اصلا متوجه نمیشید فرق بخش هوانوردی یک مملکت و دخیل بودن روزانه و ساعتی و لحظه ای در سلامتی و حفظ جان هزاران انسان ، با میدان تره و بار شهرداری چیه وگرنه اینطور مهملات به هم نمیبافتید
کاش درامد اورفلای یا همان پروازهای عبوری بحساب دولت واریز شود و مثل بقیه دستگاهها حقوق و بودجه شرکت مثل شرکتهای تحت بودجه عمومی اداره شود تا حیاط خلوت وزیر و دولتمردان و رانتخواران برچیده شود.
درامد نجومی، هزینه نجومی، ادعای نجومی، توقعات بیجا
قانون خاص؟؟؟؟؟ مگر قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب نشده تا عدالت پرداختها رعایت شود؟ حقوق استاد دانشگاه را یا همان سقف حقوق وزرا را به این کنترلرها بدهید. کنترلرهایی که هیچ جا رتبه کنکور نمی اورند بناچار وارد دانشکده هوانوردی میشوند که بیسوادترین ادمها هستند. با ۳ ماه اموزش هر دیپلمه با هوش زیر متوسط میتواند کنترالر شود.
الکی یک بادکنکی بنام ریت خودشان طراحی کرده اند تا برای خودشان کلاس بگذارند.
خب. مگر نیروی هوایی ارتش و سپاه کنترل برج مراقبت ندارد که در کنار میز شما خدمت میکنند؟ حقوق انها چقدر است؟ مقایسه کنید بعد ادعا کنید.
یک راه حل ساده برای حل مشکل حقوق کنترلرهای برج مراقبت.
دقیقا میزان ساعات کار همین کنترلرها را که کنترلرهای ارتش در کنار اینها در برج مراقبت نشسته است با حقوق و مزایایشان مقاییسه و یکسان کنید.
هم از نطر ساعت کارکرد و هم مبلغ دریافتی.
کنترلر ارتش در هفته ۶ روز ۸ساعت در روز فول تایم کار میکند
کنترلر شرکت فرودگاهها هفته ای یک روز تمام سر کار می اید و ۶ روز که رییس برج مراقبت باشد، کارگاه تولید ام دی اف و کابینت کار میکند. یک روز تمام هم ۳ ساعت کار و ه ساعت اتاق استراحت بهتر از هتل.
باباجان عدالت را رعایت کنید.
مگر از روی جسد ما الکترونیکی ها رد شوید.
شما یک چهارم ما کار میکنید و دو برابر ما دریافتی دارید. چون میکروفون دستتان است سو استفاده نکنید.
راه حل ساده است.
این کنترلرها در خانه بنشینند. از نیروی هوایی ۵۰ نفر مامور کنند. هیچ اتفاقی نمی افتد حتی بهتر از اینها هم کار میکنند. دقیقترند. نظامی هستند و تابع تظم و اطاعت مطلق و حقوق یک پنجم اینها.
باج بدهید، ماهم فردا تجمع میکنیم و عدالت پرداخت ادعا خواهیم کرد.
کار مساوی حقوق مساوی
آقای کارگزین چی ، کار شما هم اینطوریه که اگر خطا یا سانحه ای پیش بیاد میان دست بند میزنن میبرنت و حقوقت را هم قطع میکنند تا دو سال دادگاه تشکیل بشه و بیایی و بروی و تهمت بشنوی در نهایت مشخص بشه کوچکترین تقصیری نداشتی و برائت بگیری ، شغل شما هم این شکلیه؟ این از نظر تو عدالته؟ متاسفانه حسادت شما رو نابود کرده طوری که قدرت تشخیص حساسیت مشاغل رو هم از دست دادید و کاغذ بازی رو با کنترل ترافیک هوایی یکسان میبینید
آفرین به هوشت بابا جون کی اینا رو بهت یاد داد؟ چقدر راهکار خوبی دادی! بعد هم ایکائو کل هوانوردی کشور رو بخاطر نظامی شدن مورد تحریم کامل قرار میده و این چ س تومان درامد شرکت هم قطع میشه و شما به حقوقت میرسی و حنابندون راه میندازی باریکلا به اینهمه ذکاوتت!
گچ تخته را ما میخوریم. بوی مسموم کننده ماژیک وایت برد را ما تحمل میکنیم. نیرو تربیت میکنیم حالا برای ما شاخ شده اند.
دوبرابر خقوق من معلم را به اینها بدهید تا راصی شوند. پسرعموی من کنترلر برج است. همیشه در هانه است و چتدروز یکبار یک شیفت سرکار است. میگفت دریافتی های عیر فیش ما تا ۸۰ تومن میرسد. اگر درست باشد وایییئ بر این مملکت.... که معلمش گدایی کند و یک کنترلر با حداقل سواد ۸۰ تومن بگیرد و اعتراض هم بکند
آقا یا خانم معلم بعنوان یک کنترلر خدمت شما عرض میکنم جایگاه شما والاست مشکل از آنهایی هست که این جایگاه رو درک نمیکنند اما لطفا بعنوان یک معلم انصاف به خرج دهید و در حالیکه از سختی ها و حساسیتهای مشاغل دیگر اطلاعی ندارید قضاوت نکنید درستش اینست که همانند کنترلرها صرفا از جایگاه شغلی خود دفاع کنید ، انداختن ما و شما و دیگران به جان یکدیگر حیله همانهاست که دوست ندارند نه ما و نه شما به حق واقعی خود برسیم. آرزوی توفیق و سلامتی
تین تیوز عزیز دست مریزاد.
میشناسم و دوستت دارم.
لطفا منتشر کن که این عملیاتی های شرکت فرودگاهها ماهی بیش از ۱۰۰ تومن یواشکی میگیرند که سقف قانونی حقوق ۷۵ تومن است.
ما نیروهای مهندس ساختمان با بیشترین زحمت ثلث اینها را نمیگیریم. بی عدالتی در شرکت فرودگاهها بیداد میکند.
یک نفر در شرکت فرودگاهها مشاور بود خیلی خوب جلو این بی عدالتیها ایستاده بود که ایشان راهم نگذاشتند بماند. جلو ریخت و پاش ها را گرفته بود
یا فیش حقوقی عملیاتی ها رو ندیدی یا اونی که دستت دادن فیش حقوقی نبوده. خوش به حالت که داری ماهی ۳۰ تومن میگیری. مال ما به ۲۰ هم نمیرسه. خواستی بیا فیش حقوقی رو از اول سال بهت نشون بدم، خالی بند
خوش به حال هرکی ۱۰۰ میلیون گرفته. ما که یک پنجم این رقم رو هم ندیدیم..... این شدت حسادتتون به ارزشمندی شغل مراقبت رو نمیشه درک کرد... هرچند چندان هم حسادت برانگیز نیست چون درآمد ما در برابر مسئولیت های سنگینی که داریم به هیچ عنوان عادلانه نیست.
محمدی جان هر کسی که این حرفها رو به شما گفته با غرض ورزی گفته بشنو و این دروغها رو باور نکن اگر چنین حقوقی عملیات میگرفت که دیگه اینهمه اعتراض به معیشتش بی معنی بود
تنها چیزی که مسیولین براشون ارزش و اهمیت نداره ،،، جان شهروندان و سلامت اونهاست،، همه فقط دنبال رانت،، احتکار ،، چپاول و غارت و ثروت اندوزی و انتقال به خارج از کشور هستند،،
نه فقط برای برج و الکترونیک خیلی عالیه ولی مابقی به پشم
بدبختی شما از خودخواهی شماست!
مگر آقای سیدی سال ۴۰۱ تیمی ۸ نفره ایجاد نکرد و همین آقای زمانیان شما عضو نبود وآیین نامه حقوق و دستمزد را ننوشتند و به تایید هیات مدیره و مجمع نرساند و اردیبهشت ۴۰۲ برای معاون اول نفرستادن!پس چه گروهی بود که همان موقع به بهانه حق ایکس ری تجمع کردن و بهانه به سازمان و وزارتخانه دادن که اگر این فوق العاده برقرار بشه باعث اعتراض سایر کارکنان میشه و لذا موضوع مسکوت ماند!
دوباره بوی کباب آمد ، برای اینکه بگید ما هم آتش کردیم ، شروع کردین به شلوغ کاری !
در همین تین نیوز و کامنت های عملکرد محمدی بخش مهرماه ،شماره نامه ها و مخالفت سازمان آمده!
سرچ کنید ، از خدا بترسید!
امیدوارم حضرات مسئولین حساسیت این شغل پر استرس رو درک کنن ، کنترلری که باید تمام هوش و حواسش به کنترل ترافیک هوایی و ایجاد ایمنی باشه دیگه نباید دغدغه بی پولی و گرفتاری مالی داشته باشه ، مگه ذهن طرف چندجا میتونه کار کنه ؟ کنترلری که مجبوره اسنپ یا چندجای دیگه کار کنه تا هزینه های زندگیشو تامین کنه دیگه حواسی براش نمیمونه ، مسئولین به جون خودتون رحم کنید ماها که دیگه نمیتونیم هواپیما سوار بشیم .
اجرایی شدن قانون خاص دست مدیران شرکت را در عدم تمکین به قانون و تبعیض و تجاوز به حقوق بیت المال و جامعه بازتر می سازد. فشار از پایین و چانه زنی در بالا با آلت دستی کنترلرهای محترم سیاست همیشگی باندهای فساد حاکم بوده و گرنه حقوق کنترلرهای محترم از معدل دریافتی سایر کارکنان دولت بسیار بالاتر است. با عنایت به فساد گسترده در بخش های مختلف مدیریتی این شرکت، ضرورت انحلال این شرکت و تفویض وظایف به سازمان هواپیمایی کشوری ضرورتی انکار ناپذیر است چرا که در غیر آن وجود منفعت طلبی ، تبعیض و فساد گسترده تهدیدی برای دستگاه دولت ، نظام حاکم و موجبات خسارات جبران ناپذیر بر بیت المال کشور خواهد بود.
خودتون هم خوب میدونید اکثر درامد شرکت داره از کنترل ترافیک هوایی میاد ، به فرض محال برج و مرکز کنترل جمع بشه دیگه شرکت درامدی نخواهد داشت که به شما حقوق پرداخت کنه پس لطفا شاخه ای را که روی آن نشسته اید نبرید
قانونی که با طی کردن تمام مراحل و صرف هزاران ساعت وقت در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به سرانجام رسیده باید اجرایی بشه و قطعا این تعداد قانون گذار دخیل در تصویب این قانون فهم و درک و اشراف بالاتری در مورد هوانوردی کشور نسبت به شمای عامی داشته اند که چنین قانونی را تصویب کردند پس لطفا در مورد چیزی که در حیطه سواد شما نیست نظر ندهید
دوست عزیز قبلا این تفکرات کمونیستی برقرار بود و چون جواب نداد و منجر به عقب افتادن و عدم توسعه صنعت هوایی کشور شده بود شرکت فرودگاهها تاسیس شد که در زمان خود پیشرفت و تحول موثری در صنعت هوایی کشور ایجاد کرد اما به مرور هم فکران شما با این طرز تفکر عامدانه و حاسدانه چوب لای چرخ آن گذاشتند وگرنه وقتی سیستم دولتی است چه تفاوتی دارد که سازمان باشد یا شرکت بجز تفکیک مسئولیتهای گسترده و بعد نظارتی و عملیاتی که لازمه این صنعت است و باید باشد.
کنترلرها چه نیازی به تصویب قانون دارند ، زمانی که مبالغ انچنانی از ایرلانهای خارجی دریافت میکنند
اشتباه نکن دوست من این قانون بیش از هشت سال پیش در مجلس تصویب شده فقط دولتها بی قانونی کردند و قانون را اجرا نکردند ضمن اینکه حرفتون بی منطق است چون اگر در حال حاضر هر چقدر دوست داشتند میگرفتند و تامین بودند دیگه اعتراضشون برای چی بود
باور کردن اینکه عده ای کارمند جلوی درب اصلی وزارت تجمع ، اعتراض و هیاهو برای زیاده خواهی کنند آن هم مفروضا بدون هماهنگی و پشت صحنه داری تیم مدیریتی جدید که از قضا همان تیم مدیریتی باند معروف آقای الف میم هست دشوار و غیر قابل هضم است .
باید آفرین و صد آفرین گفت به سرکار خانم وزیر بابت انتخاب مدیر عامل جدیدشون که هنوز مهر انتصابشون خشک هم نشده منتصبینشون برای نظام حاکم بر کشور و دستگاه دولت ، رسماً ، علنا و نه خفیا شاخ و شونه میکشن و گردن کلفتی می کنن .
تقاضا برای اجرای قانونی که به درستی وضع شده عین عدالت است و هرگز زیاده خواهی نیست ، عدالت این نیست که همه با درجه حساسیت و دشواری کار متفاوت حقوق یکسان بگیرند
خداکنه قانون خاص بنفع همه باشه
خداییش پرکارترین پرسنل فرودگاه پرسنل عملیات آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما(مارشالر) هست
درگیری و قرار گرفتن مستقیم در معرض آلودگی های سمی هواپیما
استرس و مسئولیت سنگین
پاسخگویی به همه ی پرسنل دیگر واحدهای فرودگاه
ولی متأسفانه هیچوقت صدامون نباید دربیاد چون از ابتدا ما را از همه چیز ترسوندن
و هیچ انجمن و تشکل و بزرگتر سخنگویی هم نداریم
چرا به خودتان میگیرید ما چیزی نخواستیم درخواست اجرای قانون خاص داریم مصوبه مجلس و تصویب شده شورای نگهبان
شما معترضين بیشتر از مجلس و شورای نگهبان میفهمید؟
سلام خسته نباشید بنده لوکومتیوران پایه دو هستم فقط قطار باری ماهی تقریبا بین ۳۰۰تا ۴۰۰ساعت کار میکنم حداقل ۱۴شب خونه نیستم ماهی ۲۰تومن میگیرم
چرا درایران گروهی را بولدمیکنند؟ یک کنترلر اگرنباشه دیگرکنترلرهاجور آن رامیکشند... 12ساعت کارمیکنند، 48ساعت درمنزل دربازار املاک ومسکن و.. ـ فعالیت میکنند و باکمترین ساعت کاری بیشترین حقوق درفرودگاه را دارند. درفرودگاههای برخی شهرستان مثلا سه کنترلرکه هم شیفت هستن دوازده ساعت کاریشون راتقسیم میکنند. یعی در ازهرشصت ساعت کاری عملا چهارساعت مشغولند که اغلب مشغول چای خوری هستند.... یک شخص که درامورمالی مشغوله وبه دلیل کمبودنیرو دوازده ساعت روزانه کارمیکنه چه گناهی کرده که یک سوم کنترلر حقوق میگیره؟
برادر جان ، بحث یک کنترلر نیست خودت هم خوب میدانی کنترل ترافیک هوایی نباشه شرکت دیگه درامدی نداره در نتیجه شمای امور مالی هم حقوقی نداری بگیری ، بس کنید این حسادتهای کودکانه رو ، هر وقت به جایی رسیدی که شغلی داشتی که حتی امکان یک خطای سهوی نداشته باشی و خطای تو به قیمت جان صدها انسان تمام بشه بیا اینطور دیالوگ بگو
کنترلر کمترین ساعت کاری را درفرودگاهها دارد و همین که شرکت به او فرصت میدهد که در بازار املاک و مسکن وـــ مشغول شود به این معنی است که درکشور نادیده گرفته نشده اند. درماه 50ساعت واقعی هم کارنمیکنند وصدو پنجاه ساعت اضافه کارهم میگیرند. ـــ.... عدالت درکشوروجود ندارد....
بله درسته
اصلا قانون خاص الکترونیک و مراقبت نداره برای همه باید باشه . اینکه اگه مراقبت نباشه صنعت نیست نداریم کارمندحضورغیاب رفته شده مراقبتی پس اینو نگید شمانباشید جایگزین میاد بله درسته خبره کم داریم در همه جا
با سلام
این کنترلر ها چه حقی که از بقیه ضایع نکردن،خودشان به عنواین مختلف مخفیانه چه حقوقهایی میگیرن،اگر به اجرای قانون باشد ،ابتدا بایستی حق اشعه مصوب مجلس ومورد تایید سازمان انرژی اتمی که ده سال هست در پیچ وخم اداری گم شده اجرا شود ،بعدش در مورد خاص صحبت میکنیم.
با سلام واحترام
مسئولان محترم ،این چه عدالتی هست،در شرایط یکسان یک فرودگاه سه نفر کادر مراقبت پرواز دارد ولی نفر الکترونیکی ندارد،یا سه نفر ایمنی دارد،درکل هفته هم دو پرواز بیشتر انجام نمیشود که اکثرا هم کنسل میشود.
خواهشا تین نیوز منتشر کنید.
با سلام
مشکل شرکت فرودگاهها این هست که به ازای هر نفر عملیاتی،چهار نفر غیر عملیاتی استخدام کرده،به خصوص در تهران،واقعا جای بسی تاسف وتالم هست.
بایستی با عنوان خاص که در شرکت بیت المال به تاراج می رود برخورد شود.
داشتن حقوق مکفی حق هر کارمند وکارگری هست.
برای آن دسته از کسانی که به دنبال واقعیت ماجرا هستند: یک کنترلر در شرایط کاری سخت (فرودگاههای پر ترافیک و مرکز کنترل) پیک های ترافیکی سنگینی را باید مدیریت کند. اگر کسی همین الان اراده کند وارد دانشکده شود با رتبه های نجومی نمیتواند در رشته مراقبت پذیرفته شود.(میتوانید در سایت های مربوط به کنکور مثل قلمچی بررسی کنید) هوش این همکاران نهتنها از میانگین اکثریت جامعه بالاتر است بلکه زمانی که ترافیک با حجم زیاد و امکانات فوقالعاده کم دارند بهترین تصمیمات را هم میگیرند.
آموزش های ۴ سال دانشکده به هیچ عنوان با دوره های ویژه چند ماهه قابل جایگزینی نیست و عزیزانی که از طریق دوره ویژه وارد این حرفه شده اند ماهها زمان برده تا به جایگاه اولیه ی یک فارقالتحصیل مراقبت پرواز برسند. زمانی که از امکانات کم و محدود برای انجام کار کنترل ترافیک صحبت میکنیم صحبت از موارد عدیدهای است که امروز در همین کشورهای اطراف به وفور فراهم است و اساسا کار کنترل را با راحتی خیلی بیشتری میسر مینماید.
فارغ التحصیل هست استاد.
و جهت یادآوری: کار کنترل ترافیک اساسا برای ایجاد ایمنی و حفظ آن در حین عملیات پرواز تعریف شده است: که این برابر با حفظ جان صدها انسان و میلیون ها دلار سرمایه های کشور است. برای نمونه یک کنترلر در یک پیک ترافیکی میتواند تنها طی ۳ ساعت حدود ۹۰ پرواز داشته باشد؛ که این یعنی ۳ ساعت مداوم محاسبات ذهنی سنگین و پیدرپی در جریان است تا جان حدود ۹۰۰۰ انسان و شاید بیشاز آن حفظ شود. (پروازها از بالای سر خود ما شهروندان عبور میکنند). آیا جان هر یک انسان به تنهایی ارزشی ندارد؟ ۱۰۰۰ نفر چهطور؟
این ماجرا به صورت مداوم در هرشیفت تکرار میشود و آن راحتی ای که بعضی به اصطلاح همکاران از شغل ما سراغ دارند صرفا تلاش ایشان برای تخریب دیگران به ولع بالا کشیدن جایگاه خود است. خستگی ناشی از یک شیفت کاری کنترلر به حدی است که بعد از هر شیفت حداقل ۲۴ ساعت نیاز است تا فرد به شرایط عادی دیگران برسد. و آمادگی قبل از هر شیفت اعم از برنامه ریزی برای کارهای روز شیفت و مهیا کردن غذا و خوراکی برای ۱۲ ساعت، زمانبر است.این وسط تنها ساعاتی محدود برای استراحت باقی میماند که اگر آن هم به انجام کارهای اداری نگذرد، کنترلر میتواند با ذهنی آرام و آماده به شیفت برسد.
(چرا که ما، مثل بسیاری از دوستان مشغول در ستاد نمیتوانیم کارهای وابسته به زمان اداری را به راحتی تمام در طول ساعات مسئولیت در اداره، انجام دهیم).
باز هم جهت یادآوری: در هر کدام از این پروازها جانهای عزیزی نشسته اند که چشمبهراهانی دارند.
وگرنه نظرات غیر کارشناسی و غرضورزانه همکاران دیگر بخش های شرکت فرودگاه ها که مشخص است از چه ریشه ای نشئت میگیرد.این دوستان یک بار تشریف بیاورند شیفت شب با پیک های سنگین را بگذرانند و بعد در مورد راحتی کار ما اظهار فضل کنند.
مسئولان درخواب زمستانی رفته اند مانندخرس بیدارنمی شوندچون شکمهاسیروتنشان گرم است،حالاحالاهابیدارنمی شوند.
مخصوصا که بسياري از همین دوستان معترض در طول شیفت های شب خود در یک تخت گرم و نرم در حال استراحت اند و تازه پز شیفت شب دادن شان را هم به دیگران میدهند. و تفاوت شیفت شب استندبای را با شیفت شب تماما فعال و اکتیو را نمیدانند.
اقایونی که میگید کنترلر چیکار میکنه که حقشو حالا میخواد ،کاری به کشورهای دیگر هم ندارم که یکی از بالاترین حقوقها رو هم میگیره یه سوالی دارم .
ایا حاضرید سوار هواپیمایی بشید که کنترلرش مشکل معیشیتی داره و مجبوره شغل دوم داشته و ذهنش مشغوله و هر آن ممکنه اشتباه کنه ؟من خودم خلبانم و کاملا شرایطشون رو درک میکنم.
سلام،وقتی شرکت دچار تومور بد خیم مدیریت شده با شیمی درمانی فایده ای ندارد،شرکت به وفور پول دار است و در یک دهه گذشته،مدیریت گله ای و سیاسی شرکت فرودگاه ها را به محلی برای افراد سو استفاده چی تبدیل کرده، و کار بسیاری از مدیران این شده،بخشی به مدیریت سیاسی استان ها حاتم بخشی کنند،بخشی هم از منابع شرکت را حیف کنند،مثلا در یک فرودگاه دیواری را خراب می کنند،دوباره یک دیوار مثل آن می سازند، سنگ متری دو میلیون تومان را تخریب یک سنگ بدتر از آن کار می کنند،شرکت باید چابک شود،ونیروهایی که با تعویض مدیریت ها از بیرون به شرکت منتقل و مامور شده اند،به آشیانه خود برگردند،وشرکت تجاری اداره شودنه قبیله ای
باسلام،کنترلرهادرایران بی جهت زیادی بزرگ شده اند وخودم در فرودگاه مشغولم،مشاغل زیادی درفرودگاهها وجود دارندوحقشون که پایمال شده هیچ بلکه به زعم خیلی هابدهکارهم هستند. مثلا یه انباردارباید ازهشت صبح تابعداز ظهرمشغول باشد وعلاوه برساعات زیادکاری باید استرس حفظ داراییهای یک فرودگاه رابه همراه داشته باشد که آخرش امثال کنترلها ادعای ضایع شدن حق خودشون راداشته باشند...
شمای انباردار محترم هم اگر اشتباهی سهوی(نه عمدی) در کارت انجام بدی به چشم قاتل بهت نگاه میکنند؟ و با دست بند چند سال میبرن دادگاه و آبروت رو میبرند ، طوری از روی حسادت و غیر منصفانه نظر ندید که همه متوجه بیسوادیتون نسبت به سایر مشاغل فرودگاهی بشن
همه پرسنل شاغل درفرودگاهها میدانندنوددرصدکارکنان عملیاتی شامل برج مراقبت،الکترونیک ، مخابرات و ایمنی زمینی و آتشنشانی کمترین ساعت کاری را دارند،شایددرهفته ده ساعتمفیدهم کارنمیکنند وبالاترین اضافه کار وحقوق درفرودگاه رادریافت میکنند.ضمننادوست عزیزمون باعنوان مالی چی درست گفت که کارکنان عملیاتی بیشتر دربازار املاک و خودرو وبیزنس های بیرون مشغول به کار هستند...بله بخاطراینکه شرکت فرودگاههافضایی فراهم کرده که دربیرون از فرودگاه بیزنس داشته باشند باید حقوق آنها افزوده شود
دیدگاه شما از ریشه غلطه بحث زیاد کار کردن نیست بحث مفید کار کردنه کارکنان عملیات نه نوروز دارند نه روز تعطیل در تمام سالهای کرونا که شما تو خونه تون استراحت میفرمودید عملیات سر کارشون بودن تو روزهای تعطیلات آلودگی سر کار بودند و هستند با این حال تمام درامد شرکت هم از بخش عملیاته شمای اداری که با پارتی بازی و بیش از ظرفیت لازم سر کار اومدی و تمام ساعات کاریتون رو هم به وقت چرانی میگذرونید چه گلی به سر این شرکت زدی اصلا با اداری های سازمانهای دیگه چه فرقی داری؟ در حالیکه کارمندان عملیاتی شرکت سالها در دانشکده هواپیمایی برای این شغلشون آموزش تخصصی دیدند
تند نرو کنترل چی جان. طوری میگی درس خوندم درس خوندم انگار ما مثل کارمندان امور اداري با پارتی بازی اومدیم سرکار و از علمی کاربردی سر کوچه مون هم مدرک گرفتیم. ما تو دانشکده ای بمراتب بهتر درس خوندیم و رتبه ای بمراتب بالاتر داشتیم. مهندسی راه و ساختمان ارزشمندتره یا این رشته شما که واقعا نمي دونم ملغمه ای از حقوق بین الملل و حبوبات دیگه است؟ مهندسی برق سخت تره یا اکو پاپا راجر گفتن به خلبان؟
آفرین لطفا بدون شعار و فقط یک پلاکارد مشخص تا سوءاستفاده نشه
سلام در شرکت فرودگاه ها پول به اندازه کافی وجود دارد،تا تحول در پرداخت ها ایجاد شود،اما فساد هم و انحراف از بودجه،وسیاسی اداره شدن هم وجود دارد،قشری نگری بلای جان این شرکت است،مدیران توان اداره امور ندارند
رفاه حق همه کارکنان هست نه فقط کارکنان برج والکترونیک که وقتشون صرف بیزنس بیرون میشود. عدالت در پرداخت اهمیت بسیاردارد، اما برای همه مشاغل نه فقط برج مراقبت
سلام امروز در شرکت فرودگاه ها، شاید پرداختی ها و تبعیض در دریافتی ها بین پرسنل باشد اما مشکلات اصلی ساختاری و مدیریتی است، که نمی گذارد آب خوش از گلوی کارکنان پائین رود،امروز تصمیم گیر امیرانی و مدیرعامل نیست،امروز مهره چینان پشت صحنه کسانی هستند که امضای آنان پای واگذاری رانتی منازل سازمانی اکباتان به ایل و تبار و مدیران همفکر خودشان است،این شرکت چون درآمد فراوانی دارد،همیشه افرادی هستند که در کمین چنگ انداختن به منابع آن هستند و این محقق نمیشود مگر با چیدن مدیران توسط آنان از نظارت گرفته تا مدیران اجرایی و هیأت مدیره،شایستگان در شرکت کمتر مجال انتصاب به پست های حساس و مدیریتی داشته اند
همه این بحثها بخوبی نشون میده که شغل کارمندی نه امنیت داره و نه آرامش! از دو سال قبل تا حالا دو سوم حقوق کارمندا رو تورم عمدی دولت بلعیده و هنوز هم این راه ادامه داره! این قطعا به یه فاجعه ختم میشه! قبلا نمونه هاش البته حتی نه به این شدت در کشورهای دیگه اتفاق افتاده! بجای تقلا کردن برای نفس گرفتن بالای آب تلاش کنید به یه تکه چوبی آویزون بشید! تنها راه تلاش برای رهایی از شغل مزخرف کارمندی و ورود به بازار کار واقعیه! دولت چندین میلیارد دلار از صنعت هوایی درآمد داره ولی حاضر نیست یک ده هزارم اونو خرج کارمنداش کنه! حالا برید ببینید قراردادهایی که آقایون با پیمانکارای بخش خصوصی میبندن چقدره!