سامانه سپهتن و محدودیت جدید برای رانندگان اتوبوس/ پلیس به کدام اتوبوس ها از 14 اسفند خدمات نمی دهد؟
رئیس پلیس راه راهنمایی رانندگی فراجا اعلام کرده که ناوگان اتوبوس بین شهری تا تاریخ مذکور باید نسبت به فعال کردن دستگاه های سپهتن خود اقدام کنند.

رانندگان اتوبوس بین شهری به بخشنامه جدید پلیس که اعلام کرده از تاریخ چهاردهم به ناوگان اتوبوسی که سامانه سپهتن آنان غیر فعال است خدمات ارائه نمی شود، واکنش نشان دادند.
به گزارش تین نیوز، موضوع عدم ارایه خدمات به اتوبوس هایی که سامانه سهتن فعال ندارند را سرهنگ احمد کریمی اسد رئیس پلیس راه راهنمایی رانندگی فراجا در نامه تاریخ هشتم اسفند ماه خود به رضا اکبری معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام و تاکید کرده که ناوگان اتوبوس بین شهری تا تاریخ مذکور باید نسبت به فعال کردن دستگاه های سپهتن خود اقدام کنند.
شماری از رانندگان اتوبوس در واکنش به این نامه در شبکه های اجتماعی در مورد سامانه سپهتن تاکید کردند: در طول مدت 2 سال، شرکت متولی راه اندازی سامانه سپهتن پس از اخذ مبالغ زیادی از رانندگان و دارندگان ناوگان در چند نوبت، قادر به فعال سازی این سامانه نبوده و دستگاه سپهتن اتوبوس ها با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مواجه است حال چگونه میتوان در مدت چند روز محدود نسبت به فعال سازی دستگاه ها اقدام کرد؟
به گفته رانندگان اتوبوس بین شهری احتمالا نتیجه این طرح، اخذ مبالغی از رانندگان بابت فعال سازی دستگاه های سپهتن و مجددا شکست این طرح است.
رانندگان با بیان این که احتمالا این دستورالعمل بدون کارشناسی دقیق موضوع و همچنین بدون هماهنگی و مشورت با تشکل های صنفی رانندگان و دارندگان و شرکت های مسافربری صادر شده است، تاکید کردند: هر ساله در این ایام جهت بهره وری بیشتر و خدمات رسانی مطلوب تر به مردم شاهد رفع توقیف دفترچه های ثبت ساعت رانندگان و طرح های تشویقی بودیم، اما ظاهراً با صدور این بخشنامه باید شاهد توقیف دفترچه های ثبت ساعت رانندگان در آستانه ماه ضیافت الهی و ایام عید باستانی نوروز باشیم.
راندگان اتوبوس خطاب به نیروهای پلیس عنوان کردند: لطفا تخلف چند نفر محدود راننده قانون گریز را به پای جمعیت عظیم و شریف رانندگان قانونمند ناوگان حمل و نقل جادهای مسافر کشور ننویسید و در اخذ اینگونه تصمیمات تأمل بیشتری فرمایید.
متاسفانه چنین برخوردهایی باعث شد که اکثر فعالین صنف مسافری و مالکان و رانندگان قدیمی و باتجربه اتوبوس از این بخش خارج شدند و شرایط صنف مسافربری به وضعیت کنونی رسید که کمتر کسی حاضر میشود راننده اتوبوس شود و تقریبا هیچ شخصی سرمایه اش را برای خرید اتوبوس یا مینی بوس هدر نمیدهد !!!!!
این طرح با شکست همراه هست بدون همراهی رانندگان .